Ga naar inhoud

MEDION AKOYA start kan niet opstarten van Rescue CD


Gast

Aanbevolen berichten

Nieuwe MEDION® AKOYA® E5085 D (MD8377) met Windows 8 kan niet booten van CD/dvd drive.

Deze drive staat nochtans als eerst opstartmedium ingesteld in de BIOS.

Probleem kwam aan het licht toen ik een Bootable rescue CD van EaseUS Todo Backup 6.1 wilde testen. Die test was me ingegeven omdat ik hetzelfde probleem onlangs ook al aan de hand heb gehad met een MEDION® AKOYA® PC P5339 F. In dit laatste geval ging het om een Bootable rescue CD van EaseUS Todo Backup 6.0

Opstarten van een Rescue CD van Macrium Reflect Free 5.1 lukt al evenmin.

De cd loopt bij het opstarten wel aan maar de pc start telkens gewoon door naar Windows.

Ben in de BIOS al eens op zoek geweest naar een instelling die daar verband mee zou kunnen houden maar ik zie daar niets staan dat met dit probleem te maken zou kunnen hebben.

Kent iemand dat probleem? Of is er iemand die een goede ingeving heeft.

Elders bracht iemand een vergelijkbaar verhaal maar tot een oplossing kwam het daar blijkbaar niet:

desktop vindt opstart-cd niet. - Computer Idee Forum

Nog ter info:

Mijn eigen, oudere, Medion pc met Windows 7 start wel op vanaf die Rescue cd’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij het opstarten krijg je het logo van het moederbord en onderaan zie je dan een vermelding van welke toets je moet drukken om naar het bios (setup) te gaan en gewoonlijk is er nog een 2de toets met boot (of iets in die aard) om naar het boot-menu te gaan waar je dan de schijf kan kiezen waarvan je wil opstarten.

Probeer eens op deze manier of je van de c/dvd kan opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu met de upgrade naar Win 8.1 bezig. Moet dus wachten tot dat achter de rug is.

Ik ben al eens via F8 in dat menu waar u het over hebt geraakt maar daar stond de CD/DVD driver niet bij.

Ik zal jouw raad eens opvolgen zodra de install van Win 8.1 achter de rug is.

Ik kom er vanavond op terug.

Al vast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel, het is een MEDION hé !!!

Bij het opstarten krijg je enkel de naam MEDION te zien midden op een zwarte achtergrond. Dus geen POST of logo van het moederbord. Ook niets van aanwijzingen naar keuze toetsen voor BIOS(setup) of wat dan ook. Dat is standaard zo hoor.

Indien ik op Delete druk kom ik uiteraard in de BIOS.

Indien ik op F8 druk dan krijg ik dit keuzevenstertje.

post-44557-1417705609,6953_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik moet even bijsturen.

Als ik op ENTER druk dan wordt het geselecteerde geopend. Dat is in dit geval ofwel "Windows Bootmanager"(Windows 8 dus) ofwel "Enter setup" (de BIOS). Door op Esc te drukken start Windows gewoon op. Ik kan hier dus op twee manieren naar Win 8.

Normaal zou daar op zijn minst als derde het DVD station moeten bij staan in dat keuzelijstje maar dat is niet zo.

Ofwel zit er een bug in de BIOS ofwel moet er daarin toch een instelling gewijzigd worden, maar welke?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.