Ga naar inhoud

Firewall: Windows-firewall of Avast ? (Win 8.1)


Aanbevolen berichten

Ik gebruik Avast free als AV en nu biedt Avast blijkbaar ook een freeware firewall aan.

Wat raden jullie me aan: gewoon mijn windows-firewall blijven gebruiken of die Avast installeren?

(in dit laatste geval: hoe schakel je in Win 8.1 de windows Firewall uit?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bevat ook de nieuwste versie van Avast Free geen firewall.

Het kan best zo zijn dat je de firewall in een van de schermen van Avast Free ziet staan (onder Additional Protection / Extra bescherming?), maar dan moet je daar maar eens op klikken. Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan het verzoek om de betaalde versie van Avast aan te schaffen.

Klik op de volgende link om te zien welke onderdelen de verschillende versies van Avast 2015 bevatten: Avast antivirus vergelijken |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast Free Antivirus 2015 draait hier al een aantal dagen en deze bevat inderdaad geen firewall ... ik vond hem ook nergens terug, vandaar dat ik enorm benieuwd ben naar een downloadlocatie voor die "freeware firewall" van Avast waar Passer het over heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Avast Free bevat géén firewall,meer info: http://www.avast.com/nl-be/index

Enkel Internet Security en de Premier (beide betalend)

Sinds Windows Vista is de firewall van Windows afdoende.

Tenzij je je extra wil beschermen tegen "in(out)bounds"

Als je pc achter een router staat, biedt deze eveneens extra bescherming (via zijn ingebouwde firewall).

aangepast door Emphyrio
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

'k denk dat Porrelaar gelijk heeft en dat ik me laten misleiden heb door een of ander popupje bij het updaten van mijn Avast, want ik krijg deze schermen - en het eerste leidt tot het tweede (betalend dus)

post-42549-1417706022,2864_thumb.jpg

'k kan in de toekomst beter proberen een slimmere mus uit te hangen... :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.