Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Plaats een schroevendraaier op de behuizing van de laptop ter hoogte van de HDD...plaats hem met de "schroefzijde" op de laptop en druk de bovenzijde van het handvat tegen je oor: op deze manier hoor je "meer".

Beste Asus,

Na uren iets/of niets? gedaan te hebben kwam Secure Erase Freeware 4.0 met de melding P0 is none. Heb wat gegoogled en kom tot de conclusie dat ie geen primaire partitie heeft aangetroffen. En ja hoor, na herstart v.d laptop komt íe met 2 windows partities, van welke íe beide niet kan opstarten. Er is dus helaas niets geformatteerd.

Nu ga ik killdisk zoals je me aanraadde maar eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Gisteravond heb ik Killdisk nog gebruikt zoals jij aanraadde, de freeware versie dus 1 x zero pass. Vanmorgen bij opstart v.d. laptop krijg ik nog steeds een DOS scherm dat me vraagt te kiezen uit 1 v.d. 2 Windows7 besturingssytemen. Kennelijk is toch niet alles v. C geformatteerd.

Ik draai op dit moment v.d. BootCD Hirens 15.1 MiniXP en als ik dan in de Verkenner kijk zie ik tot mijn verbazing een groot aantal partities die ik zelf niet heb aangemaakt.

B: RamDrive (misschien is dit tijdelijk aangemaakt door die BootCD?)

C: Door systeem gereserveerd (dit is die 100Mb die met de HP installatie is meegekomen denk ik)

D: Local disk (dit is de 73 Gb die ik zelf had bedoeld om Windows op te zetten, heette voorheen C)

E: HP_Tools (deze schijf is er gisteren tot mijn verrassing bij gekomen, waarschijnlijk toen ik de driver DVD v. HP erin deed om de WLAN driver te installeren)

F: de DVD drive met de BootCD

X: Mini XP (deze is waarschijnlijk tijdelijk aangemaakt met het laden v. Mini XP

zie bijlage1

Ook in Disk Management zie het er maar vreemd uit: bijlage 2

Zojuist de laptop opnieuw geboot en dan zie ik opnieuw een Bootscherm met 2 x Windows7: bijlage3

En daarna een scherm met Windows failed to start: bijlage 4

Is het nu wijsheid om te proberen die partities ook te wissen?

post-39053-1417705140,9573_thumb.jpg

post-39053-1417705140,9941_thumb.jpg

post-39053-1417705141,1724_thumb.jpg

post-39053-1417705141,2211_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Ik heb uw raad opgevolgd met Partition Wizard, de boel gewiped.

Daarna heb ik direct 2 partities gemaakt: systeem en data.

Dat had ik kennelijk niet moeten doen want vervolgens kreeg ik bij Installatie v. Windows 7 de melding "er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt windows 7"

Even over gegoogled en besloten dat ik de partities maar weer moest weggooien. Lukte mij helaas niet mbv Partition Wizard en heb daarvoor toen Super Fdisk gebruikt.

Nu heb ik dus weer 1 grote C-schijf waarop ik Windows aan het installeren ben.

Later creëer ik dan wel weer een D-schijf.

Eerst maar eens kijken hoe Windows 7 zich gedraagt op mijn laptop. Of ik weer dat gedonder krijg dat íe bij de Updates blijft hangen en Blue Screens krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus,

Nou Windows 7 staat erop nu ben ik, met de andere PC de drivers aan het downloaden van:

HP ProBook 6550b Notebook PC -  Download drivers and software - HP Business Support Center

Alleen, hoe weet je nou welke drivers je allemaal nodig hebt?

Het ziet er zo ingewikkeld uit. Alleen al bij de Graphics Driver bijvoorbeeld staan er wel 4 bestanden. Normaal zou ik gaan voor het bestand met de laatste datum maar volgens mij zijn het behalve drivers ook Utilities. Ingewikkeld hoor zo'n laptop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zeker al nodig hebt is het bios en de chipset.

Neem de meest recente versie.

Voor audio is er maar 1 versie

Voor multimedia neem je enkel de webcam software

De rest is min of meer afhankelijk van wat er juist aan hardware in je laptop zit.

Als windows 7 geinstalleerd is, kan je dan de laptop weer opstarten en gewoon gebruiken?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.