Ga naar inhoud

Harde schijf moet geformatteerd worden voordat u deze kunt gebruiken


LudoSanders

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Mijn computer is vorige week gecrashed en toen ik opnieuw opstartte kreeg ik de melding "BOOTMGR is missing". Ik heb geprobeerd via onder andere Wondershare LiveBoot alsook een Windows Vista recovery disk om deze file te herstellen, maar zonder resultaat.

Inmiddels heb ik een HDD Docking station aangeschaft om te kijken of ik de harde schijven (2x 500Gb) als externe harde schijf uit kon lezen. Bij de eerste ging dat zonder problemen. De tweede harde schijf geeft echter de volgende melding:

"De schijf in station ... moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken."

Ik denk dat er een beschadigde of corrupte partitie op deze schijf zit, waardoor de data niet zichtbaar wordt. Windows is overigens op deze schijf geïnstalleerd en ik vermoed dat daar de fout zit. Ik heb inmiddels met FileScavenger geprobeerd om bij de bestanden te geraken, maar als ik FileScavenger laat werken, vindt het programma niets.

Is er een manier om dit probleem te verhelpen en mijn bestanden te redden? Voor de duidelijkheid: ik heb de schijf nog niet geformatteerd.

Op die harde schijf staat belangrijk materiaal, waaronder documenten, foto's en video's. Ik moet die bestanden echt terug hebben. Is er een manier?

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens met recuva Recuva - Download .

Het progje is trouwens gratis te gebruiken.

En snelle scan zal niets vinden, maar de gedettailleerde scan misschien wel. Je moet wel rekenen op een 4 a 5 uur voor een hd van 500 GB.

Ik heb een week of twee terug ook een ferme crash gehad. Heb gewoon mijn HD geformatteerd, windows geinstalleerd en dan recuva.

Ik heb zo ongeveer 95% van mijn dokumenten kunnen terughalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.