Ga naar inhoud

Foutcode: Kernel Data Inpage Error


iNick

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik kamp nu al een tijdje met de Blue Screen Of Death (BSOD) Kernel Data Inpage Error. Dit komt op mijn vrijwel nieuwe laptop geregeld voor als ik World of Warcraft speel. Vooral wanneer het spel intensieve onderdelen moet laden, treedt deze melding op.

Mijn scherm wordt blauw en mijn laptop start opnieuw op. De vorige dat ik dit kreeg was het zo ernstig dat ik Windows 8 opnieuw heb moeten installeren, en jawel het probleem was er niet meer. Tot een tijdje terug.. Ik heb al van alles geprobeerd. Van WiseFixer programma's tot Windows opnieuw installeren.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

------

Specs

Windows 8

Intel i5-3210M 2.5GHz

NVIDIA GeForce GT 630M

6GB DDR3 Memory

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

En doe even het volgende?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SMART status van je HD krijgt alvast een waarschuwing :hmmmm:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je harde schijf is aan het stuk gaan en je probleem word alsmaar hardnekkiger :dong:

Ik zou zeker men belangrijke bestanden veilig stellen nu het nog kan, en je zal voor een nieuwe HD moeten rond kijken helaas.

Lekker is dat. Deze laptop is nog niet eens een half jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.