Ga naar inhoud

Welke nieuwe processor


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb wat advies nodig voor welke processor handig zou zijn voor mij

mijn Specs:

Moederbord: MSI FM2-A75MA-E35

Processor: AMD Trinity A4 5300 (2x 3400 MHz) Dual Core

Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Single Channel)

Videokaart: Radeon Royal Club Queen R9 270

hardeschijf: 500 GB

voeding: VS Series VS450

En ik weet wat u denkt misschien is het handig om je voeding te upgraden dat ben ik ook van plan maar als ik een processor zou willen welke ik wou mijn voeding naar een 750 upgraden dus en is het moeilijk om een processor en voeding te vervangen? Want ik heb al een een videokaart gedaan maar volgens mij zijn processor en voeding ernstig moeilijker maar welke is een beetje goed ik game dus het zou handig zijn als u er daar 1 voor aanraad

mvg, Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Qu1ckR3loaderNL, (sorry als ik je naam verkeerd heb overgetypt)

Ik heb niet veel ervaring in het kiezen van videokaarten en processors daarom laat ik dit ook aan een verstandiger iemand over. Belangrijk is wel dat je je budget vermeld en waarvoor je je pc gebruijt zodat men niet te duur of te goedkoop gaat adviseren. Ik weet echter wel een dat een processor vervangen kinderspel is (zoek maar eens op op youtube). Let hierbij wel op de socket. Je voeding vervangen kan iets lastiger worden omdat je veel kabels zal moeten loskoppelen van bv. je moederbord en je harde schijf... Ook wanneer je je nieuwe voeding installeert moet je al deze kabels opnieuw gaan verbinden. Ik raad daarom ook een (semi) modulaire voeding aan zodat je alle kabels die je niet gebruikt niet hoeft weg te steken in je behuizing. Maar ik ben ervan overtuigd dat deze upgrades je zeker zullen lukken (eventueel met wat youtube filmpjes als voorbeeld) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Qu1ckR3loaderNL,

Zoals hierboven reeds vermeld is het inderdaad van uiterst belang dat je een CPU kiest die je moederbord ondersteunt. Zo kan je, met jouw moederbord, een CPU van AMD van de FM2 serie kiezen. Zelf zou ik voor deze CPU bijvoorbeeld kiezen, kwestie om ook wat comfortabel te kunnen gamen. (Hangt natuurlijk ook af van uw budget.) Want je mag natuurlijk ook niet een té goedkope/zwakke CPU kiezen want dat zou je wel eens de prestaties van je GPU kunnen verminderen. Deze CPU in combinatie met de R9 270 zou in ieder geval geen problemen mogen geven.

Een voeding van 750 Watt is zéker niet nodig. Een voeding met té veel vermogen, waar uw pc dus geen gebruik van zal maken, is ook niet goed. Daarom zou ik gaan voor een voeding van 550 of max. 600 Watt wat meer dan genoeg zal zijn. Deze bijvoorbeeld is er eentje van 600 Watt.

Ook is het aangeraden om op lange termijn misschien nog een extra latje van 4 GB bij te steken om je RAM geheugen uit te breiden naar 8 GB RAM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankuwel ik denk toch maar dat ik u advies op ga volgen want mijn verjaardag is binnenkort dus ja dan hoop ik genoeg geld bijelkaar te sparen voor deze nieuwe dingen. Maar weet nog iemand waar je gewoon 1 latje van 4GB ram kunt halen? En als ik deze upgrades allemaal heb kan ik dan bijvoorbeeld battlefield 4 afspelen?

mvg Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Qu1ckR3loaderNL,

In

kun je een stukje gameplay van Battlefield 4 zien waarbij gebruik gemaakt wordt van de R9 270 en de processor die ik voorgesteld heb. Ik denk dus wel dat het resultaat zeker niet slecht is op vlak van FPS en graphics. Een extra latje van 4GB is eveneens op azerty.nl beschikbaar en is zeker aangeraden wat dan ook weer de snelheid tijdens (o.a.) het gamen bevordert.

- - - Updated - - -

Eén van de geheugenlatjes van 4GB (1333 Mhz) van deze site zou ideaal zijn. Op die manier werken beide geheugenlatjes in Dual Channel mode waardoor je RAM geheugen nog net iets sneller en efficiënter functioneert.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo iedereen,

 

Ik heb zo mijn geld bij elkaar voor of alleen de processor of de voeding. Maar kan ik de Processor kopen dan BF4 afspelen zonder die nieuwe voeding of moet die eerst? Of zou BF4 niet kunnen met 8GB RAM? En over het her plaatsten van de Processor ben ik een beetje onzeker omdat je jezelf moet aarden en schoonmaken met wat voor doekje een gewoon doekje of speciaal? En er weer soort van lijm moet op doen ik denk dat het me wel lukt maar waar kan ik van die bandjes vinden om jezelf te aarden? Wat voor soort lijm en met wat voor doekje?

 

Alvast Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke cpu heeft u momenteel? Ik zie hier boven wel wat berichtjes maar ik zie niet direct welke u nu echt aangeschaft heeft.

Een nieuwe voeding lijkt me in eerste instantie niet nodig met de specificaties uit je eerste bericht.

 

8GB ram is genoeg voor BF4

 

Je kan jezelf ontladen door even de aardepen van een stopcontact aan te raken.

 

Je kan je koelblok en processor schoonmaken met een stukje wc papier, en als je het echt schoon wilt hebben kan je wat alcohol gebruiken op het doekje (niet teveel).

 

Je doet vervolgens een klein druppeltje koelpasta (ten grote van een rijstkorrel/erwt) op de processor, zet de koeler er op en wiebelt er wat mee zodat het goed kan verspreiden, je zet hem vast en klaar

 

ijC3FtI4ploaG.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.