Ga naar inhoud

Virtual box


kris400

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb op mijn windows 7 (64bit) Laptop virtual box geïnstalleerd met daar in windows xp. Dit heb ik nodig op plc's te programmeren.

Maar als ik virtual box open en windows opstart dan blijft mijn venster klein. Als ik op fullscreen klik vergroot het venster wel maar het windows beeld blijft klein.

Is dit op te lossen?

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit is op te lossen.

Heb je het VirtualBox Extension Pack ook geinstalleerd op je windows 7?

Je moet in de XP in VirtualBox ook de Virtual box guest additions installeren.

Start de XP virtuele machine op.

Klik dan bovenaan op apparaten en kies in het menu voor Installeren guest additions.

Volg de installatie en bij vragen over bepaalde onderdelen of drivers, klik je op ja (yes).

Na de installatie moet XP herstart worden.

Na het herstarten klik je bovenaan op weergeven en kies dan voor autoschalen gastscherm.

Maximaliseer het venster van Virtual Box waarin de XP draait.

Ik gebruik deze optie omdat je dan wel XP op volledig scherm hebt maar ook de menubalk van het Virtual Box venster.

Je ziet dan ook nog steeds de taakbalk van je windows 7 host systeem waardoor je makkelijker kan wisselen tussen de XP en Win 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als het niet de bedoeling is om online te gaan met de XP is het toch aan te raden om een virusscanner te installeren.

Door Virtual Box zal de XP immers automatisch verbonden zijn met internet.

Je kan wel in XP de netwerkadapter uitschakelen.

Dan heb je geen netwerkverbinding en kan je ook niet online. In dat geval kan je verder zonder virusscanner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.