Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Foutmelding


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
15 reacties op dit onderwerp

#1 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 10:14


Ik krijg sinds 2 dagen de melding kdbsync.exe werkt niet meer na het opstarten van mijn pc.
Heeft iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe ik dit kan verhelpen? Systeem herstel werkt ook niet meer.

M.vr.gr. Hansi

#2 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 11:28

Heb je een videokaart van AMD, je probleem zou gelinkt kunnen zijn met AMD AVT?
Kan je ook wat meer info geven over systeemherstel werkt niet meer?

#3 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 11:45

Hallo clarkie,

bedankt voor je reactie, ik heb een ATI Radeon HD 4800 video kaart.
En systeemherstel werkt al een tijdje niet meer, maar zie er enorm tegenop om alles opnieuw te installeren gezien de progamma`s die ik draai en alles wat in mijn email-progamma zit opgeslagen. anders zou het hoogstwaarschijnlijk met systeemherstel wel op te lossen zijn. Maar als er een andere oplossing is prefereer ik die vandaar mijn vraag.

#4 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 12:27

Verwijder via start-> configuratiescherm-> programma's en onderdelen de software van je videokaart.
Herstart dan je PC en herinstalleer vanaf je meegeleverd schijfje.
Ben je er niet van in je bezit geef dan door of je een laptop of desktop gebruikt en of je de 32 of 64 bit versie van Windows 7 hebt.

#5 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 12:35

Ik ben niet in het bezit van een schijfje, en gebruik een desktop 64 bit windows 7

#6 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 12:39

De download vindt je via deze link.

#7 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 13:12

Kan ik deze bestanden branden op een schijfje, dan de software verwijderen van mijn videokaart en dan de pc opnieuw opstarten, heb ik dan nog wel gewoon beeld als de software verwijderd is of word automatisch de nieuwe driver geinstalleerd?

#8 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 14:46

Je kan de bestanden op een schijfje branden als je dat wil.
Als je de software verwijderd en de PC herstart blijf je beeld hebben.
Na het verwijderen en herstarten van de PC dien je enkel te dubbelklikken op het gedownloade bestand en de installatie begint.

#9 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 15:30

Nou ik heb alle handelingen uitgevoerd maar het probleem blijft bestaan, krijg dezelfde foutmelding.
Ik hoop dat je nog een andere suggestie hebt?

#10 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 16:23

Het gebruik van een herstelpunt maar dat kan/ wil je liever niet.
Zijn er buiten die foutmelding nog andere problemen?

Je kan alvast ook onderstaande uitvoeren, maar ik vermoed dat het probleem er niet door opgelost raakt.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.
Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

#11 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 16:38

kan de fout niet in driver zitten deze worden namelijk regelmatig geupdate, en na het verwijderen en opnieuw opstarten bleef de melding uit, echter na het opnieuw installeren kwam de melding weer.
Ik gebruik registry mechanic, ik weet niet of dit een vergelijkbaar progamma is?

#12 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 17:52

Die registry mechanic die staat niet op mijn favorietenlijst.
De meeste van die register cleaners zorgen voor meer problemen i.p.v minder.
Ccleaner is heel zeker betrouwbaar en wordt op dit forum altijd gebruikt.

Je bedoelt dat je regelmatig je drivers voorziet van updates, ook je videodriver?
Zolang alles goed werkt hoef je helemaal geen updates uit te voeren, soms krijg je zelfs problemen door een update uit te voeren.

Als ik het goed begrijp heb je een oudere versie nodig, daar had je die foutmelding niet?

#13 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 19:03

Ik denk inderdaad dat ik een oudere versie nodig heb voor de update had ik er geen last van, maar kun je hier nog aan komen?
Ik ga dan voortaan ook maar Ccleaner gebruiken dat zal dan wel beter zijn.

in ieder geval bedankt voor al je uitleg.

Groeten, Hans

#14 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 20:25

Rest enkel de vraag bij welke versie had je het probleem niet.

Via deze link kan je versie 12.4 downloaden, andere versies vindt je via deze link.

#15 Hansi

Hansi

    Lid

  • Lid
  • PipPip
  • 23 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 20:33

ik heb het inmiddels opgelost, het bestand van een andere windowsschijf gehaald en alles opnieuw geinstalleerd en un is het goed

nogmaals bedankt voor alle info en een fijne avond!

Gr. Hans

#16 clarkie

clarkie

    Super Moderator

  • Super Moderator
  • 20983 berichten

Geplaatst 04 november 2012 - 20:35

Fijn te lezen dat je probleem opgelost is.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.
Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

En nog veel pc plezier. :ciao:




0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!