Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Kan niet ICS gebruiken

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
32 reacties op dit onderwerp

#1 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 02:46

hey allemaal,

Ik ben net verhuist naar een nieuwe woning en hier heb ik internet dat ik mag gebruiken dat alleen een bepaald ip adres accepteert. Dit werkt via LAN, en dit werkt ook prima.

Nu probeer ik het ook draadloos te krijgen in het huis d.m.v het delen via mijn "Wireless LAN" waarmee ik dus ook draadloos internet op mijn pc kan krijgen en die ook op zijn software de functie van een "virtual router" standaard heeft.

Als ik dit probeer en dan met mijn laptop op dat zojuist gemaakte netwerk probeer te komen, dan lukt het mij wel eens om verbinding te maken, maar zelfs als hij is verbonden, heb ik nooit verbinding met het internet.

Ik dacht zelf dat dit temaken zou moeten hebben met het feit dat de DNS maar die ene ip adres accepteert?

Ik heb overal gezocht naar een oplossing en vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken...:eviltongue:

#2 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 14:21

Wat zie je rechts in de hoek staan? Een kruis door je internet verbinding, een uitroepteken of staat daar dat je internet hebt, maar werkt hij niet?

#3 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 14:46

Als ik met mijn laptop verbinding probeer te maken met mijn "pc-hotspot" om het maar even zo te noemen, dan laat hij een uitroepteken zien in een gele driehoekje.

#4 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:13

Ah oké. Via welke beveiliging loopt de router? Of zit er geen beveiliging op? Bijv. WPA of WPA2?

#5 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:25

Er zit geen beveiliging op, ofja, ik mag dat natuurlijk zelf instellen vanuit mijn pc, en ik heb met en zonder geprobeert, werkt allebei niet. De originele router, die dus op mijn pc staat aangesloten en waar het internet vandaan komt heeft geen beveiliging, maar komt dit huis binnen via LAN en accepteert alleen een bepaalde ip adres die ik van de huisbaas heb gekregen om dus handmatig in te vullen en van het internet gebruik te maken.

#6 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:41

Wat je moet doen is het volgende. Ga naar je draadloze netwerk adapter. Dit kan je doen via: Apparaatbeheer > Jouw draadloze netwerk adapter pakken > En vervolgens "ipv6" uit schakelen. Probeer dit is.

Laat even weten of het gelukt is. Als je verteld welke draadloze netwerkkaart je hebt, help ik je even met zoeken als je het niet kan vinden.

#7 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:44

PC 2.jpg

Hier zijn wat screenshots ter verduidelijking.
2 screenshots van mijn pc, waarop je ziet dat de verbinding in principe gewoon in orde is.
en 2 screenshots van mijn laptop waarin ik op de één verbinding probeer te maken met de IP configuratie op automatisch (dan zie je het huisje) en op de ander met de specifieke ip adres die ik heb gekregen (dan zie je "unidentified network")

Bijgevoegde Thumbnails

• Laptop IP automatisch.jpg
  • Laptop met IP.jpg
  • PC 1.jpg

#8 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:47

Heb je de bovenstaande optie al geprobeerd? Dit blijkt voor vele te werken.

#9 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:55

Dat had ik ook ergens anders gelezen inderdaad. Ik heb dat geprobeerd maar dat werkte niet helaas...
Ik heb het alleen niet via apparaatbeheer gedaan, daar kan ik die optie ook niet vinden, maar via Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen. En dan mijn draadloze netwerkverbinding gekozen -> eigenschappen en hem daar uit gevinkt.
Ik raak daarbij ook steeds in de war waar ik dat bij moet doen? bij de LAN verbinding, mijn Wireless LAN usb apparaatje of de Virtual router die ik daarmee heb aangemaakt?

#10 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:57

Heb je een USB als draadloze netwerk ontvanger? Welk merk/type?

#11 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 15:58

Ja inderdaad die heb ik, hij heet: REALTEK 11n USB Wireless LAN Utility

#12 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:07

Wat je nog kan proberen is: Netwerkcentrum openen > Adapterinstellingen wijzigen > Rechtermuisknop LAN-verbinding > Eigenschappen > Selecteer Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) > Klik vervolgens op eigenschappen > Alles automatische toe laten wijzen.

Doe hetzelfde bij: IPv6-adressen, als het nog niet werkt laat dan even wat weten. Dan zou je het inderdaad zelf in moeten stellen.

Heb je eigenlijk een router/modem staan, waar je in kan komen met een wachtwoord?

Misschien dat dit helpt?

Bewerkt door Whatdoyouthink, 14 augustus 2012 - 16:11.

#13 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:14

Als ik dat doe dan maakt de pc ook geen verbinding met het internet, je kan alleen maar op het internet met een specifiek ip adres en die staat daar nu dus ingevuld. Als ik het op automatisch zet maakt de LAN dus ook geen verbinding met het internet.

Even samengevat:

PC: Kan op internet via LAN (met specifiek ip adres)
Laptop: probeer ik op internet van mijn PC te komen door middel van mijn USB draadloze netwerkontvanger.
-> Probleem: Laptop maakt wel verbinding met de PC, maar kan niet op het internet.

#14 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:16

Wil je alleen de laptop met draadloos internet voorzien? Of de laptop en de pc? En kan je in de router komen d.m.v. naam+wachtwoord?

#15 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:29

Het liefst natuurlijk allebei :) maar als alleen de laptop erop zou kunnen draadloos zou dat ook al goed zijn.
Welke router bedoel je? Via de Laptop kom ik wel op mijn pc met het wachtwoord dat ik zelf op de pc heb ingesteld.
Via de pc kom ik op de originele router (waar al het internet vandaan komt) gewoon via de LAN, verder geen naam of wachtwoord voor nodig, moest alleen het ip adres zelf handmatig invullen (de specifieke ip adres dus)

#16 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:44

En de laptop bediende je met dat USB stickje? Heeft jouw laptop geen ingebouwde draadloze netwerkkaart? Heb je de modem/router, waar de utp kabel ingaat naar je pc zelf ter beschikking?

Heb hieronder een afbeelding gemaakt voor je.

voorbeeld.jpg

Beschik jij zelf over die modem/router?

#17 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:58

Dat USBtje zit op de PC. De laptop heeft inderdaad een ingebouwde draadloze netwerkkaart.
De modem/router zoals jij die hebt getekend heb ik niet tot mijn beschikking, die zit ergens in het gebouw.

#18 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 16:59

Mijn pc heeft namelijk geen ingebouwde draadloze netwerkkaart, daarom zit het USBtje daarop.

#19 Whatdoyouthink

Whatdoyouthink

Lid

• Gebanned
  • PipPipPip
  • 111 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 17:09

Wat voor draadloze netwerkkaart heeft je laptop? Kijk is bij apparaatbeheer>netwerk adapters

Je kan deze ook proberen te verwijderen via apparaatbeheer (rechtermuisknop je netwerkkaart > installatie ongedaan maken) daarna herstart je, je laptop. En zal hij weer worden geinstalleerd. Verwijder wel eerst alle opgeslagen netwerken via netwerkcentrum.

#20 Amir Adl Rudbordeh

Amir Adl Rudbordeh

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 18 berichten

Geplaatst 14 augustus 2012 - 17:31

Atheros AR9285 Wireless Network Adapter

Heb de installatie ongedaan gemaakt en opnieuw opgestart, hij is nu opnieuw geïnstalleerd, maar nu maakt hij ook geen verbinding meer met de PC.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!