Ga naar inhoud

asus T200 TA vraag


Astrid1971

Aanbevolen berichten

hoi, ik hoop dat ik deze vraag in het goede forum stel, mijn asus t200 is geen echte laptop, meer een tablet met een dock toetsenbord.

mijn vraag: mijn windows partitie is maar 32 gb in mijn tablet gedeelte. 20 gb word gebruikt op dit moment voor windows, en de rest is herstelpartitie. kort gezegd is er dus geen ruimte meer voor apps of andere installaties, als windows updates is geweest staat ie rood en moet ik dus weer een schoonmaak houden.

er is een sd card slot in mijn tablet, en ik vraag me dus af of ik deze kan gebruiken om het geheugen uit te breiden voor mijn andere software. ik heb al gelezen dat je windows 8 apps niet op een externe schijf kan zetten.

ik heb ook nog een hdd in de dock, maar die is super langzaam en reageert niet altijd goed. daar heb ik al mijn fotoos en muziek en i tunes etc opstaan.

ik heb ook anno 2070 geinstalleerd en uplay, maar die reageert ook niet goed. ik wil dus graag weten of ik dat ook via een extreme sd card zou kunnen spelen.

dankjewel voor het lezen en voor de eventuele hulp.

groetjes astrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat Apps en software op een extern geheugenkaartje installeren niet de beste optie is.

 

Je hebt wel een aantal andere mogelijkheden.

 

  • Een extra harde schijf inbouwen wat me de beste oplossing lijkt, zie blz. 25 en 84 van deze handleiding
  • Al je persoonlijke bestanden die eventueel op je harde schijf staan op een geheugenkaartje of USB- stick plaatsen.
  • Een compacte externe harde schijf aankopen die je rechtstreeks aansluit op je tablet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie

ik heb al een ingebouwde harde schijf in het toetsenbord dat aan de tablet is gedocked.

maar als ik het goed begrijp is een externe hdd die ik dan met micro-usb (dat is de enige optie op het tablet gedeelte ) aan de tablet vastmaak.

dan moet ik het spel daarvanaf spelen?

al mijn persoonlijke dingen zoals fotoos en muziek etc staan in one drive, en op de hdd onder het toetsenbord

ik heb op de tablet die os schijf van 32 gb, een micro card slot, en een micro usb, ooh en hdmi mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ik heb ook nog een hdd in de dock, maar die is super langzaam en reageert niet altijd goed.

 

 

 

ik heb al een ingebouwde harde schijf in het toetsenbord dat aan de tablet is gedocked.

 

 

 

Die schijf is volgens jouw langzaam.

 

In de handleiding staat dat je in de tablet zelf een schijf kan inbouwen en daar zou je dan je programma's op kunnen installeren en enkel Windows op die 32GB houden, lijkt mij de beste oplossing,

 

Je kan ook niet gaan verwachten dat zulk tablet kan gebruikt worden als een volwaardig laptop of computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. hihihi, dat is het dockinggedeelte, waar het toetsenbord ook op zit, je kunt m zonder hdd kopen, maar ik heb besloten om m compleet te kopen incl hdd. het enige probleem wat je dan hebt, is als je m loskoppelt om m zonder toetsenbord te gebruiken, dat je dan niet bij de software kan die je daarop geinstalleerd hebt. daarom vroeg ik me af of het via sd card ging, want die zit wel in het tabletgedeelte.

ik vind het wel super dat je zo met me meedenkt. dankjwel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het misverstand maar in bericht 1 had je het over dock en in je laatste bericht weer.

 

Bij dock dacht ik aan een dockingstation waarin je een harde schijf plaatst, zie deze link.

Is wel raar dat je vindt dat die harde schijf in het toetsenbord niet goed reageert.

 

Een andere mogelijkheid is om een externe harde schijf te gebruiken via USB aansluiting.

En of het via een geheugenkaartje goed gaat werken, daar heb ik geen ervaring mee.

Dat zouden andere leden moeten bevestigen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, dankjewel voor je bericht. nou, ik kan je zeggen, het werkt nu gewoon naar behoren gewoon zoals ik het geinstalleerd heb op de hdd in het toetsenbord. dat ie zo traag was kwam omdat mijn internetverbinding via mijn tplink niet goed werkt. en voor dit spel moet je online zijn om in te loggen. dus nu zit ik wat dichter bij de bron voor de wifi en nu werkt t als een tierelier.

ik weet nog steeds niet of je software kan draaien via sd card, maar ik denk dat ik als ik nog eens fabrieksherstel doe, dat ik de herstelpartitie weg haal en dan heb ik de volle 32 gb voor eigen gebruik, en kan ik m installeren op de tablet, zonder tussenkomst van het toetsenbord met de hdd.

 

ik wens jou en iedereen die dit leest hele fijne feestdagen, en een creatief 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.