Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

XP blijft opnieuw opstarten

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp

#1 rsam

rsam

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 06:29

Hallo mensen, de PC van mijn dochter start sinds gister niet meer op; of beter gezegd hij blijft continue opstarten. Ik denk dat het gekomen is na een windows update. Probleem is echter dat ik na veel gevogel in DOS ben gekomen, maar hij herkent zijn C schijf niet meer. Wel kan ik in een E en F schijf komen, maar daar kom ik niet verder mee. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing? Zou fijn zijn, want er staat veel schoolwerk op de PC.
Alvast bedankt voor de eventuele moeite.
m.vr.gr.

Rene Samson

#2 dikken

dikken

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 708 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 09:00

Als je opstart, zie je dan eigenlijk iets op je scherm verschijnen? (letters, windows logo,...)

opstarten in veilige modus. dus als je je pc opstart, f8 indrukken en dan start hij op in veilige modus. eenmaal opgestart kan je een systeemherstel doen naar een punt voor die update (zo kort mogelijk ervoor).
[SIGPIC][/SIGPIC]

Even iets anders...
Bekijk mijn hobby op:
users.telenet.be/lambertbart

#3 rsam

rsam

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 09:42

Als je opstart, zie je dan eigenlijk iets op je scherm verschijnen? (letters, windows logo,...)

opstarten in veilige modus. dus als je je pc opstart, f8 indrukken en dan start hij op in veilige modus. eenmaal opgestart kan je een systeemherstel doen naar een punt voor die update (zo kort mogelijk ervoor).

Bedankt voor de reactie
Als ik opstart wel Windows logo, dan opties gewoon of in veilige modus of met/zonder netwerkopties. In alle gevallen blijt hij steeds weer opnieuw opstarten

#4 dikken

dikken

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 708 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 10:58

een andere mogelijkheid is opstarten vanaf de windows cd. daar kunt u ook kiezen voor herstel.
[SIGPIC][/SIGPIC]

Even iets anders...
Bekijk mijn hobby op:
users.telenet.be/lambertbart

#5 rsam

rsam

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 11:10

Ik heb helaas alleen een recovery cd van mijn eigen pc en die werkt blijkbaar niet op de pc van mijn dochter.
Zijn er eventueel nog andere opties?
groetjes
Rene

#6 kweezie wabbit

kweezie wabbit

Supervisor

• Supervisor
  • 25706 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 11:24

Ik heb onlangs hetzelfde voorgehad met mijn pc op het werk.
Zelfs als slave aan een andere pc was de C drive niet meer te lezen. De D drive was geen probleem.
Ik heb toen een nieuwe harde schijf gekregen.

Als je tevreden bent over ons, vertel het dan aan gans de wereld.
Als je niet tevreden bent, vertel het dan alleen aan ons.

Bezoek onze VIDEOZONE: info in woord en beeld !

#7 rsam

rsam

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 02 september 2008 - 13:59

Ik krijg met een recovery cdrom van een andere pc het volgende:
Windows Home edition setup
en dan onderaan in het scherm:
Bezig met onderzoek van de schijf van 39206 MB 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) en dat blijft eindeloos staan.

#8 kweezie wabbit

kweezie wabbit

Supervisor

• Supervisor
  • 25706 berichten

Geplaatst 04 september 2008 - 11:22

Jep. Harde schijf naar de filistijnen.
Probeer de schijf als slave aan een andere pc te hangen om de gegevens te recupereren.

#9 Quadran

Quadran

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 60 berichten

Geplaatst 04 september 2008 - 12:27

Heb je al eens geprobeerd met een live cd van een linux distributie zoals Ubuntu. Heb namelijk vorige week hetzelfde moeten doen na een BSOD op een oude campaq laptop van mijn schoonbroer. Windows XP bleef heropstarten. Gewoon live cd erin geladen en laten draaien van cd uit. Naar je schijven kijken en gewoon alles terug gevonden die nog moest verplaatst worden.

Tis een gokje waard hoor!!

ps.: Downloadbaar van site Download Ubuntu - Ubuntu NL

Dit is gratis software!!

#10 rsam

rsam

Lid

• Lid
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 04 september 2008 - 18:17

Hallo alle beste meedenkers,
Ik ben al iets verder mede dankzij julie steun. De PC start wel weer op na herinstallatie met een revory CDRom. Nu stopt hij alleen na een (kort) tijdje en het foutenrapprt zegt:
C:/ Windows/minidump/mini090408-01DMP (na 2e keer = 01 02 geworden)
en:
C:/Docum~1/Rene&Chris~1/Locals~1Temp/Wer1.tmp.dir00sysdataxml
En nu weet ik het niet meer, is er nog hoop??????

Groetjes,

Rene

#11 kweezie wabbit

kweezie wabbit

Supervisor

• Supervisor
  • 25706 berichten

Geplaatst 05 september 2008 - 07:07

Die foutmeldingen zijn enkel aanduidingen waar en onder welke naam Windows de foutloggings opslaat. Kan geen kwaad als de pc verder opstart.
Als de pc opstart, kan je misschien de harde schijf eens testen met een diagnoseprogramma van de fabrikant. Dit kan je meestal wel downloaden van hun website.
Als je niet weet wat voor harde schijf je hebt, kan je Everest downloaden en daarmee de gegevens over je schijf achterhalen.

#12 Quadran

Quadran

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 60 berichten

Geplaatst 05 september 2008 - 10:09

Mensen dwalen we hier ook niet een beetje af van zijn oorspronkelijke vraag. Deze mens wou data terughalen van een paritie die nu niet meer toegankelijk is voor hem.
Mijn tip was eerst de data veilig opslaan door gebruik te maken van een OS die vanaf cd-rom of dvd-rom draait. Eens al de data opgeslagen is kan hij gewoon proberen de windows te herinstalleren.

Probleem is echter dat ik na veel gevogel in DOS ben gekomen, maar hij herkent zijn C schijf niet meer. Wel kan ik in een E en F schijf komen, maar daar kom ik niet verder mee. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing? Zou fijn zijn, want er staat veel schoolwerk op de PC.

#13 Yannick

Yannick

Ervaren Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 7270 berichten

Geplaatst 05 september 2008 - 11:18

probeert u eens uw handen te leggen op een linux live cd. (of donwload deze vanaf de website)
ik weet niet waar u woont? als u in de buurt woont kunt u er een van mij gebruiken natuurlijk, of kan ik u helpen (niet veel mensen durven aan de slag met linux)

u kunt hiermee opstarten vanaf de cd, zonder dat er ook maar iets geinstalleerd hoeft te worden (kies tijdens de "installatie" optie voor de keuze dat je enkel wilt proberen)

als je op het bureaublad uitgekomen bent ziet u een installatie icoon, en daar onder alle harde schijven.

u kunt deze benaderen en zo uw date terug halen en op bijvoorbeeld een andere schijf (partitie) zetten.

vervolgens kunt u de C schijf formatteren en daarna windows terug installeren zonder data verlies (gezien dit op een andere partitie staat).

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!