Ga naar inhoud

Hoe logo op bureaublad verwijderen?


djdanvan

Aanbevolen berichten

Beste PCH,

Op mijn oude computer staat er in (op) het bureaublad altijd een Logo met tekst van de verkoper van het toestel.

Graag zou ik dit verwijderen maar blijkbaar is dit ergens verborgen of?

In ieder geval kan ik dit logo niet verwijderen.

Kan er iemand van jullie mij daarbij helpen?

Of kan dit niet verwijderd worden?

Groeten djdanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in het register van je PC. Dat kan via het intikken van regedit in het zoekvak bij Start. Dan kom je terecht in het register van de PC - waar dit logo (vermoedelijk) verborgen zit. Probeer via de zoekfunctie met de naam van de verkoper of met elk ander gegeven op het logo, te achterhalen waar dit zit. Indien dat lukt, kan je dat daar verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

Ik heb daar van de verkoper gegevens gevonden, dit heb ik zonder problemen kunnen verwijderen, maar nog steeds blijft dit Logo staan.

Wel nog meegeven, het logo staat enkel op de Windows standaard bureaublad afbeeldingen niet op de zelf gekozen achtergronden.

grt djdanvan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit ingebakken in de Windowsversie die de verkoper heeft geïnstalleerd, maar het "verwijderen" van het logo op je bureaubladachtergrond kan je alvast realiseren door het gebruiken van een "maagdelijke" originele Windows XP bureaubladachtergrond, zie bericht #6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Eerst nog eens meegeven,

Bij eigenschappen van "Deze computer" (Xp) staat er ook iets van "vervaardigd en ondersteund door" terug met dit logo met een button die een kadertje opent met het adres, en de openingsuren van die winkel.

Start Regedit opnieuw (zie bericht 2) en ga naar de volgende locatie:

HKEY_LOCAL_MACHINE

SOFTWARE

Microsoft

Windows

CurrentVersion

OEMInformation.

In het rechter gedeelte van het Registervenster zie je de tekst "Logo, Manufacturer enz." staan.

Dubbelklik erop en verwijder of verander de gewenste Waardegegevens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is alles vlot verlopen djdanvan ? ... :hmmmm:

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.