Ga naar inhoud

Te warm?


Lenyen

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn videokaart word altijd 80° als ik een game speel. Meestal gebeurt dit bij fifa 15. Hoe krijg ik die minder warm?
Voorderest als ik fifa 15 opstart begint er wat te piepen in me pc, denk dat het me voeding is.
Kan iemand die nakomen, het geluid is: linkje:



Groetjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het geluid kan coil whine zijn, dit kan ook van de videokaartk omen.

Is een veelvoorkomend fenomeen, op zichzelf niet schadelijk, doch wel irritant.

 

Welke videokaart gaat het precies om? Want 80 graden is opzich niets extreems.

Graga ook meer informatie over welke behuizing u gebruikt, dan kan ik tips geven om eventueel een extra ventilator te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 'MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming'
En als behuizing heb ik de 'BitFenix Shadow' met 2 fans
Groetjes

Het geluid kan coil whine zijn, dit kan ook van de videokaartk omen.

Is een veelvoorkomend fenomeen, op zichzelf niet schadelijk, doch wel irritant.

 

Welke videokaart gaat het precies om? Want 80 graden is opzich niets extreems.

Graga ook meer informatie over welke behuizing u gebruikt, dan kan ik tips geven om eventueel een extra ventilator te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen gamer. Voor mij is coil whine een nieuw begrip. Als woord dan. Dat een spoeltje "audible noise", (de algemene term voor geluid door de lucht van spoelen, powerchips enz. ) kan vertonen is niet vreemd en komt vaak voor. Het is wel een factor om rekening mee te houden omdat coil whine betekent dat de windingen van een spoel slecht gefixeerd zijn en daardoor door de onderlingen krachten tussen de windingen kunnen "bewegen" en zo ook beschadigd kunnen raken omdat de zeer dunne isolatie op de koperdraden door kan slijten. Vandaar ook het advies in deze link: http://www.likely-answer.com/19704714/Msi-Gtx770-Gaming-2gb---Coil-Whine om eventueel tijdig aan een RMA te denken.

Omdat ik geen gamer ben en dit geluid voor het eerst hoor kan ik er echter naast zitten: Ik vraag me nl. af of dit van de spoelen komt. Althans rechtstreeks. Gezien het wat onregelmatige karakter van het geluid, met een terugkerend patroon dat een beetje lijkt op het tjilpen van krekel in de natuur, zou ik zelf eerder denken dat een niet regelmatig lopende fan de input levert. Miss wel degelijk via de spoelen, maar toch afkomstig van 'n fan. Het kan echter ook een "zwevingsverschijnsel/interferentie" verschijnsel tussen meerdere spoelen zijn.
Luister eens goed naar je fans om te horen of je bepaalde overeenkomsten hoort.

 

Wat betreft de temperatuur: GPU's van Nvidea mogen meestal 105 ° worden. Hoe lager de temperatuur hoe beter, maar 80 ° lijkt me geen probleem.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

80 graden is in dat geval helemaal niet erg.

Waar zitten je fans gepositioneerd? (voor, achter, bovenin?)

 

Het is wenselijk om naast fans die lucht de kast in zuigen/blazen ook een fan te hebben die de lucht er weer uitblaast.

Jou videokaart blaast de warme lucht namelijk ook terug de kast in, dus een fan die dicht bij je vga kaart zit en de warme lucht er weer uitblaast zou dan eventueel een paar graden kunnen schelen.

Maar nogmaals, 80 graden tijdens gaen is niets om je zorgen over te maken bij deze kaarten!

 

 

Zoals Feng zegt zou je aan een RMA kunnen denken, echter accepteren de meeste fabrikanten dat niet omdat het niet bewezen is dat het schade veroorzaakt bij normale coil whine. Het is enkel ontzettend irritant. Dus je zou dan op coulance van je leverancier moeten gokken (en die doen het meestal ook alleen maar als het echt heel erg is)

 

De enige keren dat ze het wel vervangen is als hij permanent coil whine vertoont (dus ook als hij niet belast word) dit toont namelijk op een deffect. Of als de coilwhine extreem erg is (wat ook toont op een defect.

 

Je zou eventueel de herrieschopper kunnen opspeuren en vastlijmen, dit lost het probleem ook op.

 

Het verlopende geluid heb ik bij mijn videokaart ook, dus dat hoeft niet perse een fan te zijn, en als dat zo'n vreemd geluid voortbrengt dan is hij eerder stuk dan iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.