Ga naar inhoud

Welke PC is het snelste?


STYLUS3530

Aanbevolen berichten

Dag Stylus3530,

 

Ik kan uit de keuze van deze twee PC's besluiten dat je dus niet echt op zoek bent naar een PC die 'alles aan moet kunnen' zoals een game PC ?

 

De belangrijkste punten waar men zoiezo op moet letten bij het aankopen van een PC zijn het werkgeheugen, de opslag, de videokaart en de processor. De PC uit je eerste link heeft het voordeel van over 8GB aan RAM geheugen te beschikken, wat dezer tijd zeker nog meer dan genoeg is (geen 16 GB aan RAM geheugen ! Het moederbord laat echter wel toe om bijvoorbeeld nog 8GB extra te installeren aangezien er twee DIMM sloten aanwezig zijn), net hetzelfde geldt voor de 1TB aan opslaggeheugen. Verder beschikt de PC over een quad core A6 processor van AMD en een videokaart uit de 8000 HD series, eveneens van AMD. Deze twee elementen zijn dan ook uiterst gericht op multitasking, maar dan wel bedoeld voor processen zoals surfen op het internet, multimedia zoals video en muziek/geluid ,... Echter een minpuntje is misschien wel dat er geen USB 3.0 poorten aanwezig zijn voor een nog snellere bestandsoverdracht tussen PC en externe HDD's of flashgeheugens bijvoorbeeld.

 

De tweede PC beschikt eveneens over 8GB aan RAM geheugen en 1TB aan opslaggeheugen. Verder zijn ook de i3-4150 van Intel (helaas enkel 2 cores ipv 4 cores), samen met de geïntegreerde videokaart (HD 4400) in de PC geïnstalleerd. Intel is misschien net nog iets meer prijs-kwaliteit gerichter dan AMD (langere levensduurte, nog net iets betere prestaties, daarom zou mijn persoonlijke keuze ook meer aanleunen naar deze PC toe) doch leveren ze ongeveer hetzelfde vermogen als de processor en videokaart van AMD uit de eerste PC (als we dezelfde processen naast elkaar zouden leggen). 

 

Naar mijn mening zou je beide PC's ongeveer als gelijkwaardig kunnen beschouwen. Wel heeft de tweede PC ook als voordeel dat er hier wél 4 USB 3.0 poorten aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ik het dus goed begrepen heb is de PC met AMD gelijkaardig aan deze met de INTEL en zou het niet veel nut hebben om er nog eens 8GB bij te steken, het probleem met de USB kan opgelost worden door er een kaartje bij te steken. De AMD kan men trouwens nu al kopen voor 374€

 

Nog eens hartelijk bedankt voor je antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik 2 of meerdere pc's met elkaar ga vergelijken, dan kijk ik vooral naar de videokaart en de processor. Het RAM geheugen valt daar eigenlijk nog buiten. Voor mij is het vooral belangrijk dat de capaciteit van het RAM geheugen in verhouding staat met wat men nodig heeft. Als je een zware 'multitasker' bent en je wilt zware processen laten draaien op je PC, kan het handig zijn om meer dan 8GB aan RAM geheugen te installeren (maar daar komen deze PC's al niet echt voor in aanmerking). Als je die extra gigabytes niet nodig hebt, heeft het weinig zin om ze te installeren en om er extra voor te betalen vind ik.

 

indien je nog vragen hebt, stel ze gerust ! Indien niet, kan je dit topic afsluiten.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.