Ga naar inhoud

Versnellen Laptop


PCBoy

Aanbevolen berichten

Bekijk wat er allemaal op de pc staat met het programma SpaceSniffer.

Hier vind je meer info over SpaceSniffer. Bekijk vooral de grote blokken.

Verwijder ook software die je niet meer gebruikt via Start/Configuratiescherm/Programma's/Programma's en onderdelen.

Bekijk ook de mappen Documenten, Downloads, ... in de verkenner.

Systeemherstel neemt eigenlijk een groot deel van je harde schijf in. Je kan het percentage dat systeemherstel gebruikt voor zijn herstelpunten beperken tot 1%.

- Ga naar Start/Configuratieschem/Systeem en beveiliging/Systeem en klik aan de linkerkant op "Geavanceerde systeeminstellingen". Ga dan naar de tab Systeembeveiliging, kies je harde schijf in het midden van het scherm en druk op Configureren... Zorg dat het "hendeltje" helemaal naar links staat, 1%. Als je regelmatig zelf een backup van je computer maakt, kan je ook opteren voor "Systeembeveiliging uitschakelen". Ook kan je onderaan klikken op "Verwijderen". Daarmee worden alle gemaakte herstelpunten verwijderd en dat levert ook winst op. Doe dit enkel als je pc op dit moment goed werkt.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kan mijn laptop dan nog voldoende systeemherstelpunten aanmaken?

En deze tructjes hebben dus geen schadelijke effecten??

Je laptop kan daarna nog voldoende systeemherstelpunten aanmaken!

De tructjes hebben geen enkel schadelijk effect. Het uitschakelen van enkele opties van de grafische pracht van windows 7, zul je trouwens niet visueel merken. Je krijgt nog altijd een mooie balk die je kan aanpassen, enz... Je schakelt enkel absoluut overbodige animatie effecten uit.

De printscreen van je spacesniffer is jammer genoeg niet echt leesbaar. Zou je het groter kunnen maken. Ik zie wel dat er bestanden zitten in je prullenbak. Ledig die eens. Rechtsklik erop en kies Prullenbak verwijderen. Dat dit trouwens nog niet gebeurt is, bewijst een beetje dat je CCleaner nog niet losgelaten hebt op je pc of is dit wel het geval?

Ook het programma schijfopruiming van Microsoft is interessant. Ga naar het startmenu en typ cleanmgr. Schijfopruiming wordt gestart. Vink zeker "Prullenbak" en "Tijdelijke bestanden" aan. (en volg de tip van CCleaner in voorgaande berichten!) CCleaner is het veiligste opruimprogramma dat er is.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@PCBoy

Bij mij is de preview groter (dat kan je doen door het bericht te bewerken en te dubbelklikken op je afbeelding en dan Full Size te kiezen), maar als je erop klikt is het bij mij ook nog onleesbaar. Dat is inderdaad een probleem. Je zou misschien je foto kunnen plaatsen op Dropbox en de link invoegen (net zoals je een foto zou invoegen kan je ook een url ingeven als je foto invoegt op dit forum).

@Collega's van dit forum

Weten jullie nog een uploadienst waar PCBoy zijn foto kan uploaden en hopelijk groter en betere resolutie heeft dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werden reeds verschillende nuttige tips aangereikt om je systeem op te ruimen en te versnellen (Soluto, Ccleaner, schijfopruiming, ... ).

Uit de afbeelding blijkt nu echter dat de inhoud van je prullenmand 287.5GB (!) bedraagt: dan stel ik me meteen ook de vraag of je met die tips aan de slag bent gegaan ?...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.