Ga naar inhoud

Skype + internet


ward01

Aanbevolen berichten

Computer is volledig hersteld en opgekuist naar dag 1. Heb al aantal dingen opnieuw geïnstalleerd, maar bij Skype loopt het weer mis en geeft ie de melding dat Skype niet werkt en meteen wordt afgesloten.

 

Nu maak ik mij de bedenking dat sinds de recente nieuwe versie 7.0 van Skype dat mss niet meer werkt op mijn (tamelijk) oude laptop van 2008, Vista 32 bit.

 

Weet iemand of er nog ergens oudere versies (5.0 of 6.0) van Skype te downloaden zijn? 

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je, via Windows Update, de laptop laten zoeken naar updates en alle updates geïnstalleerd met inbegrip van ServicePack 1 en ServicePack 2 ? ... dat is nu je hoofdprioriteit, software is voor later.

 

Eerst een 200-tal updates installeren alvorens aan de slag te gaan met software. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Updates zijn geïnstalleerd. Daarna probeer ik IE 9 te installeren (want ik had standaard nog 7). Ik weet dat er nog recentere zijn, maar ik heb 9 nodig voor Vista. Maar als ik die probeer te installeren krijg ik volgende melding op de foto.

 

Dus die servicepacks, waar kan ik die installeren? Blijkbaar niet bij de gewone Windows Update? Want die is uitgevoerd. 

 

Als ik op 'update downloaden' klik leidt ie mij naar een link die niet meer bestaat (wss iets uit 2008?)

post-6890-0-18325300-1419288330_thumb.jp

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet Explorer 9 hoef je niet manueel te downloaden, deze komt mee met Windows Update op voorwaarde dat alle updates en Service Pack's zijn geïnstalleerd.

 

In Windows Update dien je de actie "Naar updates zoeken" te blijven herhalen tot er geen enkele update meer worden aangeboden: "Er zijn geen updates voor uw computer beschikbaar".

 

Als je dat hebt uitgevoerd, controleer je of beide Service Pack's aan boord zijn: ga via Start -> rechtsklik op Computer -> kies Eigenschappen onderaan in het menu. In het scherm dat zich nu opent heb je drie mogelijkheden (zie afbeelding hieronder):

 

 

54991a4f42a38-servicepack_check.jpg

 

 

- geen enkele vermelding: geen enkel Service Pack werd geïnstalleerd en beiden moeten nog geïnstalleerd worden.

 

- vermelding "Service Pack 1": enkel SP 1 is aan boord, SP 2 moet nog geïnstalleerd worden.

 

- vermelding "Service Pack 2": beide Service Pack's zijn aan boord.

 

Ik geef je nog even de downloadlinks mee voor beide Service Packs:

 

- Service Pack 1

 

- Service Pack 2

 

Nadat alle Service Pack's aan boord zijn laat je je laptop nogmaals opnieuw zoeken naar updates (Windows Update).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door Emisoft Anti-Malware software te installeren en actief te houden is het probleem precies al meteen opgelost op vaste pc. 

 

SP 1 + 2 zijn geïnstalleerd op laptop, maar ie blijft maar andere updates vinden... werkje van lange adem precies. Tweede dag al  :)

aangepast door ward01
Link naar reactie
Delen op andere sites

SP 1 + 2 geïnstalleerd, zo vaak naar updates gezocht tot er geen meer beschikbaar waren.

 

Vervolgens probeer ik Skype (laatste versie 7) te installeren en ie geeft meteen hetzelfde als voor ik alles teruggezet had naar fabrieksinstellingen. Die vermelding met DEP. (zie foto)

 

Enig idee? Of werkt de laatste versie van Skype gewoon niet op een Windows Vista 32 bit uit 2008?

post-6890-0-63075500-1419451204.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.