Ga naar inhoud

Lege cel als resultaat van een ALS functie


gary210459

Aanbevolen berichten

ALS(A1>0;A1; " ")

Deze formule creëert een optisch lege cel. De cel is echter niet leeg maar bevat een spatie.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze cel dezelfde "inhoud" heeft als een cel die ik met 'inhoud wissen' leeg heb gemaakt?

Als je weet waar het voor nodig is weet iemand wellicht een andere oplossing.

De case:

Ik heb een kolom met maandbedragen (5 jaren, dus 60 regels).

De onderste 12 zijn de bedragen voor 2013 en die worden dus gedurende het jaar gevuld.

De volgende kolom bevat een 12-maands gemiddelde; dus in december 2012 het gemiddelde van jan-11 t/m dec-12. In januari 2013 komt dan het gemiddelde van feb-12 t/m jan-13. Dit gemiddelde moet dus alleen berekend worden als de waarde voor januari 2013 groter is dan 0. Op zich niet zo moeilijk met een eenvoudige ALS formule.

Maar: beide kolommen zitten in een grafiek. De maandbedragen als staafgrafiek en het gemiddelde als lijn.

Als het gemiddelde in januari 2013 een spatie bevat (" " in de ALS formule) dan duikt de lijn in de grafiek naar het nul nivo. Als die cel geen spatie bevat maar écht leeg is dan houdt de lijn gewoon op.

Hoe krijg ik dus die cel écht leeg als gevolg van de ALS formule? :hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

=als(a1>0;a1;nb())

- - - Updated - - -

Om de e.o.a. reden werden de hoofdletters in mijn vorige post omgezet in kleine letters, daarom hier nogmaals:

=ALS(A1>0;A1;NB())

En nu maar hopen dat het goed gaat:-)

aangepast door bucky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.