Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Vorige week heb ik 2e hands een HP Probook 6550b laptop gekocht. Dat is een i5 Core met 4 Gb. De laptop zag er goed uit, was niet duur, stond niet geregistreerd op stopheling.nl :) en ik zag geen conflicten in apparaatbeheer, noch in de windows logboeken.

Bij nader inzien niet zo verwonderlijk aangezien de verkoper de avond ervoor alles opnieuw had geïnstalleerd vanaf de Recovery Disk.

Nu is de laptop sindsdien al een aantal keren vastgelopen in Internet Explorer 9, ook na updates. Ook tijdens afsluiten is hij wel eens blijven hangen.

Vandaag wilde ik software installeren v.d. een externe USB-schijf en hij liep weer vast.

Ik heb zelfs een Blue Screen gekregen. Ik heb sfc /scannow uitgevoerd in navolging v. deze site:

http://www.pc-helpforum.be/f167/pc-bevriest-hardware-fail-incl-crashlog-50835/

Hieruit komt het rapport dat ik als bijlage heb bijgevoegd.

Ik kan hier niets mee. Het enige dat ik weet is dat in het scherm v.d. cmd prompt na uitvoeren v. dit prg stond: some parts of the software may be damaged... o.i.d.

Ik heb ook al een beetje gesurfd en gemerkt dat er wel meer problemen zijn met HP Probook 6550b laptops en dat sommigen dit toeschrijven aan de bijgeleverde versie van Windows 7 incl. SP1

Mijn vraag is nu: is het te verwachten dat er bepaalde hardware kapot is?

Blauwe schermen wijzen hier immers vaak op.

Of is het logischer dat de bijgeleverde versie v. Windows fouten bevat. In dat geval kan ik wellicht op mijn werk een andere versie van Windows7 64 bit installeren en het serienummer dat onder op de laptop staat gebruiken.

Ik hoor graag van jullie.

sfcdetails.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag laptopgebruiker,

welkom op PCH.

Ik vrees dat er bij deze aankoop geen sprake gaat zijn van eventuele terugname of garantie ?...:hmmmm:

Ik heb een ganse piste in mijn achterhoofd en zou willen beginnen bij een test van je harde schijf:

Download HD Tune (klik er op) en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test ?...kan je er met het knipprogramma (klik er op) een afbeelding van maken en die in een volgend bericht hier op het forum plaatsen (klik er op)?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Bedankt voor de suggestie. Daar zou idd wel eens iets in kunnen zitten. De vorige eigenaar zei me dat hij een nieuwe harde schijf in de laptop had gezet aangezien de vorige kapot was. Nu maar hopen dat niet die HD kapot was, maar misschien wel de adapter naar het moederbord (chip die het dataverkeer regelt, weet niet hoe ik het moet uitdrukken)

De laptop ligt nu op mijn werk bij automatisering. Daar hebben ze geloof ik ook wel wat tests om de hardware te testen. En mogelijk zetten ze er een andere versie van Windows 7 64 bit op. Als het daarna nog steeds fout gaat, moet het wel aan de hardware liggen.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je nog even de piste mee die ik met je wou "bewandelen":

* testen van de HDD met HDTune, zie bericht 2.

* check van de temperaturen met Speccy, eventueel stofvrij maken.

* testen van het RAM-geheugen met Memtest86+.

* het volledig wissen van de HDD met DBAN , nadien herinstallatie van W7.

* bios-update, alle drivers vind je hier.

Hou ons maar op de hoogte van de evolutie als je wil....:-)

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

De laptop is terug v.d. afdeling automatisering. Daar heeft hij een stresstest goed doorstaan. Maar volgens hun liet de harde schijf bad sectors zien. Daarna is die schijf low level geformatteerd, zodat de bad sectors voortaan overgeslagen zouden moeten worden. Vervolgens Windows 7 64 bit (andere dan bijgeleverde versie) erop gezet.

Daarna begonnen de problemen. Tijdens updaten v. Windows bleef de laptop regelmatig hangen en kwamen er geregeld Blue Screens.

Ik ga nu eerst de piste bewandelen die jij me hebt aangeraden. Ik heb HD Tune gedaan. Hierbij gevoegd het rapport, geen fouten opgespoord.

Ik begin nu te denken dat het aan iets anders moet liggen; misschien wel het werkgeheugen of (laat ik het niet hopen!) de processor.

Degene van wie ik de laptop heb gekocht, heeft waarschijnlijk geweten v.d. problemen. Hij neemt zijn telefoon in elk geval niet meer op! Balen. 280 euro voor niets uitgegeven wellicht.

Hier in elk geval het foutenrapport van HD Tune.

Nu ga ik de rest testen.

post-39053-1417705139,7573_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Na mijn test met HD Tune nu de test met Speccy.

Hier de resultaten v. die test:

http://speccy.piriform.com/results/3fK7QBxoMbEzVNrcBFx5t0j

Geen gekke dingen te zien volgens mij, behalve dan de hele rij met Hotfixes onderdaan waarvan een groot deel niet is uitgevoerd. Ik heb vanmorgen nog ruim een uur gewacht op de installatie v. Service Pack 1(KB976932-X64) maar daarin blijft de computer gewoon hangen.

Inmiddels heb ik veel updates geprobeerd uit te voeren (steeds op aanraden v. Windows zelf die nieuwe updates vond) en steeds lukten er een aantal niet (niet steeds dezelfde nrs.)

Wellicht is het raadzaam om opnieuw mijn schijf te formatteren en Windows 7 64 bit erop te zetten.

Over die indeling v.d. schijf nog even het volgendë: De schijf was door de verkoper geïnstalleerd volgens de bijgeleverde DVD's v. HP dwz alleen een grote C partitie en een klein deel (100Mb) gereserveerd door HP voor systeemherstel.

Daarvan had ik een C-deel gemaakt (systeem) en een Data-deel (voor mijn documenten)

Afd. automatisering v. mijn werk heeft die indeling door mij aangehouden (zij het dat zij het door mij verlangde data-deel nog niet als partitie hebben toegewezen, maar dat lijkt me voor nu tijdens het testen even geen probleem)

Maar nu zie ik tot mij verbazing er nog eens 2Gb HP Tools bijstaan waar ik niet om gevraagd heb. Zou die gecreëerd zijn door de driver-DVD die ik erin heb gedaan omdat ik online zo snel niet de juiste driver kon vinden v.d. WLAN kaart?

Ik ga nu verder met de Memory test.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Ik heb nu ook de Memory-test gedaan v.d. door jou voorgestelde test-route. 2 uur laten draaien en geen fouten.

zie bijlage1

Bij gewoon laptop gebruik heb ik vaak na 5 min. al een fout dus aan het geheugen zal het ook niet liggen lijkt me.

Omdat ik inmiddels ook allerlei meldingen krijg v. prg's die niet meer geladen kunnen worden (bijv. QLBController werkt niet meer en Intel® Management and Security Status werkt niet meer) of windowsonderdelen die niet willen laden (bijv. systeembeheer) wil ik Windows graag opnieuw installeren.

Maar met DBAN kom ik niet uit de voeten. Eerst bleef ik maar hangen in de melding: Saving log file to floppy disk... a floppy disk in DOS format was not found DBAN finished. Press ENTER to save the log file.

zie bijlage2

Daarna op aanraden v. iemand op Forum v. SourceForge.net DBAN opgestart met NOFLOPPY als command en dan blijf ik in het volgende scherm hangen

zie bijlage3

Dan werd op dat Forum nog gesuggereerd om in de BIOS 3,5 inch Floppy uit te zetten, maar ik kom de hele BIOS niet in (als ik opstart houd ik Delete ingedrukt maar hij start gewoon door naar -een inmiddels totaal verprutste - Windows)

Ik word hier heel moedeloos van. Nog nooit heb ik zo'n 'kat in de zak' gekocht. De tests wijzen dus uit dat de HDD en RAM in orde zijn. Wat kan er dan nog kapot zijn? De chipset? Het hele moederbord? De processor?

post-39053-1417705140,0031_thumb.jpg

post-39053-1417705140,6449_thumb.jpg

post-39053-1417705140,6815_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het bizar dat DBAN zijn werk niet doet...:dong:

De drivers voor je wireless kon ik terugvinden via de link in bericht 4, via de HP site: Windows-versie --> Driver - Network.

Memtest86+ laat ik meestal zo'n 12 tot 15 uur lopen.

Probeer eens of het wissen van die harde schijf wel lukt met de ISO van Killdisk ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Heb ondertussen DBAN nog n aantal keren geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar. Heb toen via de Bootdisk Hirens 15.1 (die werd mij door de afd. automatisering aangeraden) Free Erase 4.0 opgestart.

Properly wiping your old drives with Secure Erase Freeware 4.0 - notANON

Had verwacht dan ik dan in het DOS scherm nog wel kon kiezen voor de verschillende Partities enz. maar helaas. Ik heb nu een zwart scherm en lees online dat het wel dagen kan duren. En ik weet ook niet of die Recovery partitie v. HP dan nog wel bestaat. Het wordt steeds erger!

Maar nu kan ik niet anders dan dat programma laten lopen totdat er een prompt komt dat íe klaar is want als ik de laptop tussentijds uitzet heb je kans dat de HD helemaal blokkeert.

Waar ben ik aan begonnen! Ik koop nooit meer 2e hands een laptop. Wat ben ik belazerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de bedoeling dat je met een 100% cleane HDD van start gaat, een compleet gewiste.

De laatste HDD die ik volledig heb gewiped was er eentje van 120GB, dit duurde net geen 6 uur...aangezien jouw schijf een 320GB versie is, kan dit inderdaad de nodige tijd in beslag nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.