Ga naar inhoud

Zou deze geschikt zijn?


Gast retsech

Aanbevolen berichten

Gast retsech

Om te beginnen: ik ben een hobby-developer en ik heb een nieuwe notebook nodig die geschikt is voor gaming zowel als programming.

Ik ging op een lange zoektocht naar iets perfects en zo goedkoop mogelijk. Toen kwam ik deze tegen:

Dell XPS M2010 PC

Het model verrastte me direct, de hardware die hij heeft, en vooral de prijs. De meeste (notebooks) met dit soort inhoud hebben meestal een bedrag van boven de 2500 euro.

Ik ben absoluut geen hardware expert, maar ik weel wel wat ik nodig heb voor mijn computergebruik. Maar toch, wil ik het laten keuren door evarenen.

Mijn bezigheden:

Dure spelletjes spelen zoals (Age of Empires3) (Black & White2) (The Sims2) (GTA SAN) (World of Warcraft) (Mijn eigen), enz...

Dus de vraag is, kan ik met dit model feilloos games spelen? Met de hoogste quality ingesteld en top snelheid zoals je ziet op de "Gameplay videos" ?

Want hier was ik dus echt naar op zoek. Als de kleine lettertjes mij niet de verkeerde richting toe wijzen ben ik er bijna zeker van dat ik deze ga kopen/bestellen.

Groetjes, retsech

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

zolang je er niet de heel nieuwste games op max quality en max resolutie gaat op spelen gaat dat perfect gaan moet dat toestel; de graficshe kaart die erin zit (een x1800) is namelijk al vrij oud te noemen.

Als je persé echt héél goed wil kunnen gamen zou ik eerder voor de Dell XPS 1730 gaan (NLDHSONL-N05X7302 configuratie).

Deze heeft "maar" een 17" scherm (wel met een hogere resolutie dan dat 20" scherm), maar is in spelletjes gewoon PAKKEN beter (8700GT in SLI met dan nog eens een Ageia Physixs kaart eronder).

Als je die koopt met 4 gig ram + drie jaar uitgebreide garantie betaal je er 2239€ voor, en als je er deze waardebon bij zet ( M73QVJ4ZZWD?S8 ) dan heb je hem voor een goede 2000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast retsech

Bedoel je dat de videokaart niet goed is?

Als ik op een of andere manier er een 512MB kan krijgen, zal hij het dan wel doen op de hoogste quality?

Misschien is dat nog wel aan te passen bij de bestelling ('k weet het niet zeker)

Edit:

Ik was vanplan de SupercompleetSysteem te bestellen:

Vind uw laptop, desktop, server, printer, softwaretoepassing, service of monitor bij Dell.

De videokaarten schijnen bij die 2 versies beide het zelfde te zijn. Dus dat is dan het enigste waar ik me zorgen over hoef te maken right?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast retsech

Ik wou dit ding kopen zodat ik "Black & White 2" op full quality en speed kan spelen zoals in gameplay videos.

Wat dit spel van je computer eist:

OS - Windows 2000/XP

Processor - Intel Pentium 4 or equivalent 1.6 GHz

Memory - 512MB RAM

Hard Drive - 3.5GB

DVD-ROM - 8 SPEED

Video Card - 64MB with 1.1 Pixel Shader*

Sound Card - DirectX 9.0c compatible

DirectX - Version 9.0c

Input - Keyboard, mouse

*Black & White 2 requires a 64MB video card with 1.1 Pixel Shader support. Supported video cards: NVIDIA GeForce4 Ti series, GeForce FX series, GeForce 6200 or greater

ATI Radeon 8500 or greater, ATI Radeon X300 or greater. DirectX 9.0c is included on this disc and may require the latest drivers for your video and sound card.

Ik ben geen fan van Crysis ofzo. En ik houd niet zo van FPS games op een desktop/laptop. Daar heb ik me PS3 voor.

Ik houd van simulaties zoals dit spel, The Sims2, Age of Empires 3 en wat andere games.

Black & White 2 is een van de grafische games die ik ooit heb (willen) spelen voor de computer. Als deze game het doet zou the sims 2 het vast ook wel doen en waarschijnlijk AOE3...

Maar toch, kan je dit bevestigen? Kan ik Black & White spelen zoals je ziet in gameplay filmpjes? Zoals uhm........

YouTube - Black and White 2 The Wolves World

Zou dit kunnen denkje? Zo ja, dan heb ik de PC van me dreams gevonden.

Ik heb meer dan 6 jaar gewacht om op zo'n manier als dit te kunnen spelen dus ik moet alle details weten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

De x1800 is niet slecht te noemen, maar ook niet goed. Er zijn ondertussen al 2 nieuwere series uit die vb oa DX10 ondersteunen (doet deze kaart niet)

Als je kijkt naar prestatiebenchmarks dan krijg je voor die Dell die ik opgaf (met 2x 8700M GT in SLI) een 3DMark06 score van ong 8200, terwijl je met die single x1800 rond de 3200 eindigt...

maw; voor spelletjes te spelen ben je al véél beter af met die XPS 1730, komt daar nog eens bij dat die een AgeiaX heeft (niet meegenomen in die scores, dus daar gaat die XPS 1730 nog beter gaan scoren).

Geheugen op je grafische kaart maakt trouwens vrij weinig uit, je hebt kaarten met 750 megabyte waarmee je niet kan spelen omdat ze te traag zijn, je hebt er andere die met 256 mb toch snel genoeg zijn om goed mee te spelen.

Die XPS met zijn 20" scherm is een desktopvervanger die een beetje kan gamen, maar het is géén gamesysteem.

Edit; die x1800 zal dat spel wel op max kwaliteit kunnen draaien, zo zwaar is het op het eerste zicht niet. Als je dat toestel voor mobiel gebruik wil nemen; het weegt 8.2 kilo zonder laptoptas & lader. Tegen dat je ermee voort bent is het dus 10 kilo (wat immens veel is, ik vind mijn 4 kilo laptop al te zwaar). Ik blijf dus de keuze voor een 20" vreemd vinden, zeker aangezien je zelfs een hogere resolutie kan krijgen op een 17" scherm...

(trouwens, die kortingscode die ik opgegeven heb werkt ook op jouw toestel, dus als je er nog 10% af wil mag je die niet vergete invoeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast retsech

Ik liet mijn oog vallen op de 2010 versie. Alleen valt het me tegen dat hij niet bestemd is voor games.

Ik moet nog beginnen met sparen dus hopelijk hebben ze een nieuwe versie gemaakt tegen de tijd dat ik het geld ervoor heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die linker XPS M1730 is niet geschikt. De videokaart zal Crysis niet op een mooie manier kunnen weergeven. Overigens kan je Crysis wel spelen zonder DX10, maar dan is het hele grafische aspect van dit spel weg.

Die rechter versie, de Game-versie, zal daarentegen wel het spel op full quality kunnen afspelen. Zeker door zijn in SLI gezette 8800 GTX. Jammer dat het geen 768 MB videokaarten zijn. Maar voor de rest een erg goed systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast retsech

Nu een belangrijk vraagje:

De 2010 sprak me het meest aan door het design. En dat ze zeggen dat het bedoeld is voor games. Maar het schijnt dus dat hij niet op z'n best games speelt.

Dus, mocht ik misschien ooit Dell overhalen andere hardware erbij toe te voegen, en of dat kan. Zo ja: Welke zou je me aanraden?

Ik moet nog beginnen met uitgebreid sparen dus misschien maken ze later wel een nieuwe versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast retsech

Ik zat misschien ook te denken aan een Alienware. Die zijn echt voor games bestemd.

Ik ben vanplan de desktop te nemen omdat die het goedkoopst is. Voordat je dat ding besteld moet je ook hardware uitkiezen die ze er voor je insleutelen. Voor mensen zonder hardware verstand (zoals ik ^^) maakte ze zo'n simpele keuze:

Entertainment - Gaming - High Performance gaming.

Ik zit te denken de "Gaming" te nemen van 2.331 euro + een monitor + verzends kosten.

...Maar zullen mijn games het wel feilloos op hoogste quality en speed zijn?

Zoals B&W2, of Crysis ?

Ik wil mijn games 100% spelen zodat ik me de komende jaren nergens zorgen over hoeft te maken.

Welke zou je me aanraden?

Link: Customise your Alienware Area-51 high performance gaming desktop computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.