Ga naar inhoud

RAM geheugen uitbreiden


HPc

Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jij werkt met een Fujitsu Siemens SCALEO P, in deze desktops gebruikte Fujitsu Siemens een Asus P5GD1 moederbord ... vandaar de verwarring voor jou denk ik.

Wanneer je RAM-geheugen van verschillende snelheden samen gaat gebruiken, dan werk je inderdaad aan de snelheid van het "traagste geheugen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal de PC dan toch sneller zijn omdat er meer RAM is in totaal ( 2GB, CL2,5 + 512MB, CL3 ) , ondanks dat de PC zal werken aan de snelheid van het traagste geheugen? Of dien ik dat eerst uit te testen alvorens dat te kunnen weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat je van die 2.5GB "maar" 1.7GB gebruikt, dan ga je die extra halve GB niet merken, als ze al willen samenwerken ... mogelijk ga je wel vertraging merken door die geheugensnelheid, maar dat zal ook weer de praktijk moeten uitwijzen.

Hou er rekening mee dat ik 2GB RAM als een minimum beschouw, 4GB RAM is ideaal ... van die 4GB gaat een 32-bit Windowsversie maximum 3.2GB aanspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als de 32-bits windows versie toch "maar" 3,2 GB ondersteunt; is het dan niet logischer (alleszins goedkoper) om de pc maar van 3GB ipv 4GB te voorzien (die 200 MB die er dan minder is, is niet zo belangrijk). vb 2X 1GB en 2x 512MB van hetzelfde merk --> of mag dit niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.