Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?


Foto
- - - - -

Blauw scherm


  • Log in om te reageren
26 reacties op dit onderwerp

#1 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 26 augustus 2013 - 13:57


Beste,

Ik was zojuist bezig met mijn laptop op internet en plots valt de pc stil en toont hij een blauw scherm met de vermelding dat de pc opnieuw moet worden gestart en service exception.

Wie kan mij helpen?

#2 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 26 augustus 2013 - 14:24



Download Blue Screen View.
Start het programma op.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)
Sla het bestand op je bureaublad op.
Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#3 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 26 augustus 2013 - 16:07

Oke, ik zal dit doen maar ondertussen kreeg ik weer hetzelfde blauwe scherm met de vermelding bad pool caller

- - - Updated - - -

Ik heb gedaan wat je vroeg:

[ATTACH]27676[/ATTACH]


[ATTACH]27677[/ATTACH]

Bijgevoegde Bestanden


Bewerkt door Thuurke, 26 augustus 2013 - 16:12.


#4 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 27 augustus 2013 - 05:52

Open de verkenner en klik met rechts op de C schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.
Je kan dit overzicht ook terugvinden in de logboeken.

Ga naar start - uitvoeren, typ eventvwr.msc en klik op OK.
Dubbelklik op windows logboeken.
Dubbelklik op het logboek voor toepassingen.
In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.
Bij geregistreerd selecteer je de afgelopen 24 uur.
In het vakje waar staat <alle gebeurtenis id> typ je 1001
Dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#5 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 27 augustus 2013 - 17:40

Schijfcontrole was geen probleem, windows zei zelf dat het iet nodig was.

Alles kan ik uitvoeren behalve dit: 'Dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.
Je krijgt nu de details te zien. Klik op de knop kopieren en plak dan het resultaat in een volgend bericht.'
Ik vind die winint niet in het venster logboek filteren

#6 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 28 augustus 2013 - 12:53

Schijfcontrole was geen probleem, windows zei zelf dat het iet nodig was.
Alles kan ik uitvoeren behalve dit: 'Dubbelklik op de lijn waar wininit in de kolom Bron staat.

Je hebt de schijfcontrole toch gedaan?
Als je de schijfcontrole niet hebt gedaan, ga je ook geen resultaten in het logboek vinden.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#7 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 30 augustus 2013 - 19:21

Ja, ik heb het gedaan maar het was volgens windows niet nodig

Bijgevoegde Thumbnails

  • Naamloos.png


#8 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 31 augustus 2013 - 10:31

Nu kwam ik weer hetzelfde tegen, maar ik verplaatste juist mijn laptop dus kon ik niet zien wat er stond.
Wel bij het opstarten toonde hij dit:

Bijgevoegde Thumbnails

  • error.jpg


#9 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 01 september 2013 - 10:06

Kan je nog eens een dumpfile maken met blue screen view?

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#10 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 07 september 2013 - 11:44

[ATTACH]27921[/ATTACH]
[ATTACH]27922[/ATTACH]

OK, recent is er nog eentje verschenen (nu juist)
En ik heb er ook een dumpfile van gemaakt:

Bijgevoegde Bestanden



#11 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 09 september 2013 - 04:55

De informatie in deze dumpfiles is niet volledig. Ze zouden er moeten uitzien zoals deze in bericht nr 3
Kan je de dumpfile opnieuw maken?

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#12 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 09 september 2013 - 16:41

Beste,

Ik heb mijn win 8 pc 'gereset', namelijk heb ik deze in instellingen vernieuwd.
Dus ik neem aan dat die oude dumpfiles niet meer van toepassing zijn op de pc.

Ik heb nu wel gisterenavond weer een crash gehad die meldde bad_pool_caller, dus ik heb daarvan wel een dumpfile gemaakt: [ATTACH]27956[/ATTACH].

Kan u me zeggen hoe ik in het vervolg die andere fout vermeid van service_exeption (en hoe ik eventueel bad pool caller vermeid)

Mvg,

Bijgevoegde Bestanden



#13 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 09 september 2013 - 16:53

Nu net had ik een met BAD_POOL_HEADER: [ATTACH]27957[/ATTACH]

Hoe kan ik deze vermijden?

Bijgevoegde Bestanden



#14 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 11 september 2013 - 11:26

De dumpfiles 5 en 6 bevatten geen recente bsod en daar kunnen we dus niet mee verder.

Kijk eens in de map C:\Windows\Minidump\ en verwijder daar de bestanden die zijn aangemaakt voor 1 september 2013.
Pak de rest in als een zip bestand en voeg dit zip bestand toe aan een volgend bericht.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#15 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 11 september 2013 - 12:39

er verschijnt 'bestand is niet gevonden of u hebt geen leesrechten'

#16 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 11 september 2013 - 13:06

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ explorer.exe en druk enter.
Nu opent de verkenner met administratorrechten.
Kijk of je nu naar de map C:\Windows\Minidump\ kan en de bestanden verwijderen zoals aangegeven in moijn vorige bericht.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#17 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 11 september 2013 - 14:12

Deze manier lukte niet, maar ik heb het opgelost door deze .dmp files te kopiëren naar het bureaublad en zo een ZIP bestand aan te maken: [ATTACH]27997[/ATTACH]

Mvg,

Bijgevoegde Bestanden



#18 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 11 september 2013 - 14:21

Ik zal ze thuis moeten bekijken want hier (op het werk) lukt het niet.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !


#19 Thuurke

Thuurke

    Lid

  • Lid
  • PipPipPip
  • 280 berichten

Geplaatst 11 september 2013 - 16:05

Beste,

Ik heb de PC volledig gereset naar fabrieksherstellingen en windows opnieuw geïnstalleerd op het aanraden van ASUS, maar al vlug kreeg ik opnieuw een crash met de vermelding DCP_WATCHDOG_VIOLATION
Die oude files gelden nu niet meer denk ik (of well?)

Ik heb er opnieuw een logje van gemaakt op bluescreenviewer: [ATTACH]28000[/ATTACH]

Mvg,

Bijgevoegde Bestanden



#20 kweezie wabbit

kweezie wabbit

    Supervisor

  • Supervisor
  • 25726 berichten

Geplaatst 12 september 2013 - 05:24

Bij een reset naar de fabrieksinstellingen zou de map C:\Windows\Minidump\ leeg moeten zijn.
Bij een BSOD zouden er dus enkel bestanden van na de reset mogen staan.
Dit is blijkbaar niet het geval want de laatste bijlage is dezelfde als dumpfile 5 en 6 van voor de reset.
Ook zijn de gegevens niet zoals blue screen view ze normaal weergeeft.
Kan je eens controleren welke bestanden in de map staan?

Kan je me de originele .dmp bestanden bezorgen voor de bsod's van na de reset?

Bewerkt door kweezie wabbit, 12 september 2013 - 05:39.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.


Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!