Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Geluid problemen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
30 reacties op dit onderwerp

#1 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 19 augustus 2012 - 13:35

Hallo iedereen, ik wou vragen als iemand mij kon helpen met mijn probleem, ik heb een nieuwe laptop die maar een week oud is (ASUS R700D Series) en als ik muziek luister of een website open doe dan hangt mijn muziek 1à2 seconden vast, heel irritant en het gebeurd ook echt vaak, ik heb gekeken in de taakbeheer en ik heb opgemerkt dat er vaak hoge pieken zijn bij de geschiedenis van processorgebruik. Al mijn drivers zijn up-to-date (denk ik) want ik heb zij allemaal gedownload en geïnstaleerd met driver genius, ik heb ook al volledige scans gedaan met anti-virus en dit helpt ook niet, ik ben echt ten einde raad, kan iemand mij helpen met mijn vervelende probleem?
Alvast bedankt iedereen ! :-)

#2 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 19 augustus 2012 - 14:24

Dag Georgii_x,

welkom op PCH.

Zet je laptop terug naar de fabrieksinstellingen (tijdens het opstarten op de F9-toets tokkelen of via de zelf gebrande DVD's, zie handleiding voor alle details)...wanneer een recovery (dit is het terugzetten naar de fabrieksinstellingen) het probleem niet oplost is het aangewezen dat je contact opneemt met Asus Benelux Reparatie Service (klik er op, het is een link)...toestel is nieuw en in volle garantie.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#3 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 19 augustus 2012 - 22:09

Dag Georgii_x,

welkom op PCH.

Zet je laptop terug naar de fabrieksinstellingen (tijdens het opstarten op de F9-toets tokkelen of via de zelf gebrande DVD's, zie handleiding voor alle details)...wanneer een recovery (dit is het terugzetten naar de fabrieksinstellingen) het probleem niet oplost is het aangewezen dat je contact opneemt met Asus Benelux Reparatie Service (klik er op, het is een link)...toestel is nieuw en in volle garantie.

Alvast bedankt voor je antwoord ! Maar ik wou vragen, als ik mijn laptop terug naar de fabriekinstellingen doe via F9, dan ben ik waarschijnlijk al mijn bestanden (muziek,films,fotos) kwijt die ik er nu juist op gezet heb :argh: ? De fabriekinstelling is eigenlijk hetzelfde zoals ik hem voor het eerste uit de doos haalde, ja? :-)

#4 Dasle

Dasle

Super Moderator

• Super Moderator
  • 7880 berichten

Geplaatst 19 augustus 2012 - 22:32

Je dient je bestanden en documenten wel veilig te stellen op een externe HD, USB-stick of je kan ze branden op een DVD naargelang de omvang van je muziek en bestanden die je wil back-uppen.
Het is idd de toestand waarin je laptop verkeerde toen je deze voor het eerst gebruikte.

Als ik je nog een advies mag geven, kijk dan op de site van de fabrikant voor eventuele nieuwere drivers maar normaal hoort je laptop het goed te doen zoals hij uit de doos komt.

#5 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 19 augustus 2012 - 22:50

Je dient je bestanden en documenten wel veilig te stellen op een externe HD, USB-stick of je kan ze branden op een DVD naargelang de omvang van je muziek en bestanden die je wil back-uppen.
Het is idd de toestand waarin je laptop verkeerde toen je deze voor het eerst gebruikte.

Als ik je nog een advies mag geven, kijk dan op de site van de fabrikant voor eventuele nieuwere drivers maar normaal hoort je laptop het goed te doen zoals hij uit de doos komt.

Ik ga al mijn bestanden terug over zetten op mijn oude laptop en ik ga hem terug zetten naar de fabriek instellingen, lijkt mij het beste :-)
het kan misschien komen door programma's die ik heb geïnstaleerd ?

#6 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 20 augustus 2012 - 05:07

het kan misschien komen door programma's die ik heb geïnstaleerd ?

Als hij het na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen goed doet dan mag je de oorzaak in die richting gaan zoeken, ja.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...

#7 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 26 augustus 2012 - 10:11

Hoi Georgii_x,

hoe gedraagt je laptop zich na het terugzetten naar fabrieksinstellingen ?..

#8 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 27 augustus 2012 - 10:14

Hoi Georgii_x,

hoe gedraagt je laptop zich na het terugzetten naar fabrieksinstellingen ?..

Hey Asus, jammer genoeg hoor ik het soms nog steeds :s, ik weet niet wat ik zou moeten doen, en tot nu toe heb ik er alleen maar google chrome en runescape client geinstaleerd.

#9 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 27 augustus 2012 - 16:08

Dan lijkt het me aangewezen om contact op te nemen met de fabrikant...je vindt de link in bericht 2.

#10 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 28 augustus 2012 - 00:17

Dan lijkt het me aangewezen om contact op te nemen met de fabrikant...je vindt de link in bericht 2.

ik heb een beetje zitten verder zoeken en ik heb svchost.exe uitgeschakeld en tot nu toe heb ik het nog niet gehoort, waarschijnlijk verbruikte die process het meeste.

#11 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 30 augustus 2012 - 23:53

Asus weet je misschien waar het aan kan liggen? Wordt die misschien te warm ? of omdat soms de cpu 100% is?

#12 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 31 augustus 2012 - 09:08

Kan je het onderstaande eens uitvoeren ?...

Download en installeer Speccy.
Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Geplaatste Afbeelding

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.
Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

#13 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 31 augustus 2012 - 23:33

Kan je het onderstaande eens uitvoeren ?...

Hier is ie http://speccy.pirifo...xQrSYIJkvXFKWcJ :)

#14 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 15:09

Het is alvast geen temperatuurprobleem: die zijn keurig zoals het hoort.

Een recovery heeft het probleem niet opgelost: dan kom ik weer bij de aanbeveling uit bericht 2...het is aangewezen dat je contact opneemt met Asus Benelux Reparatie Service.

#15 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 18:00

Het is alvast geen temperatuurprobleem: die zijn keurig zoals het hoort.Een recovery heeft het probleem niet opgelost: dan kom ik weer bij de aanbeveling uit bericht 2...het is aangewezen dat je contact opneemt met Asus Benelux Reparatie Service.

Maar heb je niets anders kunne uitleiden uit die speccy link? Want het is toch niet de bedoeling dat je al de eerste dagen hebt met je nieuwe laptop. Misschien is de probleem of oorzaak wel makkelijk te vinden.

#16 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 20:12

Kijk eens wat het resultaat is van het opnieuw installeren van je audio-driver.

Maak eerst een herstelpunt aan, download dan hier je audio-driver (kies voor de download vanaf Global).

Het gedownloade bestand is een zip-bestand.

#17 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 20:55

Kijk eens wat het resultaat is van het opnieuw installeren van je audio-driver.

Maak eerst een herstelpunt aan, download dan hier je audio-driver (kies voor de download vanaf Global).

Het gedownloade bestand is een zip-bestand.

Ik heb het gedaan, maar het is er nog steeds :argh:

#18 Asus

Asus

Super Moderator

• Super Moderator
  • 17602 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 20:59

Geeft de installatie van dit codec-pack een verbetering ?...

#19 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 21:15

Ik heb het juist geïnstaleerd, wij zullen zien :-)
Alvast bedankt voor je vlugge reactie !

#20 Georgii_x

Georgii_x

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 17 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 21:35

Ik dacht even dat het gefixt was, maar neen, nog andere ideetjes? :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!