Ga naar inhoud

PC valt onregelmatig uit


quinzds

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik heb een probleem met mijn pc, en kan er niet zo gauw achterkomen waar het probleem aan zou kunnen liggen.

Soms tijdens het spelen van een game valt mijn pc gewoon uit, tenminste, er is geen beeld meer maar de pc blijft wel draaien en branden, dan vervolgens moet ik hem handmatig uitzetten en opnieuw opstarten om weer beeld te krijgen.

Andere dagen komt het voor dat het beeld gewoon "freezed" en hij een melding geeft van "het beeldbesturingsprogramma is gestopt met werken en is hersteld" of zoiets en dan blijft hij daarna hangen en moet ik hem wederom opnieuw handmatig opstarten, weliswaar heb ik wel nog beeld.

Overhitting kan het niet zijn, met interne fan controller loopt alles op 30 graden max 38 graden met gamen (de cpu dan, de rest blijft rond 28 graden). Zowel in BIOS bevestigd als met div. programma's zoals speedfan, speccy.

Geen virus op de pc, nieuwste virusscanner en malware scanner geven niets aan, pc wordt regelmatig opgeschoond.

Software: Alleen besturingssysteem, google chrome, winrar, office pakket, VLC media player.
Games niet relevant, probleem doet zich voor op willekeurige momenten, soms ook als alleen youtube open staat

Alle drivers zijn up to date

Ik heb deze pc zelf samengesteld met de volgende samenstelling:

Behuizing: Phantom 410 incl 3 blauwe led fans
Moederbord: Asus H97M-Plus
Geheugen: 2x 4GB Corsair sport 1600mhz dual channel
Processor: Intel Core i5-4460 socket 1150
CPU koeler: Cooler Master Hyper 212 EVO

Harde schijven: 2x 1TB van Seagate
Grafische Kaart: Sapphire Radeon HD 7950 3GB with boost
Voeding: Corsair CX 500W 

Monitor: iiyama prolite e2483hs met hdmi kabel

Alle onderdelen zijn niet meer als enkele weken oud

 

In het logboek wordt niets meer gezegd als dat de pc onverwachts is afgesloten

 

Waar zou het aan kunnen liggen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.