Ga naar inhoud

wifi beperkt op laptops


naabje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een week of 2 hebben we in ons huis last van beperkte wifi, althans dat geven de 3 laptops aan die we hebben. Het internet valt dan ongeveer 1 minuut weg en dan kunnen we weer een paar uur.

2 laptops lopen op windows 7, de ander op 8.

Op andere apparaten hebben we er geen last van. Ik heb misschien wel een vermoeden dat het aan de router kan liggen aangezien die ook al wat ouder begint te worden. Inmiddels al 4 jaar.

Naar driver updates heb ik al gekeken maar helaas die zijn er niet.

Wat kan ik nu nog doen?

Met vriendelijke groet,

Naabje

aangepast door naabje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vind een bedrag van maximaal 100 wel goed maar 200 gaat me echt te ver haha.

Ik vind dat internet altijd moet werken en ik betaald vlot de 200 euro indien nodig is.

Bovendien heb ik nog een AC router van Linksys.

Onderstaande is verbinding met Netgear en dat ziet je de verbinding snelheid.

 

post-2794-0-00287400-1418582407.jpg

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Houdt bij het aanschaffen van een router vaak dit in het hoofd. Goedkoop is vaak duurkoop.

Grote kans dat je met een goedkope router na een jaar weer een nieuwe nodig hebt. Of denk aan andere kleine probleempjes, zoals elke week moeten resetten.

Als je het simpele sommetje gebruikt, dan merk je snel dat een wat duurdere langer mee gaat en dat dat dus uiteindelijk goedkoper is! Wel is enige voorzichtigheid nodig bij het aanschaffen, zo zijn sommige merken voor thuisgebruik iets beter als de ander. Reviews zijn hierin vrij belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De router die dus na 4 jaar problemen gaat geven is een Cisco linksys. Heeft het dus 4 jaar prima gedaan en dat voor toen destijds €90? Daarom koop ik liever een router van 100 en heb ik liever dat die na 2 jaar kapot gaat zodat ik een router kan vervangen voor een nieuwe (heeft dan waarschijnlijk ook weer nieuwe technologie) Dan dat ik 4 jaar met 1 router van 200 moet doen toch? Of zie ik dat nou verkeerd? 

 

Ik ga eens kijken wat een goede router is die geschikt is voor mij. En hopelijk is het probleem dan opgelost. Bedankt voor het helpen iedergeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.