Ga naar inhoud

Telenet modem + Netgear EX6100 : problemen met instellen


olympus

Aanbevolen berichten

Zoals de titel het dus zegt...

Ik heb een modem/router van telenet (fibernet) en ik zou graag de wifi-signaal uitbreiden met de Netgear EX6100 range extender/access-point !!

Nu ben ik geen leek wat betreft netwerk, maar ik ken er niet alles van. Het probleem is het volgende....

Als je de netgear in gang zet kan ik via het wifi signaal de 2 signalen zien van de extender zijn 2.4ghz en de 5ghz signaal!

ik kan verbinding maken met de netgear extender... En nu komt het -- Als je dan je browser opent kan je een wereldzone kiezen (europa voor ons)

als je dan op volgende klikt zegt hij dat hij wifi signalen aan het zoeken en daar stopt het.... Hij vindt geen wifi signalen... Ik kan dus niet eens de wifi signaal van telenet

opvangen. Ik heb de extender terug naar de winkel gedaan en na enkele dagen te testen zeggen ze dat hij perfect in orde is !!

Ik vind zelfs in de living de telenet signaal met de gsm, het is dus niet dat de extender gewoon geen bereik heeft...

Via een app op mijn gsm vind ik het volgende volgende netwerken :

 

Netgear: kanaal 10--2457Mhz-- -59dBm

Telenet-9E635 : kanaal 1--2412Mhz--- -69dBm

Netgear 5G: kanaal 44---5220Mhz---- -69dBm

 

Dit zijn de waarden aan mijn bureau en ook waar de extender is:

 

Maar ik kan niets instellen op de extender omdat hij gewoon niets vindt...

Ik weet niet wat ik nog kan proberen....

Dit is de handleiding : http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/24432

Nu weet ik niet of ik een website hier mag posten, moest het niet mogen gelieve een seintje dan doe ik het wel weg

 

Bij de online handleiding geraak ik dus niet voorbij het zoeken naar netwerken (stap 6)

 

Help !!!!!!!!!!!!

aangepast door olympus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok alvast bedankt !!

Ik zal het eens proberen ! Ik wist niet dat je hiervoor de kabel moest gebruiken...

 

Update :

 

Hetzelfde gebeurt ook met kabel aangesloten !!!

Geraak dus niet voorbij het zoeken naar netwerken...

Krijg enkel andere dingen te zien als ik het instel (met knop) om te dienen als access-point....

Raar....

aangepast door olympus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een andere handleiding ook van netgear zelf !!

Specifiek om het als extender te gebruiken.....

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/24435/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNDE5MjY0ODMyL3NpZC9oOTVoNHlhbQ%3D%3D

 

ik maak dus contact met de extender, maar helaas hetzelfde zoals ervoor, hij zoekt netwerken maar vindt gewoon niets....

Ik zal eens proberen om de extender naast de router te plaatsen en kijken of er iets verandert !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet binnen kan komen in de extender dan minstens 15 seconde op WPS knop drukken tot de lampjes flikkeren en dan wordt alles terug naar fabriek instelling gezet.

 

Kan je wel binnen en je ziet geen draadloos netwerk dan betekend dat de toestel te ver zit ofwel werkt de toestel niet goed en dan moet je terug brengen naar de winkel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik had net hetzelfde probleem om de range extender aan de praat te krijgen.

Heb de oplossing gevonden op het forum van netgear (http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/25253).

 

I.p.v. "www.mywifiext.net" moet je "www.mywifiext.net/start_repeater.htm" ingeven in je webbrowser.

Door dit wordt het installatieprocess niet gestart en loopt deze dus niet meer vast en kom je onmiddelijk in het menu (De range extender was verbonden met een netwerkkabel aan mijn pc).

 

De laatste firmware update stond bij mij al op de laatste nieuwe versie (Versie firmware 1.0.0.28_1.0.66). Dus hier moest ik niets aan veranderen.

 

Naast de knop logout gewoon de taal van auto veranderen in dutch. En daarna kon ik de wireless netwerken van hier uit onze omgeving zien.

 

Hoop dat deze oplossing voor jou ook werkt.

aangepast door Stoner81
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.