Ga naar inhoud

gecodeerde bestandjes?


star

Aanbevolen berichten

Haii,

Ik heb heel lang geleden 2 bestandjes aangemaakt en ze goed bewaard, nu dat ik ze weer wil bekijken, zie ik alleen maar codes.

1tje was in kladblok aangemaakt en is een .txt bestandje waar je helemaal niks kan lezen.

en de andere is een .doc bestandje, die ook niet meer te lezen is. Maar bij deze (misschien omdat ik m op een oude telefoon heb bewaard) lees ik wel liedjes in het bestandje, los van elkaar. Ze horen er niet dus ik snap niet waarom het erin staat.

Maargoed, ik heb ze met verschillende programma's proberen te openen en geprobeerd deze te converteren maar krijg nog steeds dezelfde codes.

Is het mogelijk om ze weer leesbaar te maken? Heb vanalles geprobeerd maar misschien omdat ze al oud zijn dat het niet meer lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een .txt bestandje.

en de andere is een .doc bestandje, die ook niet meer te lezen is.

.txt is normaal gezien te openen met kladblok en een doc bestand met Word.

Hoe oud zijn die bestanden?

Ik heb heel lang geleden 2 bestandjes aangemaakt en ze goed bewaard
op een oude telefoon heb bewaard

Wat versta je onder een oude telefoon????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt die bestanden op je computer aangemaakt en enkel op een GSM bewaard?

Het Word bestand heeft een doc extensie, met welke versie probeer je die te openen?

Naar welke formaten heb je ze al geconverteerd?

Staan ze op een memory card of .....?

Kan je ze op de GSM ook niet lezen?

Ik gok dat om de een of andere reden de bestanden corrupt geworden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ze allebei op de computer bewaard en omdat ik mijn gehele computer ging formateren heb ik ze op mijn telefoon bewaard.

Ik heb de word versie 6.1, geen office word ofzo maar de standaard word van windows 7.

Ik heb ze geprobeerd naar andere tekst bestanden te converteren (.dat, .dot had ik gelezen) en zelfs pdf geprobeerd.

Ja ik heb ze op mijn memory kaart staan en kan ze ook niet openen op mijn telefoon, heb er ook al verschillende apps voor gedownload om ze te openen maar ook dat werkt niet. :(

Ik heb gewoon geen idee wat ik er nog aan kan doen om deze weer leesbaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.