Ga naar inhoud

Disk Boot Failure !


Marcus

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

Gisteren was ik aan't surfen op wat nieuws-sites toen na het zeer traag openen van een pagina, er een luide beep klonk en mijn PC vast liep. Ik heb de PC opnieuw opgestart en dat verliep zoals gewoonlijk en kon gewoon verder surfen tot weerom hetzelfde gebeurde. Daarna opnieuw opgestart en bij het openen van Explorer kreeg ik de melding dat mijn vorige sessie abnormaal was afgebroken en of ik wenste verder te gaan toen ik op ja klikte kwam ik vreemd genoeg vrijwel onmiddelijk op de pagina terecht waar het de eerste keer was misgelopen en kreeg ik opnieuw dezelfde beep te horen.

Toen ik daarna opnieuw wou opstarten, in veilige modus dit keer, kreeg ik de melding "DISK BOOT FAILURE? INSERT SYSTEM DISK AN PRESS ENTER".

Mijn problemen zijn:

- ik heb geen diskettelezer meer

- ik heb geen system disk of enig alternatief

- het is nog een PC met Vista

Zijn er oplossingen mogelijk of moet ik een deal maken met de kerstman?

Alvast bedankt

Marcus

Link naar reactie
Delen op andere sites

de boodschap luidt dat de bios geen opstartschijf vindt.

dat kan twee dingen betekenen: of de schijf is (al definitief) kaduuk, óf de aansluiting is brak geraakt.

kortom: eerst de kast openen en de aansluitkabels van de hd losnemen en opnieuw vastzetten.

heeft de schijf een sata-aansluiting (platte zwarte stekertjes, draai dan de kleinste (de datakabel) eens om.

de meest gebruikte satakabels (die zonder vastzetclip) willen nog wel eens gaan rommelen.

 

helpt dat niet dan kan dit wellicht een oplossing brengen: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/#more-558

 

mocht je op die schijf ongebackuppede data hebben: bouw hem dan uit en hanh hem in een andere pc om je data veilig te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de goede raad, mogelijk ga ik er straks al mee aan de slag.

Misschien is er iets fout met de voeding want de laatste weken gebeurde het af en toe dat ik meerdere keren moest opstarten, omdat bij de eerste poging er gewoon helemaal niets gebeurde (je hoorde wel de koeling en de harddisk en er brandde  enkele ledjes maar het scherm bleef donker) . Dan moest ik power off en opnieuw opstarten, dat lukte meestal van de tweede keer.

Ligt zoiets meestal aan de voeding of aan de disk?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Met een beetje geluk komt volgend jaar een gratis upgrade naar windows 10, dat lijkt weer wat meer terug op windows 7 :top:

 

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.