Ga naar inhoud

Probleem Wifi-verbinding HP 17-E125ND


Hugo Luyten

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Als PC-leek heb ik een probleem waar ik zelf geen oplossing voor weet.

Sinds een week heb ik een nieuwe laptop, de HP Pavilion 17-E125ND. Ik heb constant problemen met de draadloze internetverbinding, ik geen verbinding meer maken met mijn Sitecom. Hij ziet hem wel, maar verbinden mislukt telkens. Mijn andere laptop en smartphone hebben wél probleemloos verbinding.

Ik werk met Windows 8.1

Kan me hier iemand verder mee helpen? Ik heb weinig ervaring met pc. Alvast bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hugo,

Welkom op PC Helpforum ! ;-)

Probeer eens of je het probleem kan oplossen door je draadloze netwerkadapter tijdelijk uit te schakelen. Dat doe je als volgt in Windows 8.1:

Typ in bij zoeken Netwerkcentrum > links, in de kolom (onder configuratiescherm) klik je op Adapterinstellingen wijzigen > klik (meestal staat deze rechts) op je draadloze netwerkadapter (Wi-Fi) > klik op uitschakelen > klik er daarna terug op om hem weer in te schakelen.

Heeft dit iets opgeleverd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je voorstel. Ik heb dit geprobeerd maar heft niets opgeleverd.

Kan het zijn dat de netwerkadapter (type Ralink RT3290 802.11) de oorzaak kan zijn? Een Google-search levert behoorlijk wat van dergelijke meldingen op. Ik heb gecontroleerd of ik de laatste driver heb, maar deze is ook geïnstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus: uw laptop kan geen verbinding maken met uw netwerk, maar detecteert het wel. Andere apparaten kunnen wél verbinding maken met uw netwerk. (Dus geen probleem met uw router en/of modem). De oplossing ligt dan waarschijnlijk bij uw netwerkkaart.

Doe eens net hetzelfde als in bericht #1 beschreven staat maar in plaats van uitschakelen klikt u op installatie ongedaan maken en daarna opnieuw installeren.