Ga naar inhoud

Verloren Dvd Data


roelsmaarten

Aanbevolen berichten

Gisteren probeerde ik enkele programma's die ik opgenomen had van VTM van de HDD recorder naar een DVD +R te branden.

Het is me nog niet vaak overkomen, maar door een fout in het brandproces zijn 2 van de 4 programma's niet goed op DVD gezet.

 

De eerste 2 programma's die al op DVD stonden had ik al verwijderd van de HDD. De fout sloop in het brandproces van file 3 en 4.

 

Ik kon de eventuele fouten niet meteen opsporen via de PC met CDCheck / Unstoppable Copier omdat de DVD voorlopig onleesbaar was in andere spelers. Daarvoor moest ik de DVD eerst 'afronden' in het opnametoestel.

 

De 2 laatste programma's staan er nu op, en de eerste 2 zijn verdwenen.

CDCheck / Unstoppable Copier vindt ook geen errors meer.

 

Bestaat er een kleine kans dat ik met een beetje hulp toch nog de verloren files terug kan halen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ roelsmaarten,

 

 
De eerste 2 programma's die al op DVD stonden had ik al verwijderd van de HDD. De fout sloop in het brandproces van file 3 en 4.

De 2 laatste programma's staan er nu op, en de eerste 2 zijn verdwenen.

CDCheck / Unstoppable Copier vindt ook geen errors meer.

Bestaat er een kleine kans dat ik met een beetje hulp toch nog de verloren files terug kan halen

 

Probeer de verloren data terug te halen met Recuva.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Recuva: geen resultaat (haalt gewoon de bestanden op die reeds op de schijf staan).

Met iCare: geeft bij het selecteermenu geen enkele keuzemogelijkheid.

 

Wat kan ik nu nog doen?

 

Met Recuva: geen resultaat (haalt gewoon de bestanden op die reeds op de schijf staan).

Met iCare: geeft bij het selecteermenu geen enkele keuzemogelijkheid.

 

Wat kan ik nu nog doen?

Met iCare: geeft bij het selecteermenu geen enkele keuzemogelijkheid.

Ja sorry gebruik de pro versie,daar kun je echt veel met trug halen.Freeversie  ken ik niet zo.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belangrijkste vraag is wat er fout gelopen is tijdens het branden.

Indien de bestanden niet correct gebrand zijn op je dvd schijfje lijkt het me weinig zinvol om ze te proberen redden. Je gaat ze toch niet kunnen gebruiken.

 

Als de bestanden correct gebrand zijn dan heeft het proberen redden van data wel zin lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@clarkie: De eerste 2 files zijn zeker goed gebrand, anders zou ik ze nooit van de HDD verwijderd hebben.

Het probleem heeft zich voorgedaan bij het brandproces van file 3 en 4.

 

Toen heb ik de DVD recorder opnieuw moeten opstarten, en herkende de DVD plots als lege DVD.

Met geen enkel programma kan ik de 'overschreven' data terughalen. Ik heb ook nog eens ISOBUSTER geprobeerd, maar leverde ook geen resultaat op. Enkel de reeds aanwezige data werd 'teruggehaald'.

 

Ik heb intussen een aanvraag ingediend bij Datarepair. Als het vooronderzoek niets oplevert hoef ik ook niets te betalen.

Denk je dat er een kans bestaat dat die mensen iets gaan terugvinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.