Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

iTumnes start niet meer op, komt het door malware?


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
16 reacties op dit onderwerp

#1 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 20 september 2012 - 13:37


Beste PCHelpforum,
ik heb mijn iTunes opnieuw moeten installeren en nu werkt het nog steeds niet.
Ik krijg de foutmeldingen: AVFoudationCF.dll ontbreekt en daarna error 7 (windows error 126)
ik heb al verschillende fora nagezocht voor een oplossing inclusief alles van Apple verwijderen en opnieuw installeren en een nieuwe .Net van Windows installeren. helaas zonder resultaat.

Nu las ik op een eerder bericht in jullie helpforum dat dit ook veroorzaakt zou kunnen worden door malware. Daar heb ik al eens eerder last van gehad (search.nu) en ik hoopte dat kwijt te zijn. Jullie suggestie was om met Trend Micro Hijack het probleem bij de bron aan te pakken en zo de boel weer werkend te krijgen.
Ik zou jullie hulp zeer waarderen!!

groeten,
Jeroen

[ATTACH]21356[/ATTACH]

Bijgevoegde Bestanden



#2 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 20 september 2012 - 17:30

Ga naar Start - Alle programma's - Bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor “uitvoeren als administrator” om het opdrachtprompt te openen.
Tik in: sc stop MyWebSearchService en druk op Enter.
Tik in: sc delete MyWebSearchService en druk op Enter.
Tik in exit en druk Enter.

Als je op een van deze instructies een foutmelding krijgt, ga dan gewoon door met de volgende instructie.

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - (no file)
O2 - BHO: MyWebSearch Search Assistant BHO - {00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} - (no file)
O2 - BHO: mwsBar BHO - {07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Family Safety Browser Helper - {4f3ed5cd-0726-42a9-87f5-d13f3d2976ac} - (no file)
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {07B18EA9-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} - (no file)
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [My Web Search Bar Search Scope Monitor] "C:\PROGRA~2\MYWEBS~1\bar\1.bin\m3SrchMn.exe" /m=2 /w /h
O4 - HKLM\..\Run: [MyWebSearch Email Plugin] C:\PROGRA~2\MYWEBS~1\bar\1.bin\mwsoemon.exe
O4 - Global Startup: FancyStart daemon.lnk = ?
O20 - AppInit_DLLs:

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

[FONT=&]Download [/FONT][FONT=&]MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)[/FONT][FONT=&]

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.
MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.


Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht[/FONT][FONT=&], samen met een nieuw HijackThis log.[/FONT]

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#3 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 21 september 2012 - 08:25

Hallo Kane, gedaan zoals boven staat vermeld.
alvast dank
Jeroen

Bijgevoegd Bestand  mbam-log-2012-09-21 (09-02-03).txt   22,46KB   55 downloads

Bijgevoegde Bestanden



#4 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 21 september 2012 - 11:18

Malwarebytes heeft een berg rotzooi van je PC gehaald en logje van HijackThis is (bijna) goed. Dit mag je nog doen :

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\SEARCH~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En hoe staat het dan met al je gemelde problemen ?

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#5 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 21 september 2012 - 15:59

Hallo Kane,

het klopt dat er veel malware is verwijderd, veel dank daarvoor!!

het originele probleem laat zich echter helaas slecht verhelpen. Ik heb iTunes en alle andere onderdelen van Apple verwijderd via het configuratiescherm, daarna computer herstart en opnieuw iTunes geïnstalleerd...
Helaas krijg ik opnieuw de volgende twee foutmeldingen,
1) iTunes helper was not installed correctly, please reinstall iTunes, error 7
2) iTunes was not installed correctly, please reinstall iTunes error 7 (windows error 126)

hellluuup!!

alvast weer bedankt,

Jeroen

#6 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 21 september 2012 - 16:24

Verwijder alles van Apple en ITunes eens met Revo uninstaller. (let op dat je tijdens de installatie geen ongewenste toolbars of software mee installeert, verwijder het vinkje dan) [FONT=&]i.p.v. via het Configuratiescherm. Revo cleant normaal beter op dan via de normale Windows-clean.
[/FONT]
Download CCleaner.
Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

En probeer dan eens opnieuw te installeren.


[FONT=&]
[/FONT]

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#7 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 24 september 2012 - 18:17

gedaan zoals je had aangegeven. helaas heeft het niet geholpen en krijg ik dezelfde foutmelding weer.

wat nog opvalt is dat Revo uninstaller alleen de Apple Application Support en Aplle Software Update ziet, de andere programma's (Bonjour, Itunes, Apple Mobile Device Support) staan niet in de lijst. die heb ik met Windows verwijderd...

meer hulp beschikbaar?

#8 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 25 september 2012 - 06:37

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1
Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:
Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.
3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.
4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#9 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 25 september 2012 - 08:42

[ATTACH]21447[/ATTACH]

beste Kane,

bedankt weer, ik heb het bestand bijgevoegd.

Jeroen

Bijgevoegde Bestanden



#10 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 25 september 2012 - 11:37

Krijg je - na deze behandeling met Combofix - de foutmelding nog ?

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#11 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 25 september 2012 - 12:15

helaas wel ja,
eerst krijg ik de melding Het programma kan niet worden gestart omdat AVFoundationCF.dll ontbreekt,.... en vervolgens weer de Error 7 (windows error 126)....

#12 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 26 september 2012 - 04:38

helaas wel ja,
eerst krijg ik de melding Het programma kan niet worden gestart omdat AVFoundationCF.dll ontbreekt,.... en vervolgens weer de Error 7 (windows error 126)....

In alle suggesties wordt steeds verwezen naar opnieuw installeren van ITunes ... maar dat lijkt in jouw geval niet de oplossing te zijn. Heb je al eens gezocht of dat bestand AVFoundationCF.dll écht niet te vinden is op je PC ?

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#13 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 01 oktober 2012 - 14:47

Hallo Kane, daar ben ik weer,
het bestand is niet te vinden als ik zoek via startmenu en in de verkenner.
Jeroen

#14 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 01 oktober 2012 - 18:47

ik heb alles weer weggehaald met Revo, vervolgens opnieuw opgestart en firewall uitgezet, daarna iTunes opnieuw geïnstalleerd.
Nu krijg ik de melding dat mediatoolbox.dll ontbreekt... is het niet mogelijk die dll bestanden te screenen en eventueel te repareren?

#15 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 02 oktober 2012 - 03:00

Verwijder de items van Apple eens via deze info van de Apple Support. Dan opruimen met CCleaner en een nieuwe download van ITunes proberen.

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​


#16 Yurun

Yurun

    Nieuweling

  • Lid
  • Pip
  • 9 berichten

Geplaatst 02 oktober 2012 - 09:03

Hallo Kape,

nu werkt het!! ik kan iTunes weer gewoon opstarten.
Super bedankt voor je hulp en geduld!

als ik ooit weer ergens de mist mee in ga hoop ik weer op jullie hulp te kunnen rekenen!

Jeroen

vanavond drink ik er een Rochefort 8 op!

#17 kape

kape

    Website Beheerder

  • Website Beheerder
  • 40942 berichten

Geplaatst 02 oktober 2012 - 11:27

Schol ... :beerglass::beerglass::beerglass::beerglass::beerglass::beerglass::beerglass::beerglass::beerglass:

Hebben we je goed geholpen? Overweeg eens een donatie aan PC Helpforum.​





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!