Ga naar inhoud

Kan niet ICS gebruiken


Gast Amir Adl Rudbordeh

Aanbevolen berichten

Gast Amir Adl Rudbordeh

hey allemaal,

Ik ben net verhuist naar een nieuwe woning en hier heb ik internet dat ik mag gebruiken dat alleen een bepaald ip adres accepteert. Dit werkt via LAN, en dit werkt ook prima.

Nu probeer ik het ook draadloos te krijgen in het huis d.m.v het delen via mijn "Wireless LAN" waarmee ik dus ook draadloos internet op mijn pc kan krijgen en die ook op zijn software de functie van een "virtual router" standaard heeft.

Als ik dit probeer en dan met mijn laptop op dat zojuist gemaakte netwerk probeer te komen, dan lukt het mij wel eens om verbinding te maken, maar zelfs als hij is verbonden, heb ik nooit verbinding met het internet.

Ik dacht zelf dat dit temaken zou moeten hebben met het feit dat de DNS maar die ene ip adres accepteert?

Ik heb overal gezocht naar een oplossing en vanalles geprobeerd, maar het wil maar niet lukken...:eviltongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Amir Adl Rudbordeh

Als ik met mijn laptop verbinding probeer te maken met mijn "pc-hotspot" om het maar even zo te noemen, dan laat hij een uitroepteken zien in een gele driehoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Amir Adl Rudbordeh

Er zit geen beveiliging op, ofja, ik mag dat natuurlijk zelf instellen vanuit mijn pc, en ik heb met en zonder geprobeert, werkt allebei niet. De originele router, die dus op mijn pc staat aangesloten en waar het internet vandaan komt heeft geen beveiliging, maar komt dit huis binnen via LAN en accepteert alleen een bepaalde ip adres die ik van de huisbaas heb gekregen om dus handmatig in te vullen en van het internet gebruik te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je moet doen is het volgende. Ga naar je draadloze netwerk adapter. Dit kan je doen via: Apparaatbeheer > Jouw draadloze netwerk adapter pakken > En vervolgens "ipv6" uit schakelen. Probeer dit is.

Laat even weten of het gelukt is. Als je verteld welke draadloze netwerkkaart je hebt, help ik je even met zoeken als je het niet kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Amir Adl Rudbordeh

post-37020-1417705041,8919_thumb.jpg

Hier zijn wat screenshots ter verduidelijking.

2 screenshots van mijn pc, waarop je ziet dat de verbinding in principe gewoon in orde is.

en 2 screenshots van mijn laptop waarin ik op de één verbinding probeer te maken met de IP configuratie op automatisch (dan zie je het huisje) en op de ander met de specifieke ip adres die ik heb gekregen (dan zie je "unidentified network")

post-37020-1417705041,7141_thumb.jpg

post-37020-1417705041,7493_thumb.jpg

post-37020-1417705041,7847_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Amir Adl Rudbordeh

Dat had ik ook ergens anders gelezen inderdaad. Ik heb dat geprobeerd maar dat werkte niet helaas...

Ik heb het alleen niet via apparaatbeheer gedaan, daar kan ik die optie ook niet vinden, maar via Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen. En dan mijn draadloze netwerkverbinding gekozen -> eigenschappen en hem daar uit gevinkt.

Ik raak daarbij ook steeds in de war waar ik dat bij moet doen? bij de LAN verbinding, mijn Wireless LAN usb apparaatje of de Virtual router die ik daarmee heb aangemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.