Ga naar inhoud

Advies voor nieuwe dekstop pc


Gast

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Weer even geleden dat ik hier nog ben geweest... :embarassed:

Nadat mijn laptop het heeft begeven, heb ik mij 'meer dan 6 jaar' oude pc naar beneden gehaald.

Daarna heb ik een nieuwe laptop gekocht, maar kan geen afstand doen van mijn vaste pc. xD

Nuja, ik heb hier ook 2 schermen op aangesloten en wil dat niet met een laptop doen (toestenbord endergelijke.)

Lang verhaal en mixed feelings samengevat. Conclusie: ik wil een nieuwe desktop pc!

Ik kan wel een pc in elkaar steken. Maar ik heb een 'software man', en ben totaal niet mee met de hardware evoluties. :embarassed:

Daarom is jullie advies zeer welkom.

Het lijstje dan maar:

Waarvoor heb ik een PC nodig? - Dagelijkse gebruik en photobewerking (Photoshop)

Wat is mijn budget? - wat me gelukkig maakt. Geen idee. Met een goede 1000 euro, moet dat toch mogelijk zijn, lijkt me.

Een merkcomputer of een samenstelling? - maakt niet uit. Maar een samengestelde lijkt me interessanter. (goedkoper en naar mijn wens)

Ga ik overklokken? - Nee. Nooit gedaan, dus zal nu ook niet gebeuren.

Ga ik later upgraden? - Nee. Of moet toch geen rekening met gehouden worden.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Geen fan van windows 8, geen touchscreen nodig.

Wel een draadloze wifi kaart nodig. USB3.0 is gewenst. SSD om snel op te starten is ook gewenst.

Ga ik zelf assembleren? - Dat is mogelijk.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Misschien wel, Windows 7. (moet ik nog even nakijken, ivm de versie op mijn kapotte laptop en de nieuwe geïnstalleerde versie op mijn oude desktop)

Ga ik zelf installeren? - ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Niet meteen. Een i5 of i7 spreekt me wel altijd aan, maar geen must.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Voorstellen voor een goede (en niet overdreven dure) monitor voor fotobewerking zijn welkom. Maar ik heb gewone schermen genoeg hier.

Heb ik specifieke wensen?

+ niet te grote case (mijn oude pc is deze mini tower: http://static.bootic.com/_pictures/1597506/dell-inspiron-531_1.jpg )

+ Draadloze wifi antenne vereist.

+ Windows 7 (geen 8)

+ Minstens 1TB hdd, ik zou zelfs eerder naar 3TB gaan.

+ voorkeur voor een extra SSD (ik dacht aan 120GB) voornamelijk voor sneller op te starten.

+ Goed voor fotobewerking (en misschien ook een beetje rekening houden met de mogelijkheid tot videobewerking)

+ Meerdere schermen. Ik ga er zeker 2 op aansluiten. (Een 3de zou in de toekomst mogelijk zijn). Momenteel gaat dit via DVI.

+ minstens 4 x usb de achterkant.

+ minstens 3 x usb aan de voorkant (USB 3.0)

- Geen cd/dvd/bluray drive nodig.

- Toetsenbord, muis, boxen en schermen kan ik hergebruiken van mijn oude pc

(ps: ik ben geen gamer. Dus daar moet je geen rekening met houden.)

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België, geen voorkeur.

En hopelijk kan die dan een aantal jaren meegaan.

Iemand een suggestie, opmerking of tip?

Alvast bedankt. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag funnyboyke,

Ik heb mijn best gedaan om deze samenstelling voor je te maken.

Om even kort de belangrijkste zaken/componenten samen te vatten: 8GB aan RAM geheugen aanwezig (genoeg voor 'deze tijd' en voor uw doeleinden denk ik), SSD schijf van 120 GB aanwezig wat mij inderdaad ook voldoende lijkt om Windows en eventueel andere veel gebruikte programma's op te installeren, interne harde schijf van 3GB zoals gevraagd (als je veel aan fotobewerking etc. doet is zo'n groot mogelijke harde schijf inderdaad misschien wel aangeraden), dan ook nog een krachtige i5 processor om allerhandse, zwaardere taken mee uit te voeren (bezit 4 rekenkernen, 6MB L3 cache en werkt aan een snelheid van 3.4 Ghz) en de Nvidia GTX750 ti die eveneens voldoende prestaties en kwaliteit zal kunnen leveren voor uw doeleinden. USB 3.0 poorten en WiFi antenne is aanwezig.

Indien vragen of commentaar, laat natuurlijk gerust weten . ;-) Stegisoft zal ook nog zijn samenstelling en, indien nodig, de juiste aanpassingen doorvoeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stigisoft: ik heb recent een aantal schermen gekregen en men huidige setup aangepast. Nu is het een philips brilliance 19s en 17s.

lcd dus.

En neen, groter dan 19 vind ik onhandig.

@Thedarkness: super bedankt! Dat is al een mooi voorbeeld. Ziet er goed uit. :top:

Persoonlijk was ik eerder aan het denken aan i7 en 16GB ram. Of is dat overdreven?

Niet alleen voor 'deze tijd'. Maar ook voor over een jaar of 3.

Is het de moeite om wat meer te betalen voor een i7 in vergelijking met die i5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

i7 is beter voor Photoshop en zeker in combinatie met 2 schermen want ik heb ook Photoshop en i7

De onboard videokaart van de processor is ruim voldoende voor Photoshop maar omdat je met meerdere scherm wilt werken is het nodig om een aparte videokaart te kopen.

Hoe meer ram geheugen hoe beter doch het is wel duurder.

De gekozen videokaart is geschikt voor schermen DVI-D (DL) ¦ HDMI ¦ VGA en dus niet ideaal voor uw huidige monitors tenzij een van monitor VGA heeft.

Nu hang het af of je uw huidige monitor wilt behouden of niet, anders zou ik voor nieuwe kopen met hdmi aansluiting.

De draadloos antenne is niet geschikt en dus zou ik deze draadloos netwerkkaart kiezen dat geschikt is voor de huidige nieuwe router (ook geschikt voor N router)

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de toevoeging, Stegisoft.

Mijn huidige monitors hebben de mogelijkheid om via dvi of vga aan te sluiten.

Momenteel is het zelf zo, dat 1 scherm een tussenstukje op de vga kabel heeft. Omdat ik maar 1 dvi kabel heb. :-)

Ik denk er in de toekomst wel aan, om een nieuw scherm te kopen. Maar dit zal dan wrss slechts 1 zijn. Dus zit ik nog steeds met minstens 1 dvi of vga aansluiting.

En voorlopig zou ik liever geen extra geld uitgeven aan een scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.