Ga naar inhoud

Probleem Wifi-verbinding HP 17-E125ND


Hugo Luyten

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Als PC-leek heb ik een probleem waar ik zelf geen oplossing voor weet.

Sinds een week heb ik een nieuwe laptop, de HP Pavilion 17-E125ND. Ik heb constant problemen met de draadloze internetverbinding, ik geen verbinding meer maken met mijn Sitecom. Hij ziet hem wel, maar verbinden mislukt telkens. Mijn andere laptop en smartphone hebben wél probleemloos verbinding.

Ik werk met Windows 8.1

Kan me hier iemand verder mee helpen? Ik heb weinig ervaring met pc. Alvast bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hugo,

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Probeer eens of je het probleem kan oplossen door je draadloze netwerkadapter tijdelijk uit te schakelen. Dat doe je als volgt in Windows 8.1:

Typ in bij zoeken Netwerkcentrum > links, in de kolom (onder configuratiescherm) klik je op Adapterinstellingen wijzigen > klik (meestal staat deze rechts) op je draadloze netwerkadapter (Wi-Fi) > klik op uitschakelen > klik er daarna terug op om hem weer in te schakelen.

Heeft dit iets opgeleverd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je voorstel. Ik heb dit geprobeerd maar heft niets opgeleverd.

Kan het zijn dat de netwerkadapter (type Ralink RT3290 802.11) de oorzaak kan zijn? Een Google-search levert behoorlijk wat van dergelijke meldingen op. Ik heb gecontroleerd of ik de laatste driver heb, maar deze is ook geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus: uw laptop kan geen verbinding maken met uw netwerk, maar detecteert het wel. Andere apparaten kunnen wél verbinding maken met uw netwerk. (Dus geen probleem met uw router en/of modem). De oplossing ligt dan waarschijnlijk bij uw netwerkkaart.

Doe eens net hetzelfde als in bericht #1 beschreven staat maar in plaats van uitschakelen klikt u op installatie ongedaan maken en daarna opnieuw installeren.

Kunt u ook eens controleren of u wel verbinding kunt maken door middel van ethernet ? (Kabel internet, dus niet met Wi-Fi)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus: uw laptop kan geen verbinding maken met uw netwerk, maar detecteert het wel. Andere apparaten kunnen wél verbinding maken met uw netwerk. (Dus geen probleem met uw router en/of modem). De oplossing ligt dan waarschijnlijk bij uw netwerkkaart.

Dat klopt helemaal.

De installatie ongedaan maken heb ik ook al geprobeerd maar zonder positief resultaat. Via de ethernetkabel kan ik wél verbinding maken, van het ogenblik dat ik deze loskoppel valt de verbinding nagenoeg meteen weg.

Daarstraks HP Ondersteuning gebeld en het probleem uitgelegd. Remote diverse tests geprobeerd, uiteindelijk de BIOS vernieuwd, echter alles zonder resultaat. Advies was om de laptop terug helemaal te installeren en zien wat dat gaat geven. Daar ben ik nu mee bezig.

Morgenvroeg zien wat dit oplevert...

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik kan nu wel stellen dat mijn probleem is opgelost. Of eigenlijk niet, maar wel een alternatief.

Mijn vermoeden dat het aan de wifikaart lag is bevestigd door ict op mijn werk. Ook dáár was het gewoon niet mogelijk om verbinding te krijgen met wifi of hotspot.

HP gebruikt in mijn laptop de Ralink RT3290 802.00bgn Wifi adapter. Een korte google search op dit type en wifi problemen levert een meterslange lijst op met resultaten... Ik heb gelezen dat mensen hun HP laptop binnen brachten ter reparatie en gewoon weer... hetzelfde type adapter.... terugkregen, met weer hetzelfde resultaat.

Daar ik geen zin had in dergelijke dingen, mijn laptop enige tijd kwijt om vervolgens te constateren dat het probleem nog steeds niet was opgelost, heb ik gewoon een Sitecom nano wifi usb adaptertje gekocht van 20€, en hop, mijn wifi werkt als en tierelier. Zelfs tot op de zolderkamer heb ik stabiel en sterk signaal!

Mijn advies aan degenen die hetzelfde probleem hebben van slechte of geen wifi verbinding met hun HP laptop: bespaar je een hoop ellende en ergernis en koop een usb wifi adaptertje, het voelt als een bevrijding.

Ik ben heel erg teleurgesteld in HP. Ik heb voor dit merk gekozen vanwege hun faam van betrouwbaarheid. Maar mijn ervaring met HP is gewoon slecht hierdoor. Ik kwalijkste vind ik nog wel het feit dat de HP Support mij hier niet over bericht en een tip hierover geeft (ik snap dat wel, dit gaat hun heel veel geld kosten anders). Mijn Google search geeft aan dat dit probleem met de HP Pavilion laptop al maanden speelt, ik mag aannemen dat HP hiervan dus ook op de hoogte is...

Ik ben blij dat mijn probleem is opgelost, maar f ik na deze wéér een HP laptop koop: zeer zeker niet.

In ieder geval jullie ook bedankt voor de aangebrachte ideeën en suggesties. Ik kan weer lekker internetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.