Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Heya,

 

Ik zit met een probleem... ik heb al duizenden virussen verwijdert in mijn leven... maar deze krijg ik niet weg. elke google poging om het te verwijderen geeft een oplossing die niet mogelijk is.

er staat een programma in mij computer genaamd Search Protect.. 

Deze maakt mijn pc ietsje trager, veranderd mijn home page in google chrome, en blijft de hele tijd adds (reclame) openen.. 

Elke handleiding op google om Search Protect te verwijderen begint met, ga naar configuratiescherm > programma verwijderen > verwijder search protect... 

maar bij mij staat heel search protect niet in mijn configuratiescherm bij programma's/onderdelen verwijderen...

heb ook al een paar anti malware programma's laten draaien.. tevergeefs..

 

help?

 

Groetz,

Ricje20

post-8103-0-20081200-1418653926_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
AVG-Secure-Search-Update_0214c;s
C:\Users\Ricje20\AppData\Roaming\AVG 0214c Campaign;fs
IHProtect Service;s
C:\Program Files (x86)\Stab;fs
UniversalUpdater;s
C:\Program Files (x86)\0ca45c95134d;fs
vToolbarUpdater18.1.10;s
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater;fs
C:\windows\tasks\TA Escalation Updater.job;f
C:\windows\tasks\TA Unofficial Patch Updater.job;f
C:\windows\tasks\TA Zero Updater.job;f
C:\CAVEDOG\TOTALA;fs
C:\Users\Ricje20\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jpcaxgow.default\extensions\avg@toolbar;fs
C:\Users\Ricje20\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jpcaxgow.default\extensions\staged;fs
C:\Users\Ricje20\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\jpcaxgow.default\searchplugins\avg-secure-search.xml;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"AVG-Secure-Search-Update_0214c"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\vProt];r64
C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
C:\Program Files (x86)\ver0SpeeditUp;fs
C:\ProgramData\PurpleRain;fs
C:\Program Files (x86)\Universal Updater;fs
C:\Program Files (x86)\0ca45c95134d;fs
C:\Program Files (x86)\f552dd4c52e3;fs
C:\Program Files\0B5B57EA-D000-4946-935E-F894CC2B4581;fs
C:\Program Files\010;fs
C:\Program Files (x86)\LuckyTab;fs
C:\ProgramData\Avg_Update_1214tb;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie het mysterieuze search protect niet meer staan

Dat was toch de bedoeling, hé :)

 

Dan mag je nu dit nog uitvoeren.

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heya!

 

heb Adwcleaner gedraait maar er was niks meer te vinden.

ik heb hiervoor al MalwareBytes gedraait en die heeft me computer al leeggemaakt (op die search protect na dan..)

Super bedankt voor de goeie hulp! :)

 

greetz,

 

 

(ik zie nergens meer een "sluit onderwerp" staan, is dat weggehaald?)

aangepast door ricje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.