Ga naar inhoud

[OPGELOST] e-mail versturen


Johannes

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met het e-mailen.

Ik heb Outlook Expres 6

Als ik een mail verstuur met een bijlage dan duurt het een hele poos voordat hij verstuurd is

Zeker wel 5 minuten

Toch is die bijlage niet erg groot ,ongeveer 4 MB

Een mail binnen halen van 4 MB gaat veel sneller

Wat is de oplossing daarvoor?

Bij voorbaat mijn vriendelijk dank ervoor.

Groet Johannes

Link naar reactie
Delen op andere sites

versturen (uploaden) van een mail duurt sowieso altijd langer dan ontvangen (downloaden) kijk maar eens naar de up- en download snelheid van je provider. weinig an te doen, denk ik.

hoe lang duur het versturen/ontvangen dan en welke provider/abbonement heb je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Ben bij HetNet(provider) en heb een Instap Surfen en Bellen abonnement

Ik vind die Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test nogal moeilijk,omdat het allemaal in het engels is.

`kHeb ook een nederlandse speedtest gevonden Speedtest.nl - en daar heb ik de test uitgevoerd

En de resultaten zijn,

Download

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland database0.gif 160.3 KByte/sec

(=1282 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen database0.gif 15.3 KByte/sec

(=122 kbps)

Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.

database0.gif 602.0 Conn/min

Groeten Johannes

Link naar reactie
Delen op andere sites

je verbinding is gewoon héél traag, 4 megabyte versturen kost met jouw verbinding inderdaad 4 minuten, terwijl het uploaden op een halve minuut duurt. Je haalt echter wel de snelheden waar je voor betaalt (officieel betaal je voor 192 en 16kbit, dus 160 en 15.3 zijn vrij mooi tegen je limiet aan). Hetnet heeft gewoon niets dat een beetje een normale uploadsnelheid heeft; daarvoor zal je bij een andere provider langs moeten (maar dat zal ook meer dan 10€ per maand gaan kosten)

Dit is normaal, je internetverbinding is 10x zo snel in het binnenhalen als in het opsturen van gegevens (wat in België gewoon doorsnee is. Ik kan bevoorbeeld 15000kb/s downloaden, terwijl mijn uploadn niet boven de 400kb/s uit raakt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer dikwijls blijft een email hangen in mijn postvak uit. Ik krijg het volgende bericht...De smtp server heeft al 60 sec. niet meer gereageerd, wil je nog 60 sec wachten. Daarna krijg ik volgende foutmelding....

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Fw: Fw: Goei materiaal zeg...', Account: 'pop.scarlet.be (1)', Server: 'smtp.scarlet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 bulkmail mAIAxjij025425 from 83.134.138.59 rejected', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69

Kan iemand mij uit de nood helpen...Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou kunnen proberen je timeout te verhogen.

zo kan je het mogelijk wel verzenden.

probeer eerst eens 120 seconde (iets in die richting)

mocht het niet werken kan je nog hoger kiezen.

als het dan nog steeds niet lukt dan raad ik je aan om terug 60 seconden in te stellen.

1. Start Outlook Express.

2. Open het menu Extra en klik op Accounts.

3. Open het tabblad E-mail.

4. Klik op uw POP3-account en vervolgens op Eigenschappen.

5. Open het tabblad Geavanceerd.

6. Verhoog de waarde voor de servertime-out stapsgewijs tot het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.