Ga naar inhoud

Eigenaardig gedrag van Firefox


Passer

Aanbevolen berichten

Ik snap het niet meer...  (= mus ten einde raad :) )

 

Dit heeft altijd gewerkt en nu niet meer :angry: :

 

Ik bewaar mijn login en pw's op mijn computer, geen probleem.

 

Standaard heb ik aangegeven: cookies bewaren tot ik FF afsluit.

 

Het nadeel daarvan is dat ik - bij het inloggen - telkens mijn inlog en pw moet gaan aanklkken (NIET ingeven want vanaf ik al maar P van Passer typ, staan die er al, die worden dus bewaard)

Om dit telkens niet te moeten doen, wijzig ik dus bij een nieuwe site met pw de keuze van 'cookies bewaren tot ik FF afsluit' in 'tot ze verlopen':

dus: start internet, wijzig die keuze en log me in.

 

Daarna wijzig ik de keuze terug op 'tot ik FF afsluit' - en dat werkte tot hiertoe prima, 'k moest maar éénmaal dit doen en bij het aanklikken van onze forumlink was ik direct aangemeld.

 

Maar - nu het eigenaardige : ik doe dit nu ook zo, sluit internet af, open internet terug en ga naar het forum en kom aangemeld op het forum aan.

Maar de volgende keer werkt dit niet meer en moet ik terug inloggen ... ?

 

Iemand een idee waarom dit één keer werkt en daarna niet meer? (ofschoon ik dus ondertussen niets in de opties wijzigde... ?)

 

Mijn instellingen van ong een jaar geleden - die altijd zo hun werk goed deden - en die ik nu gewoon aangehouden heb:

 

post-20315-0-20817500-1418847031_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost - enfin, toch 'omzeild' !

 

Het 'euvel' dat ik - voor zover ik nu weet - alleen op PCH heb, is vorige week begonnen nadat ik mijn FF geherinitialiseerd had en een nieuw profiel had aangemaakt.

 

In dat nieuw profiel onthield FF dus blijkbaar mijn cookies van PCH voor de actieve en de daarna volgende sessie, maar dan was het gedaan: een tweede maal op internet gaan en 'k moest opnieuw inloggen.

 

Plots kreeg ik terug in de gaten dat op het bureaublad een map stond: Oude Firefox-gegevens.

 

Dus dacht ik: even terug gaan zetten (info gevonden via een link van Clarkie: https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-herinitialiseren-meeste-problemen-verhelpen#w_wat-doet-de-herinitialisatiefunctie

 

Ik plaats die map dus gewoon in mijn Profielmap naast de actuele (de 'kadukkelijke' dus) en dacht slim te zijn: mijn Oude map hernoemde ik met de naam van de nieuwe (wèl eerst van beide een kopie ergens apart gezet voor-het-geval-dat   enne: dat bleek dus achteraf nuttig ! :) )

 

En dus met de oude (hernoemde) profielmap opgestart.

 

Alleen bleek het zo simpel niet: nu wou FF gewoon NIET meer opstarten.

 

Het is dan opgelost geworden door de 'kadukkelijke' map gewoon terug haar eigen naam te geven en de gegevens van de Oude Profielmap ernaar te kopieren.

 

en ja hoor: het werkt!  'k heb al een keer of 5,6 mijn FF terug opgestart en 'k kom dadelijk - ingelogd - op het forum terecht.

 

Wat kan een computer toch simpel zijn !

 

('k vertel dit hier maar wat in het lang en het breed voor mogelijke latere lezers die hetzelfde probleem zouden hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.