Ga naar inhoud

Loginfout: User Profile Service: hoe oplossen?


Peter_B

Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn broer heeft een vervelend probleem dat is ontstaan 2 dagen geleden met de melding: "De service User Profile Service verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen".

Even terzijde, maar een kennis van mij heeft dezelfde melding bij het aanmelden in Win7. Toevallig of zou er via een windows-update foute software van Microsoft geïnstalleerd zijn?

Enfin, terug to the point. Het vervelende is dat er op die pc van mijn broer 2 accounts actief zijn. Franky en Jayson.

Ik heb tevergeefs de admin-account willen opstarten, maar telkens gaf hij Franky aan als login. Ik dacht eerst dat het niet kon, maar blijkbaar kan je de admininstrator van naam laten veranderen en ik vermoed (ben haast zeker) dat bij hem de administrator nu 'Franky' heet. Kortom, 2 accounts: de administrator (weergegeven als naam 'Franky') en Jasyon. Die laatste heeft beperkte rechten.

Aangezien de account Franky geblokkeerd is (zie 1e zin hierboven) kan er enkel nog aangemeld worden met Jayson (die is dus blijkbaar niet geblokkeerd). En aangezien Jayson beperkte rechten heeft is er dus een soort patstelling want

als ik onder Jayson een account wil bijmaken, dan krijg ik een venster met de melding: "Geef een administratorwachtwoord op...enz". De naam die erbij staat is Franky, maar als hij zijn wachtwoord ingeeft gebeurt er gewoonweg niets.

Mijn oplossing ging normaal zijn om een nieuwe account aan te maken, bv. Franky1, en om dan alle gegevens van Franky over te zetten naar de nieuwe account. Maar dat lukt dus niet. Ik kan geen nieuwe account aanmaken.

Weet er iemand als het probleem van die 'User Profile Service' opgelost kan worden zonder een nieuwe account aan te maken.

Mvg,

Peter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of deze info van Microsoft je op weg helpt >> Foutbericht 'De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden'

Op die link zie ik staan:

"Opmerking U moet zich aanmelden met een Administrator-account om uw gebruikersprofiel te herstellen of om uw gegevens naar een nieuwe account te kopiëren."

Volgens mij is het admin-account degene die geblokkeerd is en de enige andere account heeft beperkte rechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een administrator wachtwoord moet opgeven gebeurt er niets vertel je in je eerste bericht.

Daar je in Belgie woont mag ik veronderstellen dat je een AZERTY toetsenbord gebruikt.

Kijk eens op een afbeelding van een qwerty toetsenbord keyboard.png

Kijk nu eens op het qwerty bord welke toetsen je moet gebruiken en toets deze dan in op het azerty bord zonder naar de letters te kijken.

Soms gebeurt het wel eens dat op één of andere duistere reden je toetsen bord bij het aanmelden of het ingeven van wachtwoorden gewijzigd is naar qwerty.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een administrator wachtwoord moet opgeven gebeurt er niets vertel je in je eerste bericht.

Daar je in Belgie woont mag ik veronderstellen dat je een AZERTY toetsenbord gebruikt.

Kijk nu eens op het qwerty bord welke toetsen je moet gebruiken en toets deze dan in op het azerty bord zonder naar de letters te kijken.

Soms gebeurt het wel eens dat op één of andere duistere reden je toetsen bord bij het aanmelden of het ingeven van wachtwoorden gewijzigd is naar qwerty.

Nope, bij qwerty-ingave geeft hij melding van een foutief paswoord. Bij de gewone (azerty) ingave gebeurt er niets.

ik ga donderdag eens bij hem langsgaan en zien wat ik in veilige modus kan bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.