Ga naar inhoud

PC bevriest en valt uit


kiliandj

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb de laaste 2 weken een nogal verontrustend probleem met mijn Medion akoya p5243.
Deze is in 2 weken 2 keer volledig "gefreezed" waarna hij een heel kort een geglitched scherm toont (zie bijlage) en uitvalt zonder enige foutmelding ervoor of erna.

 

ik heb ondertussen al een chkdsk en een memtest86 gedaan, welke niks gevonden hebben.

Overige problemen die hier misschien mee te maken hebben :
- pc start ineens niet meer op via usb stick via voorste usb poorten, maar wel via achterste.
- firefox en flash player blokkeren erg veel de laatste tijd.

Ook ben ik momenteel via e-mail in gesprek met corel support over stabieliteids problemen die ik heb met hun software (pinnacle studio ultimate 18).
1 van hun engeneers hebben al laten weten dat het kan zijn dat mijn ram te heet word of "corrupted" is.

Pc spec's :

i7-2600
amd hd radeon 6670
8gb ddr3 ram (2 keer Samsung M378B5273DH0-CH9 volgens memtest86)
Seagate ST2000DL 003-9VT166 hdd voor media
Crucial MX100 256gb voor windows en programma's
tsstcorp SH-216AB dvd-rw
creative soundblaster x-fi go pro en logitech g35 headset geluidskaart (in gebruik)
medion ms-7728 moederbord
icidu pci express dubbele usb 3.0 hub (AI-707935 denk ik)
Onbekende voeding (merk pc)
windows 7 64bit
 

 

post-16518-0-52237400-1418658717_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft u flashplayer al geupdate naar de recentste versie?

Sinds de laatste updates deze week word de oudste flashplayer standaard overal geblokkeerd.

 

https://get.adobe.com/nl/flashplayer/

Let er op dat u de mcaffee uitzet anders download hij deze ook ineens mee!

 

Het beste wat u eens zou kunnen doen is alle drivers van uw videokaart verwijderen inclusief alle andere AMD software en daarna de nieuwste versie dowloaden en installeren.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord.

Mijn flash player is al up-to-date.

Mijn amd drivers waren ook al de nieuwste, maar deze heb ik toch eens geherinstalleerd.

Tijdens het deinstaleren heb ik wel een bsod gehad. (bsodview report in bijlage)
Ook heb ik na het deinstalleren van de amd drivers nog bestanden moeten handmatig verwijderen.

report.html

aangepast door kiliandj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad normaal dat er een mapje achterblijft die handmatig verwijderd moet worden.

Apart dat deze BSOD plaats heeft gevonden, als ik zo snel kijk zou deze niet gerelateerd moeten zijn aan het eerdere probleem.

 

U gaf ook aan problemen te hebben met coral, doen deze problemen met uw scherm zich voor als u met coral werkt, of heeft u verder geen verband kunnen ontdekken met een programma wat openstond op het moment van de crash? (het kan zijn dat bepaalde software een aanvraag doet op de driver waardoor deze crashed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vreemd.

Probeer eens de videokaart flink te stressen met furmark om te zien of dit dan weer voorkomt

 

http://www.geeks3d.com/20141209/furmark-1-15-1-gpu-vga-stress-test-opengl-benchmark/

 

Druk dan onder de afbeelding op de grote gele downloadknop.

Laat hem in full screen een zware burn in test doen of een torture test.

 

Houd goed de temperatuur in de gaten, 80 graden is wel een beetje de limiet voor deze kaart, als hij over de 90 richting de 100 graden gaat is het zeer verstandig de test af te sluiten om eventuele schade te voorkomen (schade onstaat bij langdurige blootstelling aan deze temperaturen, niet bij kortstondig gebruik)

 

Voor de algemene test laat u hem eerst staan tot de temperatuur stabiliseert en daarna ongeveer een kwartier tot een half uur en dan kijken of er iets gebeurt.

 

Ik ben benieuwd naar de bevindingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze test eens gedaan met alles aangevinkt op 1080p 4xmsaa en fullscreen. (stress test)

Mijn gpu bereikte na enkele minuten 95°c, toen ik de software wou stuiten met escape blokkeerde de software (dit programma reageert niet meer en moet worden afgesloten).
Ook heb ik eens de gewone 1080p preset gedaan en de resultaten staan in bijlage 1
 

post-16518-0-22464100-1418765194_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens deze test dus geen enkele keer meegemaakt dat er iets vreemds gebeurde verder?

Het is niet heel vreem dat bij het sluiten deze melding kwam, deze app vraagt ontzettend veel van de pc waardoor hij wel eens vast kan lopen op die manier als je iets extra's vraagt.

 

Ik durf het op dit moment ook even niet te zeggen.

 

Verder is alle andere software up to date?

Andere software of updates gedaan waarna deze problemen zijn voor gaan vallen? (bijvoorbeeld windows updates)

 

Probeer anders een systeemherstel uit te voeren tot voordat u deze updates had gedaan en zie of het probleem dan nog een keer terugkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.