Ga naar inhoud

Telenet router + 2e router instellingen


rules169

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een tweede router aangesloten. Deze is verbonden met een telenet router via een powerline netwerkadapter. De internetkabel heb ik in de LAN poort gestoken van de 2e router. Ik heb de 2e router ingesteld als AP en DHCP uitgezet, maar met deze instellingen heb ik verbindingsproblemen. Het gebeurd vaak dat men gsm verbonden is met de tweede router, maar hij kan geen website/facebook ,.. laden. Soms duurt het laden van website op men pc ook lang.

Ik denk dat het probleem ligt bij de IP instellingen, maar ik ken daar niets van. Ik heb dan een handleiding gevonden voor de instellingen van de eerste en tweede router, maar het probleem is dat ik bijna geen instellingen kan aanpassen bij de telenet router. Kunnen jullie zeggen welke instellingen ik moet hebben? 

In de bijlage heb ik mijn router instellingen.

post-10598-0-52165700-1419084522_thumb.p

post-10598-0-01992100-1419084536_thumb.p

post-10598-0-86488400-1419084543_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding kan ik niks vinden dat je kan instellen want onderstaande kan je blijkbaar niet instellen en dat heb ik nodig.

post-2794-0-07207600-1419275532_thumb.jp

 

Mogelijk is de router niet geschikt om als tweede router in te stellen.

 

Dan zal je op een ander manier moet doen:

Druk minstens 15 seconde op WPS knop tot de lampjes flikkeren en dan wordt alles naar fabriekstoestand gezet.

Druk dan 2 seconde op WPS knop en dan ook bij Telenet modem op WPS knop drukken.

 

Je moet wel met netwerkkabel verbonden zijn met Telenet router.

Mogelijk moet je de netwerkkabel aansluiten op de vrije poort en niet in de gele poort.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.