Ga naar inhoud

van windows mail naar windows8


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw notebook (HP) met windows 8 gekocht omdat mijn oude notebook zo traag was. Vermoedelijk is de harde schijf oud. Ik moet er waarschijnlijk een nieuwe inzetten maar dat kost tijd. Een nieuw notebook zou beslist beter zijn. Ik heb intussen vrijwel alles kunnen overzetten en ik heb ook al een nieuwe partitie erbij gemaakt. Maar met mijn e-mail blijft het een probleem. Windows Live mail is niet geschikt voor windows 8, maar ik heb het wel geïnstalleerd, want windows mail is niet los te downloaden. Ik heb geprobeerd de mail te importeren met Thunderbird of met Eudora. Maar dat werkt niet. Het is toch vreemd dat je bij de aanschaf van een nieuw notebook plotseling je mail kwijt bent? Ik heb wel een back-up van de mail maar het importeren in Windows Live Mail werkt ook niet. Natuurlijk heb ik een Microsoft Account aangemaakt maar daar kan ik mijn eigen mailadres niet gebruiken. Heeft iemand daar een oplossing voor? Vast bedankt. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen Windows 8.1 en gebruik nog WML op Windows 7.

Maar ik kwam wel deze handleiding tegen: Artikel: Windows 8.1: overstaphulp e-mail behouden | SeniorWeb

Heb je die procedure gevolgd en nog steeds problemen of lost dit jouw probleem op?

Ik kwam ook nog een download locatie voor Windows Mail tegen. Of de site betrouwbaar is weet ik echter niet. Als ze een downloader willen installeren zou ik de installatie afbreken. Die downloaders installeren allerlei rommel op je pc. Bovendien is Windows Mail volgens mij oud (was WML niet de opvolger?), dus zou je die zonder meer niet moeten willen.

Verder hier nog een erg nuttige site voor allerlei handige oplossingen: https://www.schoonepc.nl/windows8.html

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je bericht. Ik had al eerder op seniorweb gekeken. De eerste link klopt niet. Daar kwam ik niet verder mee. Als ik verder lees, gaat het importeren via een account bij Microsoft. Dat heb ik ook al gedaan maar daar kan je alleen de bekende outlook, Hotmail en gmail importeren. Niet mijn eigen e-mailadres (van hccnet). En via Live mail kan ik alleen versturen en niet ontvangen. Al mijn instellingen kloppen maar live mail doet het niet en bovendien kan ik daarmee windows mail niet importeren of kopiëren. Ook erg vreemd is dat er geen apart item is om e-mail op te vragen. Kennelijk krijg je dat automatisch binnen als je je computer aanzet. Ik zou dat sowieso zelf graag willen beslissen. Schoone pc raadpleeg ik regelmatig. Ik heb zijn boeken ook. Maar voor mijn probleem is er geen oplossing. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, heb ik al WLM gebruikt. Maar ten eerste kon ik alleen maar verzenden en niet ontvangen. Het icoon 'ontvangen' staat niet op de menubalk. Dus moet ik er naar zoeken. Maar toch kan ik niets ontvangen en bovendien wordt de oude mail niet geïmporteerd. Dan kan ik net zo goed een ander e-mailprogramma nemen zoals Thunderbird. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, heb ik al WLM gebruikt. Maar ten eerste kon ik alleen maar verzenden en niet ontvangen.

Als je niet kan ontvangen moet er toch een foutmelding komen, Welke?

Het icoon 'ontvangen' staat niet op de menubalk

post-23245-1417706056,9205_thumb.jpg

bovendien wordt de oude mail niet geïmporteerd

Op welke manier probeer je het importeren uit te voeren?

Dan kan ik net zo goed een ander e-mailprogramma nemen zoals Thunderbird

Dat kan je inderdaad, keuze genoeg.

Maar lukt het je daar wel om e-mails te ontvangen en je oude e-mails te importeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat lukt met geen enkel programma. Wist ik maar welk programma dat wel kan, maar met Thunderbird bijvoorbeeld kan je heel gemakkelijk een back-up maken met Mozbackup en die back-up kan je dan altijd meenemen naar welke computer dan ook. Bovendien kan je ook nog, als je dat wilt, de bestanden van uit je gebruikersmap zonder meer overzetten naar een andere computer. En e-mail ontvangen en verzenden gaat vanzelfsprekend. Het is duidelijk dat als je met windows mail of met Windows Live mail werkt met een eigen e-mailadres, anders dan outlook, hotmail of gmail, dat je dan nooit je mail kunt verhuizen naar een andere computer. Je oude mail ben je dan gewoon kwijt. Toch vreemd, niet? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan zonder problemen je e-mails uit bijvoorbeeld Windows (live) mail via de functie exporteren overzetten naar een andere computer waar dan ook weer bijvoorbeeld Windows Live mail op staat.

Blijkbaar geef je ook geen antwoord op de gestelde vragen uit bericht 6, zo schieten we helaas niks op.

Ben je nog in het bezit van je oude computer en staan de e-mails die je wil overzetten er nog op?

Die back-up waar je het over had in bericht 1 hoe heb je die gemaakt en of in welk programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens mij had ik alle vragen al beantwoord. Ik had een back-up van Windows mail. Maar toen ik dat terug wilde zetten, kreeg ik alleen de titels van de mails maar niet de inhoud. Dat probleem hebben nog veel meer mensen. Het WLM kan de mails ook niet importeren en met kopiëren van de map van de users lukt het ook niet. Het overzetten van mails van de ene computer naar de andere lukt alleen via een Microsoft Account en dan moet het mailadres een Hotmail, een gmail of outlook adres zijn zijn. Het lukt gewoon niet met een ander e-mailadres. Als ik WLM opnieuw installeer kan ik alleen verzenden en niet ontvangen. Al mijn problemen zijn al uitgebreid aan de orde geweest op allerlei plekken op internet. Ik ben beslist  niet de enige. Het advies voor het overzetten van mail moet gewoon zijn dat je mail met een ander e-mailadres dan gmail, Hotmail of outlook niet kunt overzetten naar een andere computer. Wees dus verstandig en gebruik een programma als thunderbird. Daar kan je heel gemakkelijk een back-up van maken met Mozbackup en je kunt je mail dan ook weer gewoon terugzetten. Je kunt ook gewoon de map thunderbird uit je users map kopiëren en plakken. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.