Ga naar inhoud

BSOD ntoskrnl.exe


Red_Sparowe

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb sinds kort een nieuwe, zelf samengestelde PC. Sinds day1 heb ik echter last van BSODs. De meeste minidumps verwijzen naar hetzelfde file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe Ik vind echter nergens een duidelijk antwoord over wat het probleem is of hoe ik dit te weten zou kunnen komen. Dus ik hoop dat jullie expertise me verder kan helpen :-).

Systeem:

Windows 8

CPU: i5 3570K

GPU: Gigabyte Nvidea GeForce 670 OC

MB: Gigabyte GA-Z77-D3H

SSD: Corsair 180gb

PSU: Corsair HX650

RAM: Corsair 8GB DDR3-1600kit (vengeance)

De minidumps zijn geanalyseerd door WhoCrashed:

On Fri 8/03/2013 15:47:30 GMT your computer crashed

crash dump file: C:\Windows\Minidump\030813-5359-01.dmp

This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7A040)

Bugcheck code: 0x3B (0xC0000005, 0xFFFFF800F6A593D5, 0xFFFFF880076DCDB0, 0x0)

Error: SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe

product: Microsoft® Windows® Operating System

company: Microsoft Corporation

description: NT Kernel & System

Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.

This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.

The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

De voorbije 2 dagen heb ik echter geen BDODs meer gehad maar dan weer wel volgende error

WerFault.exe - Toepassingsfout

De instructie op 0xdb6438a8 verwijst naar geheugen op 0x13bdc3bc.

Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: written.

(heb de error ook gehad met ": read"

waarna mijn enige optie opnieuw opstarten of in het slechte geval hard resetten is.

Heb harde schijven en geheugen reeds gescand op fouten via tools in windows ingebouwd en niets gevonden.

Na opstart in veilige modus lijken er geen crashes voor te vallen.

De crashes/errors krijg ik meestal binnen een paar minuten na opstart en als ik gewoon op het net bezig ben. Na heropstart heb ik meestal nergens nog last van en draait de PC vlot voor zo lang ik wil.

Tijdens het gamen heb ik nog nooit een BSOD gehad.

Ik heb standaard troubleshoot al geprobeerd maar niks gevonden.

Hopelijk kan iemand hier me helpen, al dank bij voorbaat voor jullie tijd en hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie, hier de link naar het hardware-overzicht:

http://speccy.piriform.com/results/wqMQCGvDvLctpsomFncIyZO

Ben ik nog vergeten te melden in mijn eerste post:

De PC is na 3 dagen terug binnen gegaan in de winkel. Er was ergens iets misgelopen waardoor ik geen programma's meer kon starten. Heb alles geprobeerd:

-alles opnieuw installeren

-systeemherstel met herstelpunt --> vastgelopen in herstel

-systeemherstel met windows dvd --> foutmelding en geen bootdrive meer gevonden

-opgestart met windows-dvd opnieuw proberen te installeren --> 5 partities op SSD waarvan geen enkele in juiste formatie voor installatie

-In de winkel hebben ze SSD geformatteerd (en nog een verborgen partitie gevonden) en windows opnieuw geinstalleerd

Ondertussen heb ik nog een bizarre fout ontdekt.

Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn wifi-verbinding (voor smartphones, PC is via kabel). Heb al enkele keren met telenet gebeld, hebben al alles gedaan wat ze konden doen (tot nieuwe modem toe). Maar ik heb net ontdekt dat waarschijnlijk mijn PC het probleem is. Ik heb enkel geen wifi als de PC af staat. Als ik deze op zet kan mijn gsm terug verbonding maken met wifi, als ik de utp-kabel uit mijn pc haal kan ik ook terug verbinding maken.

Telenet weet hier ook geen standaard antwoord op (nog niet meegemaakt) volgens hen is het ofwel een fout in de kabel (ga morgen eens een andere proberen), ofwel geeft mijn netwerkkaart ergens kortsluiting waardoor er de modem geblokkeerd geraakt. Hoe zou dit veroorzaakt kunnen worden en zou dit ook iets met de rest van mijn problemen te meken kunnen hebben?

Veel succes :-)

- - - Updated - - -

ivm de connectie-problemen: ik heb de indruk dat mijn crashes vooral voorvallen als ik net opgestart heb en mijn browser open. Mss toch iets mis met de netwerkkaart op het MB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb geprobeerd de gebrande CD te booten maar het lukt me niet. Als ik in de bios de CD drive als bootdrive opgeef en dan wil saven krijg ik een boot Override bericht. Daar staat 1:HDD 2:SSD 3:DVD

Bij het overzicht van de bootdrives staat mijn SSD niet tussen. Nochtans start Windows van deze schijf??

Ik heb niet veel ervaring met instellingen in de BIOS dus heb wss iets over het hoofd gezien. Maar dat ik de SSD niet terugvind leek me wel bizar.

PS: moest het helpen kan ik wel wat fotos uit de BIOS posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb gisteren de memtest gestart. Vanmorgen nog geen fouten gevonden. Hij is nog aan t lopen maar ik denk nie dat het aan het geheugen ligt. Heb nog steeds de indruk dat het met mijn netwerk te maken heeft. Crash steeds bij eerste opstart en openen browser. Kan ik het moederbord testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.