Spring naar inhoud

Guest's Foto
Welkom,
Guest
Wenst u zich te registreren?

Foto
- - - - -

Na Update Windows 8 geen foto meer kunnen importeren

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
16 reacties op dit onderwerp

#1 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 07 november 2013 - 20:09

Sinds deze zomer heb ik een PC met Windows 8. Foto's importeren was geen probleem en deed ik als volgt:
Snoer in de PC, camera aanzetten en ik hoor dan een geluid ongeveer als pomperdepom en er opent zich een scherm (via de app). Daarna klik ik op importeren en hup ze staan erop
Gisteren heb ik de Windows Update 8 gedownload en sinds dat moment kan ik geen foto's vanaf mijn camera meer importeren.
De handelingen zijn gelijk, ik hoor het geluid maar er opent zich niets. Elders kon ik vinden dat de camera niet kon worden gevonden. Via Picasa kon ik ook niet importeren
Met de camera lijkt niets aan de hand te zijn, want op mijn oude Laptop kan ik wel de foto's importeren. En dus ga ik nu was omslachtig te werk: Ik mail vanaf mijn laptop met foto bijlage naar mezelf en daarna sla ik de foto's op mijn nieuwe PC op.
Wie kan me helpen ?

#2 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 07 november 2013 - 21:51

Open je verkenner als de camera aangesloten is, is die daar aanwezig?
Klik dan in het linker venster op je camera zodat je in het rechter venster de inhoud ziet.
Je moet de map DCIM vinden en openen, daar staan je foto's.
Sleep ze van daar uit naar je gewenste map op je harde schijf.

Tips over Windows 8 vind je hier (klik erop).

Maak regelmatig een systeemback-up van de Windows-partitie !!!

#3 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 11:16

Ik zie in mijn Verkenner onder: apparaten en stations de 3 volgende tiems:
ICloud foto's
OS ©
BD romstation

#4 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 19:40

Heb je meerdere USB- poorten sluit de camera dan eens op een andere poort aan.

Kijk dan eens in je verkenner en ook in schijfbeheer.
Schijfbeheer bereik je snel door de Windows en X- toets samen in te drukken, in de linker benedenhoek zie je dan een snelmenu.
Klik er op schijfbeheer.
Is je camera ergens te zien? Er kan ook verwisselbare schijf staan.

#5 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 21:04

Ik had al een andere poort gebruikt en ondertussen nog 3 andere
Batterij was leeg van de camera en ondertussen opgeladen. Ik had nog een ander idem toestel: heb alles zelfde geprobeerd deed ook niets
In Verkenner niets te zien, in Schrijfbeheer alles: in orde en geen camera of verwisselbare schijf te zien
Ik denk dat ik Dell of Microsoft volgende week maar eens gaan bellen
Zijn er nog meningen van andere lezers ?

#6 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 08 november 2013 - 22:46

En ook niks te zien in apparaatbeheer ​, camera zou moeten staan bij beeldapparaten?

Welk merk en model/ nummer heeft die camera?

#7 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 09 november 2013 - 09:26

In apparatenbeheer had ik ook al eerder gekeken en ik kom onder beeldapparaten alleen mijn Webcam tegen
Vanmorgen dacht ik er opeens aan of het mogelijk zou zijn mijn fotokaartje rechtstreeks in mijn PC te stoppen. Of ik het goed deed weet ik niet want ik kon hem alleen met een pincet (!) eruit halen.
Vraag klopt dit wel ?
Ik kreeg wel weer een schermpje te zien dat mijn Catalyst Control Center het niet deed en dat had ik wel al regelmatig (en ook VOOR mijn update) gezien. Omdat ik niet weet wat dit is, knip ik dit maar gelijk (op hoop van zegen) weg.
Sony Cybershot DSC W 35 en een W 55

- - - Updated - - -

Waarom moet ik elke keer met mijn gegevens inloggen, ook al heb ik aangegeven dat ik ingelogd wil blijven ??

#8 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 09 november 2013 - 20:54

Je camera is er eentje van uit het Windows xp tijdperk.

Vanmorgen dacht ik er opeens aan of het mogelijk zou zijn mijn fotokaartje rechtstreeks in mijn PC te stoppen. Of ik het goed deed weet ik niet want ik kon hem alleen met een pincet (!) eruit halen.
Vraag klopt dit wel ?

Dat je een pincet moet gebruiken is niet normaal.
Je geheugenkaartje zal een Memory Stick Duo zijn, je moet dan een memory Stick Duo adaptor gebruiken om het kaartje te kunnen aflezen op je PC.

cam adap.JPG

Als je de camera aansluit aan de PC zou je onderstaand venster op je camera moeten krijgen:

cam1.JPG

In de handleiding was onderstaande ook nog terug te vinden:

cam.JPG

Ik kreeg wel weer een schermpje te zien dat mijn Catalyst Control Center het niet deed en dat had ik wel al regelmatig (en ook VOOR mijn update) gezien.

Die melding gaat over je videokaart.

Geef ook eens het merk, model en modelnummer van je laptop door.

Bewerkt door clarkie, 09 november 2013 - 20:57.

#9 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 10 november 2013 - 17:10

-*Je camera is er eentje van uit het Windows xp tijdperk* Ja dat klopt maar dat hoeft toch geen reden te zijn dat het na een update niet meer lukt ?
- Ik kan een nieuwe camera kopen maar dan is het nog maar afwachten of het WEL gaat lukken.
- Ik kan ook een adapter kopen, maar dan moet ik het ook nog afwachten of ik de foto's van mijn stickje afkrijg
- Dat klopt: Als je de camera aansluit aan de PC zou je onderstaand venster op je camera moeten krijgen
- In welke handleiding was dit te vinden: In de handleiding was onderstaande ook nog terug te vinden
- Laptop Dell Inspirion 6400. Maar mogelijk bedoel je mijn nieuwe PC en dat is een Dell Insprion 2330 of 2335 (heb het even niet paraat)
- Ik heb ondertussen online bij Microsoft mijn problemen ook gemeld

#10 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 10 november 2013 - 20:15

- Ik kan ook een adapter kopen, maar dan moet ik het ook nog afwachten of ik de foto's van mijn stickje afkrijg

Lijkt me wel beter dan met een pincet het kaartje terug uit de pc halen.

Dat klopt: Als je de camera aansluit aan de PC zou je onderstaand venster op je camera moeten krijgen

Bedoel je daar mee dat je zulk venster op je camera ziet?

In welke handleiding was dit te vinden

In de handleiding van je camera.

#11 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 13 november 2013 - 10:34

Dank voor je info en inzet tot zover.
- Omdat hier in mijn stad geen Adaptor te koop is, moest ik die elders zien te regelen. Daarnet ontvangen, maar doet ook niets
- Jazeker dat zie ik : *Bedoel je daar mee dat je zulk venster op je camera ziet ? *
- Op online Microsoft vraag nog geen reactie. Ik begrijp dat ik niet de enigste ben met problemen, maar hoe lang kan de beantwoording duren ? Weet iemand dat ? Of staat de vraag op een verkeerde plek ? Zie : Geen foto's meer kunnen importeren na Windows update - Microsoft Community

#12 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 13 november 2013 - 15:24

Herstel: de adaptor werkt wel. Alleen ik zie wel de foto's in een afspeellijst voorbijkomen, maar ik begrijp niet hoe ik ze daarna kan opslaan.
Na de diavoorstelling zie ik 3 opties die ik kan aanklikken:
- hervatten
- bibliotheek openen
- vorige lijst afspelen
Met alle 3 kan ik niets
Ik vrees dat ik toen ik wat zag gebeuren na het insteken van de adaptor dat ik te snel iets heb aangeklikt. Hoe wijzig is dat via een schermpje in: opslaan ?

#13 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 13 november 2013 - 16:21

Ik ben nogal een volhoudertje en gaat het niet linksom dan probeer ik rechtsom :-)
Het kan zijn dat het volgende voor iedereen heel vanzelfsprekend is, maar ik moet het allemaal uit zien te zoeken en puzzelen:
Ik ben er achter dat ik bij gebruik van de adaptor de foto's via Picasa WEL kan importeren, dus hoera.....dit is me in ieder geval gelukt
Blijft het probleem van foto's importeren direct van de camera en via het scherm van Verwisselbare schijf wat nu nog niet lukt en wat ik veel liever zou willen doen.
Dit om allerlei onnodige handelingen te voorkomen

#14 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 13 november 2013 - 20:59

Herstel: de adaptor werkt wel. Alleen ik zie wel de foto's in een afspeellijst voorbijkomen, maar ik begrijp niet hoe ik ze daarna kan opslaan.

Je moet je verkenner openen, dan zie je in het linker venster een verwisselbare schijf, klik erop.
Aan de rechterkant zie je de inhoud van je geheugenkaartje.
Selecteer je foto's en sleep ze naar de door jouw gewenste map.

#15 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 14 november 2013 - 12:32

Ik zie in mijn Verkenner ergens staan MSPro(E). Ik klik daarop en hij geeft aan: Fouten op dit station. Herstellen. Na enige tijd: Het station kan niet worden hersteld. Sluiten en opnieuw proberen
Na enkele keren proberen en geen verandering geef ik het op en stop de Adaptor opnieuw in de PC. Weer waarschuwing over fout. Schermpje verbleekt en jawel: er verschijnt nu een bekend schermpje met keuze: Wat wilt u met deze gegevens en ik klik aan: in Picasa opslaan
Ze zijn opgeslagen, maar het gaat nog niet veel soepeler
Nog niets van Microsoft gehoord

NB:
Het is me nog steeds niet duidelijk waarom ik hier bij elk bezoek dien in te loggen terwijl ik heb aangeklikt: ingelogd blijven
Ook niet duidelijk is dat ik vaak geen bericht krijg bij een nieuw antwoord en staat ook goed ingesteld

Bewerkt door irene, 14 november 2013 - 12:35.

#16 irene

irene

Lid

• Lid
  • PipPipPip
  • 172 berichten

Geplaatst 14 november 2013 - 15:16

Probleem lijkt ondertussen opgelost.
Iemand vertelde dat het probleem ook in de camera kon liggen onder het Menu: USB aansluiting moest een andere functie krijgen. In plaats van op Mass storage staat hij nu op PTP.
Zzzzzucht.....
Dank voor alle input !

#17 clarkie

clarkie

Super Moderator

• Super Moderator
  • 21005 berichten

Geplaatst 14 november 2013 - 19:35

Fijn dat je probleem opgelost is, en bedankt voor het vermelden van de oplossing, dan plaatsen we hier een slotje op. ;-)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers

Over ons

PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!