Ga naar inhoud

een game pc aankopen


ziva

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag een nieuwe game pc aankopen. Ik heb jammer genoeg geen idee wat er allemaal in moet zitten om de games behoorlijk te kunnen spelen die ik nu speel. Ik ben nogal een grote CoD fan en ik heb CoD Ghosts gekocht en die kan ik niet behoorlijk spelen. De game draait maar de beeldkwaliteit is pover. Het enigste wat ik weet van mijn huidige pc is dat er nu de videokaart geforce gtx 560ti in zit. Ik heb daar ongeveer 3.5 jaar heel goed mee kunnen gamen maar ik zeg het, CoD Ghosts kan ik nu niet behoorlijk spelen, en dan al zeker niet CoD Advanced Warfare denk ik. Deze heb ik nog niet geprobeerd... Mijn budget ligt tussen de 700 euro en de 850 euro. Kan er mij iemand raad geven of gewoon laten weten welke pc er nu het beste is voor dit budget. Ik zou er graag een tijdje mee doen, of op z'n minst een kleine upgrade doen na twee jaar of zo dat ik toch weer voor een tijdje goed ben.

Alvast bedankt voor de info.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze heb ik speccy geïnstalleerd en dit was het resultaat. Ik hoop dat het jullie iets zegt.

249.pngOverzicht

Besturingssysteem

Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor

AMD Phenom II X2 560:

39 °C

Callisto 45nm Technologie

RAM

8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)

Moederbord

Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-970A-UD3 (Socket M2):

32 °C

Grafisch

SMBX2431 (1920x1080@60Hz)

1023MBNVIDIA GeForce GTX 560 Ti (MSI):

35 °C

Opslag

931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00DC0B0 ATA Device (SATA):

32 °C

Optische schijven

Optiarc DVD RW AD-7260S ATA Device

Geluid

Realtek High Definition Audio

254.pngBesturingssysteem

Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Computertype: Desktop

Installatiedatum: 13/08/2013 13:30:29

Alvast bedankt.

PS: ik heb ook gezien dat ik deze vraag in het verkeerde onderdeel van het forum heb gezet, mijn excuses hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen je uiteraard verder helpen met het aanschaffen van een nieuwe computer. Echter is het voor ons veel gemakkelijker als je dit stappenplan (klik erop) even invult en in dit topic zet. Zo kunnen we je een veel beter advies geven op maat. :)

Wat betreft je oude computer kan je eventueel je harde schijf en je optische schijf overbrengen, zo bespaar je toch een goede 70 euro. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig? - bijna uitsluitend om te gamen

Wat is mijn budget? - tussen 700 en 850 euro

Een merkcomputer of een samenstelling? -maakt mij eigenlijk weinig uit.

Ga ik overklokken? - ik denk het niet, aangezien ik het waarschijnlijk niet kan

Ga ik later upgraden? - als het kan, graag, dat wil waarschijnlijk zeggen dat met een 'kleine' kost mijn pc toch weer beter is. Moet ik geen nieuwe kopen na 2,3,4 jaar. denk ik...

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - enkel gamen zal genoeg zijn denk ik

Ga ik zelf assembleren? -nee sorry

Heb ik een besturingssysteem nodig? -ik heb een besturingssysteem die ik deel met de laptop.

Ga ik zelf installeren? - wil ik wel proberen maar ik heb geen cd ervan, enkel de code die op mijn laptop staat.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - nope, beste prijs/kwaliteit is goed voor mij

Heb ik nog randapparatuur nodig? - nope.

Heb ik specifieke wensen? - gewoon een goede game pc waar ik toch zeker 2 à 3 jaar niets aan moet doen

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - nee geen specifieke winkel, ik woon in België

Die harde schijf is nog geen jaar oud en de optische schijf werkt ook nog dus dat is goed voor mij.

Voila. Alvast bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Ik heb een mooie samenstelling voor je in elkaar gestoken, wel lichtjes boven het budget. Eventueel kan je een iets lichtere processor nemen, of je videokaart vervangen door een GTX 750 Ti. Met zo'n videokaart kan je alle recente games in 1080p en 60fps afspelen, maar de GTX 760 is natuurlijk nog iets krachtiger.

Als basis nemen we een snelle i5 processor met een erg stabiel Gigabyte B1.Sniper moederbord en 8 gigabyte aan RAM geheugen. Een Samsung 840 EVO SSD van 120 GB is aanwezig als bootschijf, voor opslag kan je je harde schijf gebruiken. Ook een interne DVD brander heb ik uit de samenstelling gelaten. (Deze twee onderdelen installeren is erg simpel, gewoon in de behuizing plaatsen en kabels aansluiten)

Verder is er gekozen voor een snelle GTX 760 videokaart, waarmee je de recente games zonder problemen en met de hoogste instellingen afspeelt. Het geheel wordt gevoed door een Corsair CX750M voeding (zo heb je voldoende speling voor eventuele upgrades) en gestoken in een nette Antec ONE behuizing.

Ik heb een besturingssysteem (Windows 8.1) meegeleverd, aangezien een code delen niet zal werken. Ook draait een nieuwe samenstelling als deze het best op een verse Windows installatie. Assemblage is inbegrepen.

De installatie van Windows is ook vrij simpel. Er zijn tal van video's op YouTube te zien, in feite moet je gewoon je optische drive als bootdrive aanduiden, DVD insteken, opstarten en de rest gaat vanzelf.

Tip: Als PCH-bezoeker krijg je wat korting bij Azerty, waaronder gratis verzending. Info vind je in m'n handtekening. ;)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super, dank je.

Ik vraag me wel af of het mogelijk is om windows 7 te gebruiken? Hoe lang denk je dat ik de games die ik graag speel zal kunnen draaien aangezien er elk jaar wel een nieuw uitkomt. Mijn vraag is dus eigenlijk hoe lang ik ga kunnen genieten van deze pc voor ik opnieuw ga moeten upgraden? En welke upgrade ik dan ga moeten doen, videokaart, processor,...

Alvast bedankt voor de snelle reactie. Ik ga zeker uw site aanbevelen in mijn vriendenkring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor. ;)

Wat betreft Windows 7 is het zeker mogelijk, maar ik zou je toch aanraden om voor Windows 8.1 te kiezen. Niet alleen is de nieuwe versie stukken sneller, hij zal ook ondersteuning bieden voor DirectX 12 (cruciaal voor de nieuwste games), iets wat Windows 7 moet missen. Ook is de kans heel erg groot dat je een gratis upgrade zal ontvangen naar Windows 10. Als je wat afgeschrikt bent van de interface, moet je je daar geen zorgen over maken. Met Windows 8.1 start je systeem namelijk standaard op in de bureaubladmodus.

Je zal met deze samenstelling heel wat jaartjes vooruit kunnen, toch zeker een jaar of vier. Een eventuele upgrade zal de videokaart zijn, je processor is namelijk sterk genoeg, en voor games maakt de snelheid van de processor niet zo veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey superjona,

Ik heb nog een klein vraagje, stel dat ik de pc bij jullie wil bestellen maar dat ik mijn oude harde schijf en dvd lezer er niet in wil. Op hoeveel zou de prijs dan komen. Je sprak van een besparing van 70 euro. Als die 2 ook vernieuwd worden moet ik dan nog mijn windows installeren of doen jullie dat ook.

Ziva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ziva,

Op PC-Helpforum geven we enkel advies voor een samenstelling, de computers zelf bouwen doen we niet. Zoals je merkt is de link voor de Azerty.nl webwinkel waar we mee samenwerken.

Ik heb even de samenstelling aangepast met een DVD brander en een harde schijf van 1TB, wat inderdaad zo'n 70 euro verschil maakt. Windows installatie is niet inbegrepen, maar dat is in principe niet zo moeilijk. Gewoon naar je BIOS interface gaan, als bootschijf de DVD brander nemen en de DVD van Windows insteken. Het klinkt zeker moeilijk dan dat het is, en mocht je hulp nodig hebben kan je hier natuurlijk altijd terecht. Ook kan je ervoor kiezen om die installatie door Azerty zelf te laten doen, maar dat kost erg veel, een meerprijs van 50 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.