Ga naar inhoud

Externe harde schijf niet meer herkend op Imac en windows computer


Aanbevolen berichten

Per ongeluk heb ik mijn externe harde schijf verkeerd verwijderd op mijn Imac (van te voren ga hij ook aan dat time machine geen backup kon maken op de harde schijf, op dat moment kan ik nog wel met de harde schijf werken).

Nu herkent hij hem niet meer. Mijn hoop was dat een windows computer de externe harde schijf nog zou herkenen maar dit is helaas ook mislukt.

Heeft iemand een goed advies wat ik kan doen zodat mijn Imac of een windows computer toch de externe harde schijf kan lezen. De externe harde schijf is niet fysiek beschadigd.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag robin2000,

Probeer het eens met een Ubuntu live-cd. (klik erop)

Brand ubuntu op een schijfje via de functie image branden in je brandsoftware.

Start dan op vanaf die cd of dvd.

Kies voor proberen, dus NIET installeren.

Probeer dan je harde schijf te benaderen.

Helaas is dit ook niet gelukt. OSX, windows en Ubuntu herkennen de schijf niet meer. Hij kan op een of andere manier dus geen connectie maken. Heeft iemand nog een goed idee hoe ik dan toch nog aan mijn data kan komen? De schijf zelf is volgens mij niet beschadigd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Robin,

Welk bestandssysteem heeft de externe harde schijf?

Probeer het volgende:

Herstart de iMac zonder dat de externe harde schijf is verbonden.

Ga naar Finder in de menubalk en ga vervolgens naar Voorkeuren en klik op het tabblad Algemeen.

Staat bij Externe schijven een vinkje? Indien er géén vinkje staat plaats een vinkje.

Sluit nu de externe harde schijf rechtstreeks (dus niet via een usb-hub) aan de iMac.

Bij Finder onder Apparaten ziet u de externe harde schijf nu wel?

Indien Nee ga dan naar Schijfhulpprogramma, ziet u de externe harde schijf nu wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Robin,

Welk bestandssysteem heeft de externe harde schijf?

Probeer het volgende:

Herstart de iMac zonder dat de externe harde schijf is verbonden.

Ga naar Finder in de menubalk en ga vervolgens naar Voorkeuren en klik op het tabblad Algemeen.

Staat bij Externe schijven een vinkje? Indien er géén vinkje staat plaats een vinkje.

Sluit nu de externe harde schijf rechtstreeks (dus niet via een usb-hub) aan de iMac.

Bij Finder onder Apparaten ziet u de externe harde schijf nu wel?

Indien Nee ga dan naar Schijfhulpprogramma, ziet u de externe harde schijf nu wel?

Ik zie hem nergens staan. Niet bij finder en niet bij schijfhulpprogramma.. Het lijkt erop dat ik hem ergens moet gaan uitlezen of heeft iemand nog een andere goede truc..??

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat levert bovenstaande op?

Dit werkt ook niet, omdat mijn computer niet weet dat er een externe harde schijf aan de computer hangt. Hij vindt hem niet, dus kan hij de software ook niet gaan gebruiken. De externe harde schijf staat wel weer gewoon aan, lampje brand en je voelt dat hij draait.

Ga vanmiddag naar Mycom op advies van een winkel, die vertelden mij dat Mycom apparatuur heeft zodat de data toch gelezen kan worden. Heeft iemand hier ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.