Ga naar inhoud

Problemen met HP Probook 6550b en/of Windows7 64 bit


Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@ Asus Dank voor het advies over de Image. Nog een paar vragen:

Ik ben geneigd Norton Ghost 15 te gebruiken. Verstandige keus? Vervelend daaraan vind ik wel dat íe altijd standaard services oplaadt. Ik wil liefst zo min mogelijk services laten opstarten in mijn systeem. Wat dat betreft zou een Bootable Image Programma wel fijn zijn (zoals met de oude versies v. Norton Ghost)

Ik wil straks mijn schijf nog opdelen in een C deel (systeem) en D (data).

Wat is daarvoor het meest geschikte moment en kan dat best vanuit Windows (zodat íe geen Windows systeem bestanden vernielt) of vanuit een Bootable programma?

Is het wellicht verstandig om nu eerst mijn virusscanner te gaan installeren, of moet ik dan wachten totdat alle drivers in orde zijn?

Veel vragen weer:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist mscofing nog even bekeken aangezien ik gisteren alle Niet-Windows-Services had uitgezet (alleen op die manier lukte het me om eerst de Sytem Update Readiness voor Service Pack1 te installeren en vervolgens SP1 zelf)

Helaas had ik de optie voor Automatische Updates uitvoeren nog niet uitgevinkt en nu blijft de laptop hangen in Update 11 van 30 installeren.

Vreemd dat dat probleem zich nu nog steeds voordeot aangezien de updates op mijn werklaptop er altijd met gemak doorheen vliegen als íe hier thuis staat, gewoon via de WLAN kaart!

Vervelend ook dat je bij die automatische updates tijdens afsluiten niet kunt zien of íe nu nog iets het doen is, of gewoon niets staat te doen. Het LEDje v.d. HD laat in elk geval verrekt weinig activiteit zien.

Na ongeveer 1/2 uur de laptop met powerknop uitgezet en opnieuw opgestart.

Aantal updates lijkt wel uitgevoerd te zijn.

Wat betreft mijn Image vraag heb ik al een beslissing genomen. Het kan immers tegenwoordig vanuit Windows zelf zie ik? Configuratiescherm->Alle Configuratiescherm-onderdelen-> Back-up maken en terugzetten

Weliswaar is dat geloof ik een 1-op-1 kopie dus nu al zo'n 28Gb maar schijfruimte is het probleem niet voor nu.

Geen zin om straks weer dagenlang te moeten installeren als er iets met Updaten fout mocht gaan.

En hierna dan de Windows updates handmatig uitvoeren Asus en daarna de drivers in juiste volgorde Updaten? (dus die volgorde die op de Dell site staat?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist met Windows 7 zelf een Image + Hersteldisk (DVD) gemaakt. Just to be sure.

Hierna begonnen aan de door Asus aanbevolen route wat betreft het updaten v.d. drivers. Mbv de Intel Update Utility gekeken welke drivers geupdate dienen te worden en begonnen met downloaden v. d. aanbevolen Chipset driver.

Succesvol geïnstalleerd en opnieuw opgestart en ...Terwijl ik nog zo goed keek of er niet "Updates installeren en afsluiten stond" gaat de PC nu weer Updates installeren en ja hoor, daarin blijft hij weer hangen; dit keer bij Update 7 van 10.

@Asus waar kan ik die optie uitzetten? Ik wil alleen nog maar Updates handmatig installeren zoals u me hebt aangeraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je bij het afsluiten ziet ("schildje" op afsluitknop) dat er updates klaar staan, sluit dan niet af maar ga via Start --> Configuratiescherm --> Systeem en beveiliging --> Windows Update...klik aan de linkerkant van het scherm op Naar updates zoeken, download en installeer de updates.

Wanneer de updates dat vereisen herstart je je laptop...sluit pas volledig af wanneer de updates zijn geïnstalleerd.

Werden ondertussen ook alle updates via Intel uitgevoerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die update v. 7,5Mb bleef gewoon hangen. Dus maar gestopt. En een uur later weer eens geprobeerd een update handmatig te installeren. Nu lukte het wel maar bij de herstart weer een Blue Screen.

Kan één v. jullie iets met deze file uit Windows/Minidump ?

Wilde ik schrijven en toen kreeg ik weer een Blue Screen!!

Kennelijk heeft die laatste Windows Update het systeem geen goed gedaan

ik wilde er kopieën v. maken en de extensie veranderd in .txt maar dan nog staat dit forum niet toe dat ik het post.

Is er één jullie aan wie ik de kopieën v. deze .dmp bestanden mag sturen. Iemand die er iets mee kan? Of kan ik zelf uitzoeken waar deze 2 Blue Screens door werden veroorzaakt?

Gr. Laptopgebruiker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.