Ga naar inhoud

Samsung Galaxy Ace 3 rooted


Giannio

Aanbevolen berichten

Beste mensen

Ik heb een Samsung Galaxy Ace 3 en heb deze gerooted enkele dagen terug en ik besloot wat systeemapplicatie's te verwijderen waarvan ik dacht dat dit geen kwaad kon. Het probleem nu is dat ik geen applicatie's meer kan installeren via de Play Store (er komt geen verbinding) terwijl ik wel op internet etc. kan.

Het probleem is dat ik niet exact weet welke systeemapplicatie ik verwijdert heb die dit probleem veroorzaakt en heb ook geen enkel idee hoe ik die systeemapplicatie terug op mijn smartphone kan krijgen.

Ik heb hem al gereset naar Factory en nu zijn al mijn applicatie's zoals o.a. Facebook enzo weg en deze kan ik dus ook niet terug installeren op mijn Smartphone... Help me aub.

Ik ben trouwens 14 jaar dus als mijn ouders hier ook vragen over beginnen stellen of als ik dat moet gaan uitleggen, uhhh....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem nu is dat ik geen applicatie's meer kan installeren via de Play Store (er komt geen verbinding) terwijl ik wel op internet etc. kan.

Het probleem is dat ik niet exact weet welke systeemapplicatie ik verwijdert heb die dit probleem veroorzaakt

Ik ben niet vertrouwd met het rooten maar voor je zulks uitvoert kan je beter eerst de voordelen en nadelen bekijken.

Blijkbaar zorgt het rooten er al voor dat Updates al niet meer werken.

Rooten is geheel legaal, maar bij veel fabrikanten verlies je de garantie als je een geroote smartphone ter reparatie opstuurt. Zo stuurde ondergetekende zijn Galaxy Nexus op naar Samsung vanwege een kapotte simkaarttray, en werd de reparatie niet vergoed omdat de smartphone was geroot. Samsung stuurde mij een foto van de Superuser-app toe als bewijs. Het is natuurlijk wel mogelijk om de stock firmware zonder root te installeren alvorens je de telefoon ter reparatie opstuurt.

Daarnaast werken de meeste Android-updates niet meer. Het updatesysteem herkent dat het toestel over root-rechten beschikt, waardoor het updateproces niet altijd wordt uitgevoerd. Sommige root-apps beschikken over de mogelijkheid om het toestel tijdelijk te unrooten, waardoor het updateproces slaagt. Velen klagen echter hierna dat zij root opnieuw moeten installeren.

Bron: Android rooten: tips en alles wat je moet weten

Misschien best Unrooten?

How to Root or Unroot your Samsung Galaxy Smartphone? All Models | Tutorials

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hem niet om het rooten/unrooten, inmiddels is hij ook al unrooted maar het probleem is dus dat ik Samsung systeemapplicatie's heb verwijdert, niet precies welke en niet weet hoe ik deze terugkrijg want mijn Play Store werkt nu niet meer (geen internet zegt hij, terwijl ik wel browser kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat de enige werkende oplossing het terugzetten van de oorspronkelijke software gaat zijn ... er zijn wel wat handleidingen over te vinden op het internet, maar wil je 100% zekerheid dan laat je dit best uitvoeren door iemand die daar ervaring mee heeft.

Heb ik inmiddels ook gedaan doormiddel van Odin maar als hij opnieuw opstart lijkt er niets verandert en werkt mijn Play Store nog altijd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.