Ga naar inhoud

Slaapstand Wordt Uitstand


jumperken

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb me al meerdere keren boos gemaakt doordat mijn computer (windows 8.1 enterprise) zich na lange tijd in slaapstand gewoon UIT zet, waardoor ik mijn pc dan open doe mijn pc van 0 opstart en dus dingen kwijt ben, tot grote teleurstelling.

 

Hoe kan ik zorgen dat die in slaapstand blijft?

(ik heb ook het gevoel dat die altijd raar blaast uit de ventilator als hij lang in slaapstand heeft gestaan, bvb. een nacht)

 

Wie zou me kunnen helpen?

(waarschijnlijk is dat 'harde schijf uitzetten na, op accu: 10min, op stroom 20min' ?)

 

Groetjes

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de slaapstand iets wat niet aanwezig hoeft te zijn op een computer.

 

Bij het eerste gebruik is dat een functie die ik direct uitschakel.

 

De slaapstand zorgt bovendien vaak voor problemen.

 

In jouw geval begrijp ik niet waarom je de computer een ganse nacht in slaapstand laat staan, enkel de energierekening wordt er hoger van.

 

 

Het probleem moet je inderdaad gaan zoeken bij je energie instellingen.

 

 

Voer eens speccy uit en plaats de link in je volgende bericht.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma is dan gelijkaardig als pc wizard?

 

Uhmm waarom, soms in de aula gaat het er heftig aan toe en is opletten noodzakelijk. Waardoor op CTRL +S en nog de specifieke plaats zoeken niet direct evident is. En omdat ik aan de zijkant zit ben ik zo vriendelijk om zo snel mogelijk weg te gaan dat ik de rest niet ophou => Dan doe ik hem gewoon toe en als ik eerst eens naar de winkel moet gaan en thuiskom is alles weg.. Wat natuurlijk heel leuk is als uw notie's van de les erop STONDEN :/

 

Ahja.. Ik ga het eens eventjes uitvoeren. Sec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait Windows 8.1 via Hyper- V ( virtualisatie), misschien zit daar de reden?

Sla je bestanden regelmatig op ( is toch maar 1 klik) en in office kan je zelfs instellen dat het automatisch gebeurt.

 

Pas in energiebeheer eens je instellingen aan zodat de harde schijf niet uitvalt na 10 min op accu en 20 min op netstroom.

Test dan of je het probleem nog hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor school moet ik virtualiseren via VMware, en voor optimale prestaties was het aangeraden om dat aan te hebben. 

 

En waarom zou dat de 'reden' zijn denkt u?

 

Inderdaad zoals standaard ingesteld slaat die dat automatisch op maar toch heb ik al gehad dat ik het kwijt had & ik zal het inderdaad proberen.

Wie weet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.