Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

HPProductAssistant


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
28 reacties op dit onderwerp

#1 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 15:21


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Een goed jaar geleden was ik toevallig in deze tool beland en kreeg ik ineens de vraag om een legale CDrom sleutel in te geven. Uiteraard heb ik die niet want het was niet de bedoeling deze software te downloaden. Maar sindsdien moet ik dit steeds bij het inloggen herhaaldelijk cancellen tot het verdwijnt. Zie bijgevoegsel printscreens. Ik heb reeds gezocht in de software programma's op m'n pc maar vind dit nergens terug. Zien jullie hoe dit kan verwijderd worden, want ik zou hier zo graag van verlost zijn :) en bovendien denk ik dat het m'n pc ook enorm vertraagt. Alvast bedankt!Bijgevoegd Bestand  Error printscreen 2.doc   1013,5KB   59 downloads

Bijgevoegde Bestanden



#2 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 16:09

Ga naar naar start en typ in zoekopdracht (uitvoeren bij XP) msconfig
Klik op tab opstarten.
Zie je daar HPProductAssistant?
Zo ja dan uitvinken.

#3 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 16:18

Neen dat staat er niet tussen, wel "HP Digital Imaging Monitor" en "Snelstart HP Image Zone". Zou het kunnen dat het daar deel van uitmaakt? Ik heb een HP Officejet 5610 (all-in) dus denk niet dat ik alles kan uitschakelen.

#4 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 16:22



Probeer eens of je met deze programma kan verwijderen?

#5 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 01 september 2012 - 16:31

Okay thanks, ga het morgen uitproberen want wil dit ff rustig aan doen en nu niet veel tijd. Ik hou je morgen op de hoogte. Nogmaals bedankt!

#6 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 09:30

Hier een printscreen van de programma's die geladen worden bij startup, ook weer opnieuw die HP Digital Monitoring & Snelstart HP Image Zone ...

Bijgevoegde Bestanden



#7 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25720 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 10:31

We zullen eens een andere manier proberen om van die vervelende melding af te raken.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.
Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.
De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

 [/HR]
2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

 [/HR]
3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!
Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#8 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 20:34

Is het echt zo dat ik m'n netwerkconnectie hierbij kan verliezen? Ik heb geen andere pc, maar zal eens kijken of ik die van iemand anders hiervoor kan gebruiken. Sorry ... dit schrikt me wel een beetje af, kan je me laten weten wat er gebeurt, stel bij het downloaden verlies ik m’n netwerkconnectie, wat gebeurt er dan daarna met m’n netwerkconnectie, krijg ik die terug? Zijn er andere risico’s? En wat met de pc van de andere persoon, krijgt die dan geen problemen, verliest die dan niet zijn/haar nw connectie?

#9 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 02 september 2012 - 20:40

Is het echt zo dat ik m'n netwerkconnectie hierbij kan verliezen? Ik heb geen andere pc, maar zal eens kijken of ik die van iemand anders hiervoor kan gebruiken. Sorry ... dit schrikt me wel een beetje af, kan je me laten weten wat er gebeurt, stel bij het downloaden verlies ik m’n netwerkconnectie, wat gebeurt er dan daarna met m’n netwerkconnectie, krijg ik die terug? Zijn er andere risico’s? En wat met de pc van de andere persoon, krijgt die dan geen problemen, verliest die dan niet zijn/haar nw connectie?


Nee, je verlies geen internet want het is veilig.
Dan zal Kweezie wabbit u verder helpen wat je moet doen.

#10 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 03 september 2012 - 17:26

Hieronder vinden jullie de logfile. Sorry dat het zo lang duurde, het lukte me niet eerder ... Alvast bedankt voor de hulp hierbij!!!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 18:24:34, on 3/09/2012
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal


Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BBSvc.EXE
C:\Program Files\Microsoft\BingBar\SeaPort.EXE
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Linksys Wireless-G PCI Wireless Network Monitor\WLService.exe
C:\Program Files\Linksys Wireless-G PCI Wireless Network Monitor\WMP54Gv4.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Citrix\ICA Client\wfcrun32.exe
C:\Program Files\Optimizer Pro\OptProSmartScan.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Optimizer Pro\OptProReminder.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqimzone.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jucheck.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\hijackthis\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe


R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN | Hotmail | Messenger | Nieuws, sport, entertainment, video, lifestyle, auto en nog veel meer, dat is MSN !
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, het laatste nieuws en entertainment | MSN.NL
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = Bing
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Telenet Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Java™ Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.7.7529.1424\swg.dll
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O2 - BHO: Java™ Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast5\avastUI.exe /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [ConnectionCenter] "C:\Program Files\Citrix\ICA Client\concentr.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Google Updater] "C:\Program Files\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe" -check_deprecation
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Optimizer Pro] C:\Program Files\Optimizer Pro\OptProLauncher.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Snelstart HP Image Zone.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.liv...m/quickadd.aspx
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebo...toUploader5.cab
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfar...etup1.0.1.1.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail....es/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zon...wn.cab56986.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zon...nt.cab56907.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.m...ash/swflash.cab
O18 - Filter: application/x-ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=euc-jp - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=ISO-8859-1 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=MS936 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=MS949 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=MS950 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=UTF-8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica; charset=UTF8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=euc-jp - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=ISO-8859-1 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=MS936 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=MS949 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=MS950 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=UTF-8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter: application/x-ica;charset=UTF8 - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O18 - Filter hijack: ica - {CFB6322E-CC85-4d1b-82C7-893888A236BC} - C:\Program Files\Citrix\ICA Client\IcaMimeFilter.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Google Updateservice (gupdate1c9bde4bf36c2c0) (gupdate1c9bde4bf36c2c0) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: WMP54Gv4SVC - GEMTEKS - C:\Program Files\Linksys Wireless-G PCI Wireless Network Monitor\WLService.exe


--
End of file - 11856 bytes

#11 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25720 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 05:18

Klik met de rechter muisknop op de icoon van Hijackthis en kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator".
Selecteer “Do a system scan only”.
Vink alleen de items aan die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)
O2 - BHO: Bing Bar Helper - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O3 - Toolbar: Bing Bar - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - "C:\Program Files\Microsoft\BingBar\BingExt.dll" (file missing)
O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} - http://ak.exe.imgfar....tup1.0.1.1.cab


Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Helaas vind ik in het logje niks terug dat wijst op die HPProductAssistant en kan ik die dus ook eit uischakelen.
Maar misschien levert een registeropruiming wel iets op.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.
Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.
Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#12 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 18:01

Ik wou juist beginnen met de "Fix checked" in hijackthis, maar als ik right click op de icoon vind ik niks terug ivm "run as administrator", zie de bijgevoegde printscreen. Heb ik iets verkeerd gedaan bij de installatie?

Bijgevoegde Bestanden



#13 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 19:35

Ga naar C:\Program files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis en daar vind je HiJackThis.exe en dan kan je run as administrator klikken.

#14 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 19:50

Thanks, heb het gevonden, maar heb een wachtwoord nodig ...

#15 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 20:16

Normaal gezien moet je geen wachtwoord ingeven.
Kopieer HiJackThis.exe en zet het op usb-stick.
Lukt het dan?

#16 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 20:48

Zelfde scenario, zie 2 printscreens ... Sorry ...

Bijgevoegde Bestanden



#17 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 20:56

In de eerst doc moet je hudige gebruiker selecteren.

Je doet toch zoals onderstaande afbeelding

hjtad.jpg

Bewerkt door stegisoft, 04 september 2012 - 20:59.


#18 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 21:12

Ik doe het zoals in bijgevoegde printscreen. Ik klik op "Uitvoeren als ..." en dan krijg je dat scherm dat je hierboven zag waar ik "Deze gebruiker" aanvink, "Administrator" en dan OK ... daar krijg ik de foutmelding omdat ik geen wachtwoord heb ingegeven. Zie echt niet hoe het anders moet of kan ...

Bijgevoegde Bestanden



#19 stegisoft

stegisoft

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 27426 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 21:18

Je hebt XP en dan moet je niet met de rechtermuisknop op run as administrator doen maar gewoon klikken op HiJackThis.exe en dan wat dan wat kweezie wabbit in bericht 11 vermeld doen.

Nota: bij Windows XP bestaat niet run as administrator


#20 evriens

evriens

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 16 berichten

Geplaatst 04 september 2012 - 21:45

Oke is gelukt, bedankt!
CCleaner had ik al, maar de registry had ik nog niet gebruikt (Google Chrome heb ik reeds als Browser).
Vooraleer ik alles herstel, wil je aub even kijken? Heb een prtscrn bijgevoegd met bijna alle fouten. Er zijn alleen nog een paar schermen extra van de deinstallatiefouten die ik niet meer heb bijgevoegd. Mag ik wel echt alles herstellen? En mag ik alles links ook aanvinken? Bedankt !!!

Bijgevoegde Bestanden






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!