Ga naar inhoud

Opstartproblemen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 111
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb giseravond alle services die ik zag die gestopt waren terug gestart, omdat ik mij herinnerde dat ik daar er toch enkele zelf van gestopt heb omdat het toen ook zolag duurde met opstarten. Gisteravond en deze morgen goed opgestart, maar ik dacht dat het eventueel door bepaalde services te stoppen dat ik zou terug kunnen opstarten in veilige modus maar dit is niet zo.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb giseravond alle services die ik zag die gestopt waren terug gestart, omdat ik mij herinnerde dat ik daar er toch enkele zelf van gestopt heb omdat het toen ook zolag duurde met opstarten. Gisteravond en deze morgen goed opgestart, maar ik dacht dat het eventueel door bepaalde services te stoppen dat ik zou terug kunnen opstarten in veilige modus maar dit is niet zo.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Services uitschakelen is riskant als je niet juist weet waarvoor ze dienen en kan grote invloed hebben op de werking van de pc.

Nu je dus een aantal services weer hebt aangezet en het opstarten weer goed verloopt, zou je nogmaals een systeemcontrole kunnen proberen uit te voeren.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]26475[/ATTACH]

Dit is ingevoegd op de manier als bescheven?!

Wat ik wilde tonen is in hulpprogramma voor systeemconfiguratie op blad Boot.ini dat er daar een tekst staat die meschien verwijst naar een fout in het opstarten?:

[boot lloader]

time out =3

default =multi(0)disk(0)rdisk(0)partion(1)WINDOWS

[operation systems]

C:\CMDCONS\BOOYSECT.DAT="Microsoft Windows Recovery Console" /cmdcons

UnsuportedDebug="do not select this" /debug

multi(0)rdisk(0partion(1)WINDOWS="Microsoft Windows Home Edition" /Fastdedect /NoExecute=OptIn

Vanaf de regel: C:\...... kan ik maar de regels selekteren ( als ik die erboven seleteer word aut. die regel geselekteerd, de 2 eronder kan ik ook selekteren.

Maar als ik op de regel C:\ en dan de knop /Alle opstartpaden controleren klik krijg ik een venster van systeemconfiguratie: De volgende regel in het bestand BOOT.INI refereert niet aan een geldig besturingssysteem:C:\ ....(dus die regel)

Wilt u deze regel uit het bestand BOOT.INI verwijderen? en kan dus kiezen ja of nee.

Ik kies dus nu voorlopig nee tot ik daarover ook meer weet van u.

Grtjs

Fout in BOOT ini.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Wilt u deze regel uit het bestand BOOT.INI verwijderen? en kan dus kiezen ja of nee.

Ik kies dus nu voorlopig nee tot ik daarover ook meer weet van u.

Je mag dus JA kiezen.

En de regel UnsuportedDebug="do not select this" /debug mag ook weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha start weer op na 4x te proberen. Die regel verwijderd, maar die andere regel lukte niet.Kan je niet verwijderen? Na heropstart verwittiging van verandering maar boot ini stond op selektief opstarten en dit terug op normaal opstarten gezet. Dan terug problemen gekregen met opstarten 4x moeten proberen. En in boot ini is die regel er terug ingekomen. Nochtans gisterenavond en vanmorgen geen problemen. Gisternamidag heb ik ook google chrome verwijerd.Wat ook raar is dat soms bij iedere heropstart onderaan in taakbalk een paar icoontjes bijkomen totdat ze redelijk snel opkomen en er allemaal staan en dan lukt het pas om op te starten.

Grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.