Ga naar inhoud

Harde schijf vraag, help aub.


Jokingtrash6

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik heb een vraag: er zitten volgens mij 3 schijven in mijn computer: Dit print screen van de schijven..

http://www.plaatjesdump.nl/upload/69e80d9099596519b315957ff2d8b039.png

Nu mijn vraag is: onlangs heb ik gehoord dat ik deze schijven kan samenvoegen tot 1 schijf waar ik ook dingen kan installeren, zoals je ook ziet staat alleen de eerste schijf vol, en op de andere schijven niets. Kan iemand me helpen aub?

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogstwaarschijnlijk heb je 2 ingebouwde schijven.

Kan je een printscreen maken van schijfbeheer en die in je volgende bericht plaatsen?

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

Daar klik je op schijfbeheer, je schijven worden dan in beeld gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad drie schijven ingebouwd in je PC.

Dat je verschillende harde schijven kan samenvoegen heb ik nog nooit van gehoord.

Wel kan je verschillende partities terug samenvoegen, die partities krijg je door een harde schijf op te splitsen.

Maar dat is bij jouw niet het geval.

Je kan die twee schijven waar nog niks op staat gerust gebruiken om je documenten, foto's, muziek, backups,.. op te plaatsen.

In jouw geval vermoed ik dat al je documenten, muziek,.... op die SSD schijf staan samen met Windows klopt dat?

Als je de map "mijn documenten" op een andere schijf zet zal je ruimte vrij maken op je SSD schijf.

Ook staan bij een eventuele crash van Windows je bestanden dan nog veilig.

Hoe je "mijn documenten" kan verplaatsen naar een andere schijf lees je hieronder:

Voordat de bestanden in de map Documenten/Mijn documenten kunnen worden overgezet, moet eerst vanuit de Windows Verkenner een submap in de gebruikersmap op de datapartitie worden aangemaakt (bijvoorbeeld D:\gebruikersnaam\Documenten).

Klik vervolgens met de rechter muisknop op de originele map (C:\Gebruikers\inlognaam\Documenten/C:\Gebruikers\inlognaam\Mijn documenten) en kies Eigenschappen, tabblad Locatie, knop Verplaatsen.

Ga naar de reeds aangemaakte map D:\gebruikersnaam\Documenten en klik op de knop Map selecteren.

Klik tot slot op de knop Toepassen gevolgd door de knop Ja

Selecteer altijd een reeds aangemaakte map en nooit een partitie!

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van waar je de map "mijn documenten" wil plaatsen, de F of G schijf maak je op die schijf een map aan met bijvoorbeeld jouw naam.

Maak in die map een nieuwe map aan met de naam documenten.

Ga dan naar je bureaublad en klik op de startknop.

Ga naar documenten-> mijn documenten.

Klik met de rechtermuisknop op "mijn documenten".

In het menu dat dan verschijnt klik je op eigenschappen.

post-23245-1417705089,2266_thumb.jpg

In het volgende venster ga je dan naar het tabblad locatie.

Klik er op verplaatsen.

Selecteer de zojuist aangemaakte map "documenten" op je F of G schijf.

Klik op toepassen en OK.

post-23245-1417705089,2818_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan stap voor stap werken.

Je moet eerst beslissen of je de map "mijn documenten" op de F of G wil.

Maak dan een map aan op die schijf.

Als je niet weet hoe dat moet, open je verkenner.

Klik in het linkervenster op je F of G schijf.

Klik dan bovenaan op nieuwe map.

Geef de nieuwe map bijvoorbeeld jouw naam.

post-23245-1417705089,318_thumb.png

Dubbelklik dan op die pas aangemaakte map (1). (In mijn afbeelding noemt die map nieuwe map)

post-23245-1417705089,3587_thumb.png

Klik dan weer op nieuwe map (2).

Geef die map de naam documenten.

Nu heb je een map die jouw naam draagt en een submap genaamd documenten.

Als dat gelukt is laat je het weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.