Ga naar inhoud

oa wil Windows Vista wil niet meer opstarten


TheoW

Aanbevolen berichten

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat kan vaak wel eens verschillen naargelang de fabrikant van het moederbord :hmmmm:

Kun je eens in je pc kijken of je een merk en type kunt vinden, dan zoek ik even een handleiding op en dan kan ik je gerichter helpen ;-)

Ik heb hier de aankooppapieren voor me. Het woord moederbord staat er niet op maar zal er wel andersgenoemd opstaan. Dus schrijf ik hier even alles op wat eventueel, volgens mij, het moederbord zou kunnen zijn:

Samsung 320Gb 7200rpm SATA II

IGb DDR PC5300 667MHz

AMD Athlon62x2 4200+AM2

Asus M2NPV-VM AM2

Recom Power Engine 450 ATX voe

Heb effe gegoogeld, het moet de Asus M2NPV-VM AM2 zijn...

aangepast door TheoW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het antwoord gevonden, maar lukt het ook om jou BIOS zodanig in te stellen zodat je vanaf de dvd kunt opstarten?

Helaas lukt me niks meer! Ik heb vanavond de pc aangesloten waarna je de motor hoort aangaan. En daar blijft het bij! Het geluid is vanaf het starten een constante toon. Hij start niet verder op. Dus kom ik ook niet in de BIOS. Ik heb hem een paar keer aan en uitgedaan maar er veranderd niks. Alles samenvattend: Het begon met dat de pc bevroor in Windows. En eerst kon je nog normaal daar inkomen ondanks dat het bevroor. Later lukte dat ook niet meer maar nog wel via de veilige modus. En ook die mogelijkheid ging verloren. En nu is zelfs de BIOS onbereikbaar geworden. Wat nu? Ik vermoed dat er een echte monteur naar moet komen kijken…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je handig met hardware, durf je het aan om in je pc aan de gang te gaan.

Haal de stekker uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf statisch te ontladen.

Koppel eens alle niet noodzakelijke hardware af, zoals alle harde schijven, diskettestations, cardreaders, cd/dvd stations.

Dus enkel je processor met de koeler,het geheugen en je grafische kaart.

Lukt het dan om je pc te starten en krijg je het POST scherm te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je handig met hardware, durf je het aan om in je pc aan de gang te gaan.
Daar vraag je me wat. Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Ik weet daarom niet precies wat wat is. Maar ik weet ongeveer wel hoe je dingen moet losmaken of ontkoppelen.
Koppel eens alle niet noodzakelijke hardware af, zoals alle harde schijven, diskettestations, cardreaders, cd/dvd stations. Dus enkel je processor met de koeler,het geheugen en je grafische kaart.

Dan moet ik weten hoe die er precies uitzien. Heb je daar een tekening van? Stel dat het mij lukt en de pc wil zo opstarten, wat zegt dat jouw dan? En wat is de volgende procedure dan om te volgen?

En stel dat het allemaal niet lukt. Is er dan een mogelijkheid om de inhoud van de d-schijf te behouden? Op mijn d-schijf staan voor mij de belangrijkste dingen die ik bewaren wil. Op mijn c-schijf staan eigenlijk alleen de software programmas.

Ps Tot overmaat van ramp ging er gisteravond een bijna volle kop koffie over mijn toetsenbord. Na het schoongemaakt te hebben, met heet water, deden een aantal toetsen het niet meer. En vanochtend deed het toetsenbord helemaal niks meer. Dus heb maar snel een andere gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.